K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2012, 14:57   #1
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Hvad sker der...

... hvis ens psykiater siger stop mht flere arbejdsprøvninger?
Har været i en arbejdsprøvning af 6 ugers varighed. Kan klare ca 12 timer om ugen fordelt på 3 dage.

Men hvordan vil JC forholde sig til er nej fra ens psykiater?
Og hvad vil ser ske?

Var i øvrigt rigtig glad for mit arbejdsprøvningssted, men ih guder det var hårdt, når jeg kom hjem = sov rigtigt meget i de 6 uger!
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 15:53   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ens psykiater har kun bemyndigelse til at fraråde noget, såfremt det er kontraindiceret. Altså, hvis det betyder at arbejdsprøvningen vil forværre din tilstand varigt/permanent.

Ellers har kommunen frie hænder, og kan sende dig i lige så mange arbejdsprøvninger som de ønsker, eller indtil det står klart, hvor mange timer du kan præsterer indenfor de forskellige erhverv.....

Kommunen plejer at reagerer på den slags ved, at sende dig til en ny psykiater for at få en second opinion.

Men hvem ved - måske behøver du ikke flere arbejdsprøvninger. Den mulighed er der jo også!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 16:18   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
man må ikke overbelyse en sag
så lige så mange arbejdsprøvninger holder ikke
men har da set nogen er arbejdsprøvning 3-4 gange
som regel er det fordi alle behandlingsmuligheder ikke har været udtømte
det er alfa og omega, før man overhovedet begynder på en arbejdsprøvning

Men ja din psykiater skal bruge ordet kontraindiceret og det er ikke ret tit det sker
da man netop skal have varig skader af en arbejdsprøvning
det er ikke nok og få det dårligere i en arbejdsprøvning
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 19:34   #4
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Begge mine arbejdsprøvninger stoppede kort efter at min psykiater vurderede at jeg fik det dårligere af at arbejde. Ved ikke hvad hendes konkrete ordlyd var, men kommunen reagerede i hvertfald prompte
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 00:01   #5
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Tak for svar til jer!

Jeg er meget stresset over det hele, hvilket bl.a. giver sig udtryk i alt for højt blodtryk (er i forvejen medicinsk behandlet herfor) samt en indlæggelse for nogle måneder siden, som blev vurderet som stressrelateret.

Min psyk mener, at det vil være formålsløst at sende mig i flere arbejdsprøvninger, da min funktionsevne er varigt nedsat om de så sender mig i 10 arbejdsprøvninger.

Så hvad gør jeg så i forhold til JC? Til info skal jeg til møde på mandag i JC, hvor vi - tror jeg - skal snakke om evalueringen af min arbejdsprøvning.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 00:10   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror bare du skal se hvad de siger på JC, måske siger de at det var flot, og at du nu er færdig.

Hvis de begynder at sige, at du skal prøves igen, så siger du naturligvis, at din psykiater fraråder det. Og fortæl også gerne hvordan det gik, at du måske syntes det var hårdt, men at du er glad for du kunne gennemføre det og er spændt på, hvad det skal munde ud i osv.

I skal jo nok ''bare'' tale om, hvordan du synes det er gået, om det var hårdt, om timerne passede, hvordan du havde det når du kom hjem osv osv.....

Håber det bliver et godt møde der giver dig ro
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 00:30   #7
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Så hvad gør jeg så i forhold til JC?
Til info skal jeg til møde på mandag i JC, hvor vi - tror jeg - skal snakke om evalueringen af min arbejdsprøvning.
Går ud fra det er Nyropsgade du tilhører?
De kører desværre slet ikke efter bogen.

Hvis du har mulighed for det, ville jeg tage en bisidder med, alternativt optage samtalen på en diktafon eller telefon.

Medbring dernæst en kopi af din psykiaters udtalelse om, at du ikke kan holde til mere arbejdsprøvning - ifald din SB ikke har fået den endnu.

Derudover så lad DEM tale, og forhold dig samarbejdsvillig og rolig.

Som Helene rigtigt påpeger, er det ikke sikkert der sker noget dårligt, så ingen grund til at ligge søvnløs til mandag.

Og husk, at SB skal kunne dokumentere alt hvad h*n siger der nu 'skal' ske i din sag, og hvad du 'skal'.

Og er du presset, og stresset, så køb dig selv ekstra betænkningstid, ved at sige, at du er ved at brænde sammen, og har brug for at få tingene med hjem på skrift, så du kan tænke over det.

Skriv IKKE under på noget til selve mødet, du har RET til betænkningstid.

De er faktuelt ikke kompetente og organiserede i Nyropsgade, men så længe du er villig, kan de ikke klandre dig for ikke at kunne noget - kan du se forskellen?
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad sker der nu sussie63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-01-2013 09:06
Hvad kan sker med mig nu ? mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 31-03-2011 13:31
Hvad sker der... Gunell Alt det andet 6 17-01-2011 16:55
Hvad sker der så nu? PiaL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-09-2010 20:57
Hvad sker der nu Phönix Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 13-08-2008 01:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension