K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2015, 17:43   #1
jvrp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
jvrp er ny på vejen
Question Fleksberegner

Er det rigtigt, ? sådan forstår jeg det, At har man et fleksjob 10 timer med 120 kr i timen ugenligt, og finder et på 20 timer til samme løn 120 kr så får man ikke mere udbetalt ? det giver jo ingen mening, eller er det mig der ikke kan finde ud af det. Har været på http://www.fleks.nu/beregner#
jvrp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2015, 21:05   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jvrp Se meddelelser
Er det rigtigt, ? sådan forstår jeg det, At har man et fleksjob 10 timer med 120 kr i timen ugenligt, og finder et på 20 timer til samme løn 120 kr så får man ikke mere udbetalt ? det giver jo ingen mening, eller er det mig der ikke kan finde ud af det. Har været på http://www.fleks.nu/beregner#
Det er der en forklaring på

Ved 120 kr i timen UDEN pension, så rammer du ved ca 7,6 time, hvad en på 37 timer har, når du lægger tilskud og løn sammen..

Det kalder man lønloftet.. Og når lønloftet er ramt så modregnes fleksløntilskuddet 100 % i al løn derover..

Så hvis der ikke var et lønloft, så skulle du se balladen, hvis man med mere end 7,6 time havde mere end den der arbejder fuld tid.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2015, 22:05   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg har også siddet og undret mig med den beregner, jvrp. Men når man så tænker efter, så er det jo som Mik skriver logisk, at man ikke skal kunne tjene mere end en. der arbejder 37 timer på den timeløn.

Det er nok fordi man glemmer, at fleksløntilskudet jo træder istedet for løn.

På den gamle ordning var det jo det samme. Man fik fuld løn på den og den time løn uanset om man arbejdede 10 eller 20 timer.

Med hensyn til pensionsindbetaling er det bedre at få løn for 20 timer end for 10. For du får jo ikke pension indsat af fleksløntilskuddet.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2015, 22:10   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
På dette link kan man downloade en kort forklaring om, hvordan det almindelige fleksløntilskud beregnes

http://www.fleksjoblolland.dk/side.asp?Id=207721

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Jeg har også siddet og undret mig med den beregner, jvrp. Men når man så tænker efter, så er det jo som Mik skriver logisk, at man ikke skal kunne tjene mere end en. der arbejder 37 timer på den timeløn.

Det er nok fordi man glemmer, at fleksløntilskudet jo træder istedet for løn.

På den gamle ordning var det jo det samme. Man fik fuld løn på den og den time løn uanset om man arbejdede 10 eller 20 timer.

Med hensyn til pensionsindbetaling er det bedre at få løn for 20 timer end for 10. For du får jo ikke pension indsat af fleksløntilskuddet.
Den holder ikke altid vand Har man fx. en arbejdsgiver pension på 8 %, så har man klart også mere pension af flere løntimer..

Men så kommer am-bidraget lige lidt i vejen.. Det er også 8 % af lønkronerne.. Så jo flere løntimer, jo mere am-bidrag at betale.

Helt galt går det så med flere timer, hvis der ikke er pension. Så basker de 8 % am-bidrag hårdt jo flere timer over lønloftet man har. Derfor kan 20 timer betyde mindre samlet end fx. 10 timer.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2015, 22:37   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Den holder ikke altid vand Har man fx. en arbejdsgiver pension på 8 %, så har man klart også mere pension af flere løntimer..

Men så kommer am-bidraget lige lidt i vejen.. Det er også 8 % af lønkronerne.. Så jo flere løntimer, jo mere am-bidrag at betale.

Helt galt går det så med flere timer, hvis der ikke er pension. Så basker de 8 % am-bidrag hårdt jo flere timer over lønloftet man har. Derfor kan 20 timer betyde mindre samlet end fx. 10 timer.
Nej for søtan. Det er godtnok med at holde tungen lige i munden. Hvis altså man har noget at skulle have sagt. Hvis konsulenten stiller med et 20 timers job til en der er bevillet fleksjob på omkring 20 timer er der jo ikke noget at stille op.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2015, 22:57   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Nej for søtan. Det er godtnok med at holde tungen lige i munden. Hvis altså man har noget at skulle have sagt. Hvis konsulenten stiller med et 20 timers job til en der er bevillet fleksjob på omkring 20 timer er der jo ikke noget at stille op.
Man skal bare have en god timeløn Jo højere løn, jo højere ligger lønloftet
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2015, 23:13   #7
jvrp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
jvrp er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Man skal bare have en god timeløn Jo højere løn, jo højere ligger lønloftet
Nu kan jeg se logikken i det jeg siger 1000 tak for hjælpen Mik16, og fik svare på flere ting end jeg havde regnet med.
jvrp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2015, 09:28   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jvrp Se meddelelser
Nu kan jeg se logikken i det jeg siger 1000 tak for hjælpen Mik16, og fik svare på flere ting end jeg havde regnet med.
Netop.. Reelt er metoden ikke så svær.. Når man lige får fanget "idéen"

Det kompliceret kommer først når ferie og andet også skal beregnes..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2015, 20:46   #9
MiniFlex
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2015
Indlæg: 12
Styrke: 9
MiniFlex er ny på vejen
Hej.

Jeg har ikke helt fattet det

Jeg sidder pt med et flexjob på 2 timer om ugen. Jeg får 17.500,- brutto fra kommunen + ca 1000,- fra arbejdsgiver. Dvs ca 18.000,- brutto. Jeg er efter flere følge operationer ved at være klar til 15-20 timer igen. (Har været i den gamle ordning)

Når jeg læser Mik16's link (som jeg ikke kan citerer til) læser jeg at man ved 140,- i timen på en 20 timers ugentlig flex kan få ca 25.000,- brutto.

Er det rigtigt læst af mig ?

Hvis det er tilfældet er det da en væsentlig forskel for mit vedkommende.
MiniFlex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2015, 20:59   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Des højere timeløn des højere timetal skal der til før man rammer lønloftet.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension