K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2010, 17:38   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
1 du har krav på en sagsbehandler
2 du har lægepapir der dokumentere at du ikke kan arbejde

alså det skal kommunen reagere på med det samme, uanset hvad
ellers skriv en klage med det samme til jeres jobcenter chef.
at du ikke kan få oplyst hvilken sagsbehandler du har og at kommunen skal indhente oplysningerne omkring dine lægepapir.
du kommer ingen steder, hvis du ikke selv skubber på.
Det skal du gøre med det samme og helst i går end i morgen
1 ring til kommunen i morgen og få oplyst hvilken sagsbehandler
2 hvis det ikke sker, så skriv en klage til borgmester og jobcenter cheften.

hvis der så intet sker, så skriver du en §17 på det foreliggende grundlag
meget vigtig du skriver foreliggende grundlag.
synes bare det vil være rigtig trist ikke at få de lægepapir med, når du har dem.

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-07-2010 kl. 17:40.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 19:49   #12
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Det vil jeg gøre, jeg ringer i morgen og får det oplyst og skriver derefter et brev til sagsbehandler og kommer der ingen reaktion, så går jeg videre.

Men vil en ansøgning om paragraf 17 skade min sag hos beskæftigelsesankenævnet, når jeg søger den mens jeg er på kontanthjælp?

1000 tak for hjælpen.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 22:03   #13
grå i toppen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2010
Indlæg: 23
Styrke: 14
grå i toppen er ny på vejen
hmm

jeg tror mere og mere på hvad kommunen og pension teamet siger,når de siger at man bliver bare mere forviret herinde.......



jeg søgte en §17
jeg kunne komme tilbage på sygedagpenge.
og pension teamet søgte efter flere oplysninger selv om det var en §17
grå i toppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 23:15   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af grå i toppen Se meddelelser
og pension teamet søgte efter flere oplysninger selv om det var en §17
Der er forskel på, om man søger om fp i henhold til §17, eller om man søger om fp i henhold til §17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Det er mit indtryk, at mange mener §17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag når de skriver §17, men det er altså ikke helt det samme.

Hvis man søger i henhold til §17, så bør den (så vidt jeg ved) køre på samme måde som en §18, blot med den forskel, at det er borgeren der har søgt, og ikke kommunen.

Søger man derimod i henhold til §17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag, skal sagen meget hurtigt (husker ikke lige den præcise formulering) gives videre til pensionsnævnet, som så har 3 mdr. til at komme med en afgørelse.Ressourceprofilen er vist der eneste der må gøres færdigt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 11:07   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
grå i toppen skrev:

Citat:
jeg tror mere og mere på hvad kommunen og pension teamet siger,når de siger at man bliver bare mere forviret herinde.......
Tja.... mon kommunerne siger hvad som helst for at spare penge?

Mon kommunerne sender borgere i pip-aktivering for at spare penge?

Mon kommunerne er til at stole på, når omgørelsesprocenterne ved klageinstanserne er så store?

Mon her var så mange brugere, hvis kommunerne fulgte loven?

Men... selvfølgelig kan der være en enkelt kommune/sagsbehandler i enkelte sager, der ikke kun er en "sparemaskine".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 11:19   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af grå i toppen Se meddelelser
jeg tror mere og mere på hvad kommunen og pension teamet siger,når de siger at man bliver bare mere forviret herinde.......



jeg søgte en §17
jeg kunne komme tilbage på sygedagpenge.
og pension teamet søgte efter flere oplysninger selv om det var en §17
den dag du kan dokumentere at du har fået dine sygedagpenge igen
på en alminelig §17.
det glæder jeg mig til.
Den eneste grund skulle så være kommunen overhovedet ikke kan se du skulle have pension.
ps har lige været det hele igennem.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 11:20   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af grå i toppen Se meddelelser
jeg tror mere og mere på hvad kommunen og pension teamet siger,når de siger at man bliver bare mere forviret herinde.......



jeg søgte en §17
jeg kunne komme tilbage på sygedagpenge.
og pension teamet søgte efter flere oplysninger selv om det var en §17
Du søgte en § 17 og kunne få dine sygedagpenge tilbage ... søgte du den § 17 på forliggende grundlag , søgte du den mens din sag om sygedagpenge stop lå i beskæftigelse ankenævnet ?

Når man søger en § 17 på forliggende grundlag siger man jo at man ikke selv mener at der er nogen arbejdsevne tilbage og ja man burde vel så kunne få sine sygedagpenge tilbage hvis det er kommunen der har forsømt sin opgave med at afklare , men det skal man så kunne dokumentere ...

Og ja jeg bliver også tit forvirret når man sidder og læser folks svar, men mange gange så skyldes det at man jo sammenligern med sin egen selv om den ikke er 110% magen til ...

feks sådan som du nu gør , du fik dine sygedagpenge tilbage og du havde søgt en § 17 men var det under samme omstændigheder som Sandie ?


@Sandie75

Jeg ville lige fare lidt med lempe hvis jeg var dig ...

for det man søger er jo en § 17 på forliggende grundlag og det vil sige at ALT arbejde stopper kommunen indhenter IKKE flere papir på dig når du har søgt denne...

Jeg ved ikke hvad der er galt i din sygedagpenge sag men hvis de har stoppet dine sygedagepenge uden at have indhentet div lægepapir og status så formoder jeg at du har skrevet det i din anke , og hvis b-nævnet giver dig ret i det så kan det sagtens tænkes at de sender din sygedagpenge sat tilbage til kommunen med besked om at udrede dig ordentligt i henhold til gældene lovgivning og så vil kommunen den vej være tvunget til at indhente de status der er ...

Jeg ved ikke hvornår du har anket , men jeg ville personligt vente til der var faldet en afgørelse i den sag ..

Kunne du ikke bruge tiden på noget konstruktivt , feks kan du selv samle alle papir ved at søge aktindsigt hos div læger og behandler , og det skal så samles sammen og kopieres og gøres klar til kommunen på den måde kan du få sammenfattet nogen af alle de papir der mangler , bare et foreslag
  Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 12:53   #18
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Hejdien Jo det er nok det smarteste at vente på afgørelsen i sagen :-)

Problemet er jo, at ingen skriver før kommunerne beder om statuserklæringer og syntes det er enormt frustrerende.

Hverken psykolog eller psykiater skriver jo noget med mindre kommunen beder om det eller er jeg helt galt på den? Jeg kan vel ikke bede om en statuserklæring uden at skulle betale for den?

Kan min læge indhente oplysninger?

Neurologen ville dog skrive det ind i min sag som hun sagde til mig og så ville jeg få tilsendt en kopi af hele journalen.

Hvad mere kan jeg gøre?
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 13:26   #19
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
egen oplevelse mht spildtid på k 10..... var det sådan det skulle forstås..???????

jeg blev direkte ANBEFALET og prøve og "kigge" ind på dette site af min sagsbehandler....

det har jeg IKKE fortrudt et sekund, det er jo tilladt og være en smule selektiv, mht hvad der passer til ens temp:... samt ens egen sag.

min sagsbehandler var iøvrigt MEGET straigt, og jeg fik en behandling som iøvrigt skulle tildeles ALLE borgere, da sagsbeandlere er et form for service organ i kommunen....(det glemmer mange af dem ofte)......

mvh eders ace dk...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 14:52   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sandie75 Se meddelelser
Hejdien Jo det er nok det smarteste at vente på afgørelsen i sagen :-)

Problemet er jo, at ingen skriver før kommunerne beder om statuserklæringer og syntes det er enormt frustrerende.

Hverken psykolog eller psykiater skriver jo noget med mindre kommunen beder om det eller er jeg helt galt på den? Jeg kan vel ikke bede om en statuserklæring uden at skulle betale for den?

Kan min læge indhente oplysninger?

Neurologen ville dog skrive det ind i min sag som hun sagde til mig og så ville jeg få tilsendt en kopi af hele journalen.

Hvad mere kan jeg gøre?
er du ikke blevet henvist i gennem egen læge, til
psykolog eller psykiater og Neurologen
Jeg har bare skrevet til min sagsbehandler og efterfølgende har de hentet status hos egen læge.
har du ikke din egen læge med på sidelinien?
for speciellæger sender deres erklæringer til egen læge, hvis alså du blevet anvist igennem denne.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beskæftigelsesankenævnet ? dobar Spørgsmål ang fleksjob 8 23-08-2011 23:55
Beskæftigelsesankenævnet. Gunell Alt det andet 1 03-04-2011 23:16
svar fra beskæftigelsesankenævnet MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-01-2011 21:28
Sag i beskæftigelsesankenævnet Frue.Hansen Alt det andet 5 14-09-2009 12:08
Beskæftigelsesankenævnet - sagsbehandlingstid Helenevind Alt det andet 6 30-04-2009 08:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension