K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2013, 14:52   #11
Nogle råd
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 12
Nogle råd er ny på vejen
Nej kun a-kasse, men dengang det startede med smerterne sagde de du er ung du skal bare træne og finde et arbejde for du kan glemme alt om førtidspension og flexjob, selvom jeg slet ikke havde nævnt noget om det.
Nogle råd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 20:18   #12
flikflak
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2013
Indlæg: 10
Styrke: 12
flikflak er ny på vejen
Jeg har prøvet lidt det samme.
I de første 8 år jeg hvde ondt i ryggen, vidste lægerne ikke hvad jeg fejlede. Selv en læge på rygcenteret opgav da han ikke kunne se noget på mr skanning og røngten.
Først da jeg kom til endnu en fysiterapeut (jeg har prøvet forskellige) sagde hun det ord jeg har sukket efter. "facetsyndrom"
Da jeg så får alle mine papir fra lægerne, ser jeg at der flere gange står facetsyndrom. Der er bare ingen af dem der valgte at fortælle mig det, eller gøre noget ved det.
Så skiftede jeg læge. Og har nu den mest fantastiske læge.
flikflak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 20:18   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nogle råd Se meddelelser
Jeg har fået taget røntgen billed af min lænd men den viser kun at jeg er lidt skæv 2 millimeter nede ved korsbenet og lidt skæve ryghvirvler ved 10og11, men lægen siger at det er der mange der har, så jeg skal bare træne den da jeg er ung, der er ikke tegn på diskucolaps har været til MR scanning. Men det er som om at min læge og kommunen slet ikke tror på mig,
Har du set røntgenbeskrivelsen?

Ellers synes jeg, at du skal bede om en kopi af den.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Nogle råd Se meddelelser
Jeg er sendt til reumatolog efter jeg krævede det hos min læge, indtil videre har min skuldre vist en slimsæk som var på 0,23 cm som er 0.8 cm mere end det der er normalt, har været til røntgen med skuldren men får først svar imorgen når jeg igen skal til reumatolog. Måske hun kan hjælpe med at finde ud af hvorfor jeg har de smerter.
Når du så kommer til reumatologen, og får svarene, så bed om en kopi af røntgenbeskrivelsen.

En røntgenbeskrivelse kan være svær at forstå for almindelige mennesker, men hvis du skriver herinde hvad der står i dem, så er der sikker nogen, der kan oversætte ihvertfald noget af det.


Første gang jeg fik taget røntgenbilleder, p.g.a. vedvarende smerter i lænden, fortalte lægen mig, at der engang havde været et meget lille brud på en lændehvirvel, men det var ikke noget, der betød noget.

Efter nogle år fik jeg taget nye røntgenbilleder, og da lægen sad og kiggede på beskrivelsen spurgte jeg, om jeg måtte få en kopi af den.

Efterhånden har det så vist sig, at det brud, som han kaldte lille og ubetydeligt, er et brud på en hvirvelbue, og dette brud gør, så hvirvelen glider fremad i forhold til den underliggende lændehvirvel.

Så det er slet ikke så ubetydeligt endda.

Det er en rigtig god idé selv, at have kopi af samtlige lægepapirer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 21:09   #14
Nogle råd
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 12
Nogle råd er ny på vejen
Tak for begge jeres svar
Nej jeg har slet ikke nogle af papirerne fra lægen. Skal jeg bare nedenom kopiere af mine svar fra hver røntgen? Er jeg berettet til dem eller er det noget jeg skal diskutere dem om?
Og hvad er facetsyndrom? Hvis jeg må spørge.
Ja det er for meget at de ikke oplyser alt hvad der står i ens papir.
At man bare får afvide at det har ikke den store betydning synes jeg også er dårligt for måske er det bare lige det vi har ondt af ligesom skete for dig.(vovse)

Undskyld stave fejlene og ord manglerne men blev lige forstyrret midt i det hele
Nogle råd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 23:34   #15
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Find en Rheumatoglog der tror på Fibromyalgi/polymyalgi/hypermobilitet osv..

Ellers ender du bare med en som ikke tager dig alvorligt...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 23:39   #16
Nogle råd
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 12
Nogle råd er ny på vejen
Ok men hvordan finder jeg ud af det? Jeg skal til reumatolog imorgen, men ved ikke om hun tror på det, jeg ved godt hvad hybermobil er for det er jeg, men ved ikke helt hvad de to andre ting er som du har skrevet.

FibroMcs, ud fra dit bruger navn går jeg ud fra at du har det der fibromylagi, men hvordan er/føles det? Jeg har læst lidt om det, men tror ikke at det kan være det jeg har da jeg har daglige smerter i lænd og skulder.

Selvom jeg har nogle/mange af de andre symtomer.
Nogle råd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 23:51   #17
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
at skrive videre i 'sin egen' tråd

helt praktisk, hvis du stadig er i tvivl om hvordan du fortsætter i din egen tråd, så foregår det ved at du, når du logger ind på k10 næste gang, klikker på knappen FORSIDE, i øverste venstre hjørne af siden, og kommer ud til en liste over de nyeste indlæg på k10.

der kan man rulle ned i bunde af listen og gå baglæns til de ældre indlæg.

Og kan du ikke finde dit eget igen, så klikker du på DIT PROFILNAVN, i øverste højre side, og så kommer du ud på din egen profil.

Der står der STATISTIK, til venstre på siden, og der kan du så vælge at trykke på ALLE EMNER startet af 'dit eget navn', og klikker du der, kommer du ud på en total oversigt over dine startede tråde, og kan så finde den du sidst skrev i.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 07:05   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nogle råd Se meddelelser
Tak for begge jeres svar
Nej jeg har slet ikke nogle af papirerne fra lægen. Skal jeg bare nedenom kopiere af mine svar fra hver røntgen? Er jeg berettet til dem eller er det noget jeg skal diskutere dem om?
Jeg tror de fleste læger vil give dig en kopi hvis du beder om det, og ellers kan du benytte denne formular til, at bede om aktindsigt, som du har ret til:
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Første gang jeg bad om en kopi havde min læge ikke en printer, så jeg fik røntgenbeskrivelsen i hånden, gik hen til den nærmeste boghandler og tog en kopi, og gik så tilbage til lægen med originalen.
Sådan kan det også gøres.

Hvis du vil have vores hjælp til at tyde det, der står i røntgenbeskrivelserne, så skriver du dem bare i et nyt indlæg her i tråden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre KattenJames De Unge 11 07-08-2013 12:00
Hvad skal jeg gøre... Chin Alt det andet 10 05-12-2011 09:30
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvad skal jeg gøre ? Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 29-06-2010 15:22
Hvad skal jeg nu gøre? mariannek Spørgsmål ang fleksjob 4 16-11-2009 00:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension