K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2013, 20:22   #1
adaucke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
adaucke er ny på vejen
Angry smidt ud af samfundet

Jeg har slidgigt og leddegigt og har nu været sygemeldt i et år og søger om at blive visiteret til fleksjob. Jeg har haft mit job i 20 år, og der ville de godt beholde mig i fleks, men det ville kommunen ikke. Men jeg må heller ikke komme i arbejdsprøvning fordi jeg ikke hat haft gavn af medicinen endnu. Der er flere muligheder mht medicin, og hver ting skal afprøves i mindst 3 mdr.
Men nu har de altså stoppet mine sygepenge, og jeg kan ikke få kontanthjælp fordi min mand har en ok indtægt. Desværre har vi ikke fælles økonomi, så det bliver ret svært for mig at skaffe pengene til halvdelen af udgifterne. Men det helt store problem er, at hvis jeg nu med tiden bliver visiteret til fleks, så vil jeg kun være berettiget til den lave ydelse, som jeg heller ikke kan leve af. Og hvad sker der med min efterløn? Den får jeg vel heller ikke så?
Men kan det virkelig passe, at der ikke kan findes en lille paragraf som kan forlænge mine sygepenge? Et halvt år ville være nok, siger reumatologen, for jeg skal igang med biologisk medicin til december. Jeg har mistet mit job, min forstand, mit helbred og mit levebrød pga nogle paragraffer.
Jeg føler mig smidt ud af samfundet! Nu har jeg slidt og slæbt i 40 år (jeg startede med at arbejde på fabrik som 15 årig) og jeg har sat 3 gode samfundsborgere i verden og sørget for, at de fik gode uddannelser for de skulle ikke slides op som jeg. Nu kan jeg så gå og græde over uretfærdigheden i det hele og leve af nådsensbrød fra min mand, som iøvrigt skælder dagligt ud over at jeg ikke "banker i bordet ved kommunen og fortæller dem at jeg ikke vil finde mig i det".
Er der slet ingen udvej? Min fagforening hjælper mig så godt de kan og vil også skrive en anke, men de tror heller ikke på, at det hjælper.
Mit liv er ødelagt!
adaucke er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension