K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2010, 19:53   #11
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Buster, det var ikke de to læger der kom med diagnosen, men begge har bare skrevet om depression, efter min mening, fordi de kan læse i min journal at jeg tidligere har haft det, efter mine to ulykker.

Og når man så lider af disse to ting, piskesmæld og fibromyalgi, ligger den for dem, lige til højrebenet at mene, at begge ting udspringer fra psyken.

Men jeg her det FINT med psyken, klart jeg er trykket mht. bekymringen om fremtiden, men man har vel lov til at være ked af ens truede situation, og bekymret for fremtiden, uden man straks skal vedhæftes en psykisk lidelse og en recept på medicin.

Knus fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 20:52   #12
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, fibro, når en læge, uanset (næsten) hvilket tilhørsforhold udtaler sig om en patient, ja, så er det jo under fagligt ansvar(véd jo så godt, at de dersens kvaksalvere til lægekonsulenter ikke ynder at kende til faglighed!)

Bare lige for at jeg fatsvage forstår dig korrekt:
-det er en/to kommunal lægekonsulent/psykiater der har sagt/skrevet du er depressiv?

(En udtalelse fra en sundhedsperson skal jo pr definition skrives så den ikke kan misforståes, apropos!)

-hvis ovenstående er forstået korrekt så skulle din egen læge herefter på grundlag af de lægers udtalelser så have udskrevet antidepressiv med. til dig- øhh, uden at løfte et øjebryn!

Dén forstår jeg ikke lige, tilgiv mig.

Hvis din egen læge er gået med til det, ja, så ville jeg da fluks spørge m/k om dette er ok med h*m?
Er det sådan du opfatter det/mig?

(-og personligt ville jeg da føle det som en kniv i ryggen fra min egen læge og omgående skifte, men det er så bare mig )

Og ja, antidepressiv kan bruges til andet end behandling af depression, får det selv som en form for afslapnings/indsovnings hjælp -og Gaaaab, ja, det virker, på mig
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 21:54   #13
Maybe
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2009
Indlæg: 65
Styrke: 16
Maybe er ny på vejen
Kaster lige et par bolde op, - håber du kan bruge dem, og andre vil kommentere dem.

Først af alt - klage over lægekonsulenten? Med fare for at lyde desillusioneret og pesimistisk, så siger min erfaring mig, at klage over lægekonsulenter er spild af dine i forvejen begrænset ressourcer. Jeg forstår til fulde din harme, og kan kun sige been there done that. Eneste du opnår er måneders frustration over venten på svar, og når du modtager svarene er det en sang fra de varme lande, og typisk en fordrejning af dine ord nok engang.

Du er på kontanthjælp, og har derfor ingenting at miste ved at søge din pension selv efter §17. Du vil sandsynligvis få afslag, men.............. Afslaget skal være velbegrundet, og HER kan du så i den anke til Det Sociale Nævn komme med din smøre.

Det er ikke usandsynligt, at Nævnet også vil give afslag, men i så fald vil afslaget skulle pege på behandlingsmuligheder eller hvad der mangler af oplysninger. Det betyder - at du med den skrivelse i hånden - kan banke i bordet og "vise vejen". Endelig er der jo også chance for at nævnet giver dig medhold

Som det er nu, kan man frygte, at du vil hænge fast i lang tid endnu, uden der bliver rykket et komma. En §17 vil derimod presse kommunen til en begrundet afgørelse, der kan ankes............

Hvad siger I andre????
Maybe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 12:47   #14
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
hej buster

Har svært ved at få min hjerne til at makke ret, men forsøger at forklare

Efter 2 ulykker i 05+06, fik jeg en depression, kom i behandling et par år, med super effekt. Trappede ud for over 1 år siden, uden problemer og uden tilbagefald.

Særligt efter de ulykker med mange voldsomme smerter, udviklede jeg fibromyalgi, som jeg har diagnose på. Da jeg kommer til kommunens undersøgelser hos neurolog, tilskriver hun smerterne langvarig stress, som bl.a har givet ret slemme kognitive problemer. Anbefaler neuropsykologisk test.

Det kommer jeg så til og testen viser store problemer med hjernens funktioner. Iøvrigt ret typisk efter piskesmæld og fibromyalgi. Neuropsykolog skriver ret tvetydigt, at jeg nok har smerter pga depression og manglende initiativ(!?) Og har behov for behandling ved psykiater/psykolog. Øhh mig? Ja dig!

psykiateren fra kommunen, mener så ikke jeg har en depression, men kun lidt symptomer på det ( ja sært man er lidt nede over at sidde presset ind i et hjørne pga kommunen og alle dens uoverskuelige regler, samtidigt med at skulle forholde sig til ens sygdom og mange smerter, men IKKE depressiv af den grund!) og da han som alle de andre der har størst gevinst ved at tro, at fibromyalgi og piskesmæld er af psykisk karakter og ikke er fysisk sygdom ( ellers optaget på WHO´s liste over fysiske sygdomme), ja så forsøger man lige med antidepressiv medicin.

Min læge er helt kanon, tror heller ikke jeg har en dep. men synes det var værd at afprøve om der er effekt mod smerterne. Desuden kan hun jo ikke blot afvise en psykiaters mening, uden at have en god grund til dette vel.

Nu ser jeg hvad der sker fremadrettet...

Knus F

Sidst redigeret af fibro; 07-09-2010 kl. 12:50.
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 23:37   #15
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
nååå, nu forstod jeg, tror jeg nok!

-og velkommen i klubben(den dér med at få knolden til at funke som man gerne vil )

hm, ja, jeg vil også sige, brug dine kræfter hvor du mener at de gør mest gavn men kan sagtens forstå dig, når du stiller spørgsmålstegn ved diagnoser(-dét er et sundhedstegn!)

-man skulle jo gerne kunne genkende sig selv, det er jo trods alt dig og din krop ikk´

Jamen, selvfølgelig bliver man da ked af situationen/tingenes tilstand, som man jo som regel ikke har nogen indflydelse på, ej heller ønsket.

som vi sir herhjemme: "tak vi har det omstændighederne godt -men OMSTÆNDIGHEDERNE er noget ....." -er det ikke sandheden

GODT at høre at din læge er ok, sådan skal det være.

Held og lykke fortsat og håber du finder en vej.

ps: mener stadig -måske naivt - at skal man som syg borger, der oplever "uregelmæsigheder" ang lægeudtalelser gøre en forskel, ja, så skal man prøve vejen som jeg nævnte i indlæg nr 7.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 07-09-2010 kl. 23:42.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 11:35   #16
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
nååå, nu forstod jeg, tror jeg nok!

-og velkommen i klubben(den dér med at få knolden til at funke som man gerne vil )

hm, ja, jeg vil også sige, brug dine kræfter hvor du mener at de gør mest gavn men kan sagtens forstå dig, når du stiller spørgsmålstegn ved diagnoser(-dét er et sundhedstegn!)

-man skulle jo gerne kunne genkende sig selv, det er jo trods alt dig og din krop ikk´

Jamen, selvfølgelig bliver man da ked af situationen/tingenes tilstand, som man jo som regel ikke har nogen indflydelse på, ej heller ønsket.

som vi sir herhjemme: "tak vi har det omstændighederne godt -men OMSTÆNDIGHEDERNE er noget ....." -er det ikke sandheden

GODT at høre at din læge er ok, sådan skal det være.

Held og lykke fortsat og håber du finder en vej.

ps: mener stadig -måske naivt - at skal man som syg borger, der oplever "uregelmæsigheder" ang lægeudtalelser gøre en forskel, ja, så skal man prøve vejen som jeg nævnte i indlæg nr 7.
__________________
"solidaritet er kærlighed til folk, man ikke kender"


Hi hi, DET var godt Buster

Jo, jeg gemmer også dit råd mht. at kontakte et af de steder der, i forhold til at de bare lader mine smerter og diagnosticeret Fibromyalgi og piskesmæld efter en bilulykke, glide ind under, at jeg sikkert bare har ondt pga. den tidligere depression ikke er helt overstået. Gu er den så! Jeg både griner, joker, taler med folk, tænker fremadrettet ( meste af tiden )...da jeg havde depression, kravlede jeg totalt i hi, talte ikke med min dejlige familie i over ½ år, holdt mig for mig selv, var totalt mørk indvendig og en frygtelig følelse af at være i en bobbel af ingenmandsland. Så jeg ved, hvordan en dep. føles og derfor skal de ikke tørre den diagnose af på mig, fordi de ikke vil forholde sig til, at fibromyalgi er en fysisk sygdom, en forstyrrelse i centralnervesystemet, formentligt opstået pga. langvarige voldsomme smerter fra de to ulykker. Og så ligger det temmeligt sikkert i generne også, da mine to halvsøstre er slemt plagede af smerter også, og min datter på 17, nu skal igang med udredning også

Er faktisk temmeligt spændt på, hvordan kommunen opsnapper den iøvrigt...min datter fik også piskesmæld i samme ulykke, fik også en meget slem nedtur med 1½ års fravær fra skolen, og hun lider også ret meget af smerter i hele kroppen. Men har også haft problemer siden hun var helt lille, med hypermobile led, der låste og knækkede og bragede så det hørtes langt væk, smerter i muskler og sener... så hun har det helt sikkert liggende i sig og sygdommen også udløst efter det dumme piskesmæld 17 år og allerede plaget
fra Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommuner klager over afgørelse fra Beskæftigelsesankenævnet, hvordan står vi KMH Spørgsmål ang fleksjob 7 29-03-2013 20:25
Jeres mening om udtalelse fra lægekonsulent Stuen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 07-03-2013 01:59
Fagforening klager over lægekonsulent Vej86 Politik og Samfund 4 23-02-2012 16:16
Hvordan klager jeg over Kommunen? carm Alt det andet 9 11-01-2012 11:55
Hvordan klager man over en lægekonsulent Stella Lægekonsulenternes Rolle 4 18-02-2009 20:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension