K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2008, 01:27   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
30.000 i tort for ulovlig diagnose

Citat:
En borger fra Glostrup har nu rettens ord for, at det var et klart brud på lovgivningen og en krænkelse, da kommunes tidligere lægekonsulent erklærede ham psykisk syg
GLOSTRUP: Ifølge dommen fra Glostrup Ret den 30. maj handlede Glostrup Kommunes forhenværende lægekonsulent, der senere blev fyret, i strid med retningslinierne og lovgivningen, da han under en pensionssag i 2002 pludselig gav sig til at stille en psykiatrisk diagnose på en 54-årig mandlig Glostrup borger. Glostrup Kommune er nu dømt til at give manden 30.000 kr. i tortgodtgørelse.
Udover at det er ulovligt for kommunale lægekonsulenter at stille diagnoser i sager som kommunen behandler, lagde retten vægt på at lægekonsulenten havde stillet diagnosen uden først at underrette sagsøger om formålet med samtalen. Sagsøgte blev heller ikke efterfølgende oplyst om, at diagnosen eksisterede, og havde dermed heller ikke mulighed for at klage over diagnosen.Diagnosen blev efterfølgende brugt under sagsbehandlingen i Glostrup Kommune, og blev sendt til andre offentlige myndigheder, herunder Arbejdsskadestyrelsen.

”Stemplede mig gak”
Ifølge sagsøgers advokat, Sandra Boding Møller fra Advokatfirmaet Christian Harlang, opdage hendes klient først, at der var en diagnose, da han senere søgte aktindsigt.
- Min klient føler sig krænket. Det er jo dybt rystende for ens retsikkerhedsfølelese, at kommunen på denne måde handler i åben strid med reglerne, siger Sandra Boding Møller.
For den 54-årige borger har det været en lang sej kamp. Han glæder sig nu over, at have bevist, at han havde ret, og at han er blevet skidt behandlet af kommunen.
- Retssikkerheden har jo været ude af drift i Glostrup. De troede de kunne stemple mig som gak. Men nu går skuden bagud for kommunen. De troede, de fik ret per automatik, fordi de er en myndighed, men den gik ikke, siger den 54-årige mand, der ønsker at være anonym.
- Kommunen kunne have undgået det her. De havde fået en henstilling fra socialministeriet og tilsynsrådet. I sidste ende er det Glostrups borgere, der nu skal betale. Kommunen skal betale 30.000 kr. og jeg vil også have mine sagsomkostninger dækket, siger den 54-årige borger.
http://www.folkebladet.dk/index.php?vs=ar&id=2235
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2009, 19:06   #2
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Så prøver vi denne måde

Sendt til Tilsynet på Sjælland samt Velfærdsministeriet;

Citat:
Under henvisning til artiklen; http://www.folkebladet.dk/index.php?vs=ar&id=2235

har jeg bidt mærke i følgende uddrag af artiklen;

- Kommunen kunne have undgået det her. De havde fået en henstilling fra socialministeriet og tilsynsrådet.

Jeg skal venligst anmode om kopi af den henstilling fra såvel Socialministeriet som Tilsynsrådet, som skulle være tilsendt Glostrup Kommune.
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2009, 19:13   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs down

Ja det er Jens Bang igen igen godt den borger fik ret...men JB er her endnu han sidder klamt på taburetten i København og Albertslund og flere andre byer og scorer kasse for kommunen og ham selv han får en enorm løn..

Gid han faldt om så ville verden være foruden endnu et monster. !

Det er ufatteligt at han ikke er blevet fyret for længst med alle de skandaler...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2009, 19:25   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
JA -selvfølgelig, godt tænkt lena

hvis du nu er så heldig at få den, er du så rar at lægge dem herind så vi alle kan se dem?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2009, 19:46   #5
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
lægge evt. kopi ind

ja da - er du i tvivl

lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2009, 20:20   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der er ligger en laaaaaaang undersøgelse, som kostede Københavns Kommune 700.000 kroner at lave.

Men noget kom der da ud af sagen:

http://www.folkebladet.dk/index.php?vs=ar&id=3038

Prøv at skrive "lægekonsulent" i søgefunktionen på Folkebladets hjemmeside.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2009, 20:53   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
I er bare s...de skrappe piger. Glæder mig til at se aktindsigt Lene. Hilsen peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-02-2009, 12:17   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
det glæder jeg mig også til det er på tide nogen får skovlen under ham for han sidder og spiller dommer og sågar gør grin med sine patienter i sine udtalelser.

uhhh hvor får jeg det dårligt når jeg ser på det billede af ham uhyggelig "læge"
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2009, 13:04   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Det var en voldsomt ubehagelig sag, hvor jeg er blevet anklaget for alt muligt, men ikke havde mulighed for at forklare mig eller forsvare mig, hverken overfor kommunens ledelse eller offentligheden. Den ene gang jeg sagde noget, blev det brugt som begrundelse for at fyre mig. Det har været ødelæggende for mit rygte, siger Jens Røhling Bang.
Jamen det var dog en rigtig ubehagelig oplevelse for den stakkels mand (sarkasme)

Men hvordan tror han egentligt alle de ofre for hans uduelige lægekonsulentarbejde har det
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 12:46   #10
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Modtaget aktindsigt

Har i dag modtaget skrivelse fra Velfærdsministeriet, som jeg finder er interessant læsning.

Desværre kan jeg ikke vedhæfte, da jeg har brugt min plads og mine evner ikke rækker til at slette vedhæftede filer


Derfor har i lyst til at få kopi, så smid mig en mail på [email protected]


Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ulovlig magtanvendelse GlemMig Alt det andet 23 06-09-2013 11:15
Kontanthjælpsreform - ulovlig? Nucca Politik og Samfund 6 27-04-2013 19:26
ulovlig aktivering:( victoriane Alt det andet 9 24-01-2011 00:26
Ulovlig praksis zuza Nyt om loven 15 19-02-2009 15:28
Ulovlig praksis zuza Et godt link! 5 25-04-2008 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension