K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2014, 08:11   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Eln Se meddelelser
Men jeg har søgt efter 17, på forelligende grundlag og ikke 17 stk 2.
Hvis du har søgt om førtidspension efter §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag, så har du søgt efter §17 stk. 2.

Det er nøjagtigt det samme.

At søge en §17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag er det samme som, at søge efter §17 stk. 2.

" § 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område, jf. dog stk. 2.

Stk. 2. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde forelægges sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag for kommunens rehabiliteringsteam. Kommunalbestyrelsen træffer umiddelbart efter rehabiliteringsteamets indstilling i sagen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Stk. 3. Kommunalbestyrelsen kan påbegynde en sag eller træffe afgørelse om tilkendelse af førtidspension til en person, der ikke selv har rettet henvendelse herom
."
https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=158074
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 08:21   #22
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,
Det er rigtigt. Men jeg ved ikke så meget om det paragraf 17.
Det jeg ved er at min sag skal behandles videre i stedet for at det blive sendt til job og kompentencer afdeling hvor derud har jeg ikke ret til nogen som helst.
Nu fik jeg brev fra kommunen at de tage indstilling om at behandler min sag i sygedagpenge afdeling og derfor er jeg glad.
Hvorfor fordi her har jeg chance til at komme ind til rehabiliteringsteamet og kan finde ud af hvad jeg skal fremover i min sag.
Set ud fra dokumenter i min sag er helt klart at jeg skal have en eller anden form for flexjob, førtidspension eller liggende da min arbejdsevne er meget nedsat.
Så nu er vi i gang med rehabiliteringsplanen som skal udarbejdes indtil d. 26/05
Og så vil jeg tage det stille og roligt. Tak . Hilsen eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 09:52   #23
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Eln Se meddelelser
Hej,
Det er rigtigt. Men jeg ved ikke så meget om det paragraf 17.
Det jeg ved er at min sag skal behandles videre i stedet for at det blive sendt til job og kompentencer afdeling hvor derud har jeg ikke ret til nogen som helst.
Nu fik jeg brev fra kommunen at de tage indstilling om at behandler min sag i sygedagpenge afdeling og derfor er jeg glad.
Hvorfor fordi her har jeg chance til at komme ind til rehabiliteringsteamet og kan finde ud af hvad jeg skal fremover i min sag.
Set ud fra dokumenter i min sag er helt klart at jeg skal have en eller anden form for flexjob, førtidspension eller liggende da min arbejdsevne er meget nedsat.
Så nu er vi i gang med rehabiliteringsplanen som skal udarbejdes indtil d. 26/05
Og så vil jeg tage det stille og roligt. Tak . Hilsen eln
Du skal bare være klar over at når du søger pension efter §17, ja så skal du møde rehabiliteringeteamet - MEN de skal kun tage stilling ved mødet til om de støtter din ansøgning om pension eller ej.

IKKE ifht fleks, ressourceforløb eller andre ting.

Disse valgmuligheder kigger rehabiliteringsteaemt kun på, hvis det er jobcenteret som selv har indstillet dig til at møde rehabliteringsteamet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 18:52   #24
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Hej gisne, tak for nyttige info!

Jeg var ti møde med Rehabteam igår og fik som forventeligt en indstilling til afslag på min §17 på det foreliggende ansøgning. De foreslog at jeg skulle trække min ansøgning tilbage og søge om et ressourceforløb... Jeg er psykiatrisk udredet og modtager sygedagpenge. Blev mere konisk syg i løbet af den lange sagsbehandlingstid - tog over 1 år indtil jeg blev indkaldt til møde med Rehabteamet. Ved ikke om det kan betale sig at anke, når jeg har fået den skriftlige afgørelse... Hvad synes du?
På mandag skal jeg drøfte det videre forløb me min bisidder, som er en socialrådgiver fra Distriktpsykiatrien. Vi dog gerne få noget råd om hvad der er bedst at gøre fra medmenneskerne herinde.

Varme hilsener
Forhåbentligt
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 19:44   #25
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,
Jeg synes det er ikke ok det er ikke rehabteamet som skal indstille dig til førtidspension. Som jeg har forstået din sag går videre og det kun pensionsnævnet som skal indstille dig til førtidspension eller ej. Jeg synes de vil snyde dig til at trække tilbage din sag om førtidspension og i stedet for det så de vil få dig til at selv søge rehabilitering eller anden....
Jeg tror ikke det er i orden.

Hej igen, det kan jeg godt se at du har kun psykiske lidelse. Det er meget svært at blive godkendt kun med sådan diagnose. Det bliver meget svært hvis du ikke have psykose, sklerose osv. Dvs. Alvorlig psykiske diagnose. Desværre det er sådan i dag der er mange andre som bestemmer over for vores liv. Hilsen Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 20:32   #26
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Eln Se meddelelser
Hej,
Jeg synes det er ikke ok det er ikke rehabteamet som skal indstille dig til førtidspension. Som jeg har forstået din sag går videre og det kun pensionsnævnet som skal indstille dig til førtidspension eller ej. Jeg synes de vil snyde dig til at trække tilbage din sag om førtidspension og i stedet for det så de vil få dig til at selv søge rehabilitering eller anden....
Jeg tror ikke det er i orden.

Hej igen, det kan jeg godt se at du har kun psykiske lidelse. Det er meget svært at blive godkendt kun med sådan diagnose. Det bliver meget svært hvis du ikke have psykose, sklerose osv. Dvs. Alvorlig psykiske diagnose. Desværre det er sådan i dag der er mange andre som bestemmer over for vores liv. Hilsen Eln


Det er helt korrekt fremgangsmåde iflg loven. Rahabiliteringsteamet skal indstiller om de støtter eller ikke støtter ens ansøgning, inden ansøgningen endeligt besluttes af pensionsnævnet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 21:21   #27
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej gisne,
Jeg kan godt se du har været igennem det problem med restemad tog førtidspension.
Her du godt råd til mig hvad skal jeg have fokus på når jeg besvar det rehabiliteringsplan .
Hvad skal jeg så svar på F.eks. Hvordan ser du din fremtid på arbejdsmarkedet???
Jeg er fuldstændig helt ned med sådan nogle spørgsmål.
Hvis du har nogle ide som kan få mig videre det vil jeg meget genren høre.
Tak for din hjælp. Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 12:07   #28
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Hvis man ansøger om paragraf 17 skal de så også tage stilling til fleksjob resourceforløbb ,osv ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 12:38   #29
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
nej, kun til om de støtter eller ikke støtter din ansøgning om §17
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 12:43   #30
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Okay hvordan kan man så søge om indstilling til fleksjob ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension