K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2013, 13:47   #1
Dame
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2013
Lokation: 6800
Indlæg: 20
Styrke: 12
Dame er ny på vejen
Påtvinge ny medicin?

Jeg er ikke stationær da jeg stadig mangler 5-9 uger før min medicin har den optimale virkning. Derfor kan jeg ikke få forlænget mine sygedagpenge.
Men denne medicin har en del bivirkninger, som faktisk ikke synes at bedre. Den værste er at min krop klør enormt, kratter og klør mig selv til blods og har store udslet. Yderligere er der kvalmen der gør jeg ikke rigtig spiser mere.

Hvis min psykiater vurderer jeg skal stoppe (snakker med ham i morgen), vil jeg så da være stationær? I min journal/statusrapport fra psyk til jobcenter, skriver min psykiater at der ikke er planer om yderligere behandling end det jeg får nu.

Vil jobcenteret kunne kræve jeg så bare skal prøve noget andet?
Er pt. midt i partshøring og skal svare på den senest tirsdag. Og så træffes den endelige afgørelse. Er bare i tvivl om hvordan jeg står HVIS psykiater fraråder jeg fortsætter på medicinen.
__________________
www.morersyg.blogspot.dk
Dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2013, 13:53   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har du prøvet at læse på indlægssedlen om dine bivirkninger normalt forventes at forsvinde indn for rimelig tid. Ofte skal kroppen vænne sig til et nyt præp. Kan bestemt være hårdt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2013, 13:54   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kunne tro de vil prøve noget andet medicin, der er jo mange slags og måske er den en anden type du kan tåle.

Så nej du stadig ikke være stationær, før de finder noget du kan tåle og de kan se hvordan det virker på dig.

selv har jeg været igennem 20-25 slags smerte stillende før jeg fik en uden bivirkninger
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2013, 13:57   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dame Se meddelelser
Jeg er ikke stationær da jeg stadig mangler 5-9 uger før min medicin har den optimale virkning. Derfor kan jeg ikke få forlænget mine sygedagpenge.
Men denne medicin har en del bivirkninger, som faktisk ikke synes at bedre. Den værste er at min krop klør enormt, kratter og klør mig selv til blods og har store udslet. Yderligere er der kvalmen der gør jeg ikke rigtig spiser mere.

Hvis min psykiater vurderer jeg skal stoppe (snakker med ham i morgen), vil jeg så da være stationær? I min journal/statusrapport fra psyk til jobcenter, skriver min psykiater at der ikke er planer om yderligere behandling end det jeg får nu.

Vil jobcenteret kunne kræve jeg så bare skal prøve noget andet?
Er pt. midt i partshøring og skal svare på den senest tirsdag. Og så træffes den endelige afgørelse. Er bare i tvivl om hvordan jeg står HVIS psykiater fraråder jeg fortsætter på medicinen.
Hvis du får store udslæt af medicinen, så synes jeg du skal stoppe med den med det samme.
Og så snakke med lægen om det i morgen.

Jeg kender ikke til din lidelse og den medicin, der kan bruges i den sammenhæng, men hvis der er anden medicin, som det kan være relevant, at afprøve istedet, så er det muligt, at din psykiater vil sætte dig i behandling med ny medicin.

Og du er ikke stationær før lægen/psykiateren skriver, at alle behandlingsmuligheder er udtømte.

Kommunale sagsbehandlere må ikke sætte dig i behandling.

Deres lægekonsulent kan evt. foreslå en ny behandling, men hvis denne skal sættes igang skal din egen læge/psykiater ind over.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2013, 14:02   #5
Dame
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2013
Lokation: 6800
Indlæg: 20
Styrke: 12
Dame er ny på vejen
Tak for super hurtige svar.
Jeg får Abilify og af hvad jeg kan læse så skulle bivirkninger forsvinde efter 10-14 dage. Har taget dem i 20 dage nu. Kløe står beskrevet under bivirkninger. Men for sevans det klør, konstant popper der små knopper op i plamager der bare klør !

Rom bliver ikke bygget på én dag, så når næppe at få tid hos psykiater og vurdering af om jeg skal stoppe eller ej, før jobcenteret har lavet deres endelige afgørelse og jeg dermed er ude af deres system. og så kan man jo ikke komme ind igen.
__________________
www.morersyg.blogspot.dk
Dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2013, 14:08   #6
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Du må ikke stoppe uden aftale om nedtrapning med lægen.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2013, 14:10   #7
Dame
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2013
Lokation: 6800
Indlæg: 20
Styrke: 12
Dame er ny på vejen
Javel :)

Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Du må ikke stoppe uden aftale om nedtrapning med lægen.
Mmmmmmm det mener jeg heller ikke jeg har skrevet at jeg vil Skriver at jeg vil vende det med min psykiater i morgen
__________________
www.morersyg.blogspot.dk
Dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2013, 14:14   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hverken jobcentre eller lægekonsulent

må foreslå behandlingsmuligheder.

Det er den behandlende speciallæge der har retten og pligten hertil.

Udtalt af ministeriet:

"Jeg skal her præcisere, at kommunens lægekonsulent ikke på egen hånd kan fastslå, at en borger bør have antidepressiv medicin for fortsat at kunne være berettiget til sygedagpenge."

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28155

hvor også findes : TVANG til behandlingsmuligheder findes, herunder medicinering!

http://www.k10.dk/showthread.php?t=27836

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-10-2013, 14:26   #9
Dame
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2013
Lokation: 6800
Indlæg: 20
Styrke: 12
Dame er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
må foreslå behandlingsmuligheder.

Det er den behandlende speciallæge der har retten og pligten hertil.

Udtalt af ministeriet:

"Jeg skal her præcisere, at kommunens lægekonsulent ikke på egen hånd kan fastslå, at en borger bør have antidepressiv medicin for fortsat at kunne være berettiget til sygedagpenge."

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28155

hvor også findes : TVANG til behandlingsmuligheder findes, herunder medicinering!

http://www.k10.dk/showthread.php?t=27836

Hilsen Peter
Okay, så når der står i min statusattest at "der ikke er planer om yderligere behandling til pt." så vil psykiateren alligevel kunne sige at så prøver vi noget andet, når jeg snakker med ham i morgen. Og så går der jo yderligere 60 år før jeg er stationær og dermed ude af dp systemet til selvforsørgelse.

Men i bund og grund har jeg heller ikke lyst til at prøve mere medicin.
Ny medicin er virkelig angstprovokerende for mig

Kan jeg godt selv sige "Vi stopper her med medicin" og så skal de vel respektere at jeg ikke vil have mere/andet - og så er jeg vel stationær? Og de burde kunne forlænge så jeg kan komme i arbejdsprøvning som jeg virkelig gerne vil.
__________________
www.morersyg.blogspot.dk
Dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2013, 15:09   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej det skal de ikke man kan ikke sige nej taktil behandling og samtidig få penge, hvis du ønsker hjælp økonomisk, skal du også tage imod tilbud der kan hjælpe dig.

Du kan kun sige nej til behandling, hvis der er fare for dit heldred eller en læge sige at der er stor chance for det ikke hjælper.

så hvis din læge/psykolog siger der er en mulighed for en anden medicin hjælper, skal det prøves, ellers mister du dine penge-
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension