K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2010, 12:33   #11
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg mener også at overskriften er lidt for grov.
Men det er dit liv og klart dit valg.

Jeg kan bare slet ikke forstå, hvordan man kan tænke sådan i forhold til sine børn/familie.

At ikke kunne tænke på den sorg DE skal bære resten af livet.

GØR NOGET I STEDET FOR.
Råb, brug din skriveevne, skriv allevegne. Fortæl of forklar.
Brug dit liv på den måde i stedet for at stoppe det.

Og så tag små skridt fremaf.



Jeg forstår rigtig godt tanken. Den har Jeg selv jævnligt, men kunne ALDRIG finde på det overfor min datter.

Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 13:45   #12
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Suk. Jeg kan desværre sagtens forstå logikeren.
Man kan blive så trængt op ad muren, at man ikke kan se nogen udvej andet end
jo kæmpe og atter kæmpe ikke give op få støtte til at kæmpe videre ikke give op lad vlære med at besøge de steder der siger did og dat om fp osv for mange ved de for det dårligt af det så lad vær lad vær med at få det til at gå dig på der står jo intet at de vil tage den fra alle kun måske et forslag der er jo mere i det forslag en bare tage fp
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 13:50   #13
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
jo kæmpe og atter kæmpe ikke give op få støtte til at kæmpe videre ikke give op lad vlære med at besøge de steder der siger did og dat om fp osv for mange ved de for det dårligt af det så lad vær lad vær med at få det til at gå dig på der står jo intet at de vil tage den fra alle kun måske et forslag der er jo mere i det forslag en bare tage fp
Rigtigt godt svar, ja, hvis man let bukker under skal man ikke opsøge debatter der gør alt for at få os til at blive kede af det, modløse og bange.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 14:38   #14
Lost10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 71
Styrke: 15
Lost10 er ny på vejen
logikeren Jeg kan god forestå dig , har det også samme måde som dig , men vi skal kæmpe alle sammen og hold hindan i hånd imod sådan plat og dum lovforslag, det skal ikke spare på det syg mennesker men spare heller på dem som er rige og rask , vi har ikke valgt at vi skal være psykisk syge men sådan er livet desværre .. Hold ved dit live og glem alle det nyheder fra tv og aviser det vil kun tjene penge og ikke anden.
Lost10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 15:41   #15
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Men jeg har brug for hjælp til ikke at gøre skade på mig selv
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 16:07   #16
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Men jeg har brug for hjælp til ikke at gøre skade på mig selv
Nu er det ikke ulovligt at begå selvmord her i DK...

Du virker ikke dum i dine indlæg.... du kan skrive .. om det er logisk det du skriver det er så en anden sag..

Siden jeg læste dit indlæg med selvmord.. så har jeg bare været ret så rasende.. min første tanke var at fortælle dig hvordan du skulle gøre... næste var at skrive ligesom dem der har svaret på dit indlæg...

Men nu får du så mit svar .. jeg er stadig rasende ... og alligevel er jeg ked af det på dine vegne..
Du kan være en der virkelig har brug for hjælp.. eller du kan være en eller anden skør skid der bare skal spille smart....

Har du brug for hjælp, så er du måske inde i systemet .. og så ved du udemærket at der er noget der hedder psyk. skadestue.. og ved du ikke hvor den nærmeste er henne, så ringer du til vagtlægen og får tlfnr og adr..

Og hvad enten du er den ene eller den anden type person, så tænk over hvem der skal rydde op efter dig efter et evt selvmord....

* Vedkommende som finder dig ... tænk over at det kan være et traume for livet...

* Også selvom det er proff. der finder dig så er det noget som giver et stik indeni... og den slags stik klarer de kun et vist antal af førend de er kørt ned...

* Din familie - far/mor/søskende skal rydde op efter dig... du har fået fred.. men hvad med din familie, de skal leve med en masse spørgsmål resten af deres liv..

Og til sidst .. har du virkelig virkelig brug for hjælp her og nu... og det ikke kan vente indtil i morgen hvor du kan komme i forbindelse med egen læge.. så kontakt psyk.skadestue .. og klarer du ikke det.. så er jeg hjemme den næste time... du kan skrive privat til mig...

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 16:25   #17
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Men jeg har brug for hjælp til ikke at gøre skade på mig selv
Hvorfor vil du gøre skade på dig selv,det er der ingen grund til ,der er ingen der tager pensionen fra dig,det er kun et forslag og det bliver nok ikke andet end et forslag-så du skal jo ikke bekymre dig.

Så forsæt du med dit gode frivillige arbejde ,som du jo oven i købet er glad for,og som uden trivel giver andre en glæde og som giver dig livs glæde og hold fast i den tanke at det er der heller ingen der kan tage fra dig.

Der er ingen undskylning for at gøre skade på sig selv,men har du stadig følsen for at gøre noget så dumt,så syntes jeg du skal ringe til lægevagten,måske kender du også selv .livslingen der er der hjælp at hente jeg har ikke lige tlf nr men det er jeg sikker på at en anden nok har ,så mit nødsråb til dig er lad være.........
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 16:28   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Men jeg har brug for hjælp til ikke at gøre skade på mig selv
Jamen så stikker det måske dybere end blot tanken om en fratagelse af førtidspensionen, for det ligger jo så langt væk fra
virkeligheden, at man dårligt gider bruge krudt på tanken...

Hvad er det der nager dig??
Der må jo være noget der tricker sådan en tanke....og det er svært at vurderer om det blot er en tanke, eller om der ligger vægt bag sætningen, og du vitterligt ér selvomordstruet.

èn ting er i hvertfald sikkert, og det er, at netæværket til selvomordere ALTID stiller det samme spørgsmål ,,HVORFOR sagde h*n ikke noget???

Så måske er det påtide at du fortæller familien hvordan du har det, og ellers tager Lunasdatters råd til efterretning.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 16:38   #19
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvis du ikke lige har nogle du kan snakke med så kunne du prøve livsligen

de her tlf nr 70 201 201

der er måske hjælp at hente for dig,jeg tror også der er mere i rygsækken end angst for at pensionen skulle ryge ,og du har brug for nogle at tale med.Så prøv lige nogle af rådene du har fårt nu.

opgiv ikke ,der er altid noget at leve for..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 22:38   #20
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Men jeg har brug for hjælp til ikke at gøre skade på mig selv

Gå til din læge og skrig om hjælp.
Tag til den psykiatriske skadestue og skrig om hjælp.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Politiken: Mange psykisk syge begår selvmord i DK. ekseleven Politik og Samfund 5 11-08-2011 17:22
Min søn begik selvmord FlemmingLeer Det er da strengt ! 3 07-09-2008 22:58
Syge og fattige begår selvmord zuza Politik og Samfund 0 14-04-2008 00:21
Forskning i selvmord lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 16-10-2007 12:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension