K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2013, 12:04   #11
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det har jeg fuld forståelse for.

Men hvad angår din sag i kommunen, så kan det jo være godt, at psykologen ser dig som du er.
Hvis kommunen fandt på, at sende dig i en arb.prøvning, så ville du jo ikke have mulighed for, at have din mor med hver dag, som støtteperson.

Jeg kan godt forstå hvis tanken skræmmer dig, men tænk på, at hvis psykologen ser dig som du er, på både godt og ondt, så kan din sag i kommunen måske hurtigt blive lukket med en afgørelse.

Men hvis psykologen kun ser lidt af dit sande jeg, så kan din sag måske trække længere ud.

Så hvis i kan finde en løsning, hvor din mor er tilstede, men i ikke kan se hinanden, så kan det måske være en god løsning.
Jeg kan sagtens se hvad du mener, og du har selvfølgelig ret, hun skal mig som den person jeg er.. For det er jo det, der vil hjælpe mig i min sag aller mest. Jeg er også okay positivt indstillet på tingene, men må indrømme det virker så skræmmende på mig, at skulle blive vurderet via test osv. Jeg er så bange for, at hun slet ikke ser min sygdom som den er. Selvom jeg ved, at alle mine papirer siger noget andet og alle folk omkring mig, både i systemet og familien kan jo se hvor slemt det står til. Men tænk hvis hun tænker, det skal vi nok lige klare.. Ikke fordi jeg er bange for at få redskaber til at bedre i min tilstand, men mere at de skyder mig over evne og smider mig ud i ting der vil knække mig totalt. Jeg er så langt nede som jeg kan være allerede nu synes jeg, og har truet med selvmord flere gange, fordi når det er aller sortest, så er det min eneste udvej tænker jeg.

Jeg har virkelig svært ved at overskue at skulle holde ud i det system her meget længere, min sag har taget 5 år og det synes min nye sagsbehandler jo også er helt ude hvor det ikke hører hjemme. Så håber virkelig jeg har fået en god sagsbehandler denne ¨gang. Jeg har så meget brug for nogle gode oplevelser og at folk virkelig vil hjælpe mig, fremfor at køre mig så langt ned at jeg til sidst opgiver.
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 19:00   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af funklen Se meddelelser
Selvom jeg ved, at alle mine papirer siger noget andet og alle folk omkring mig, både i systemet og
Du kan sende din sb en mail, og spørge hvilke oplysninger hun har tænkt sig, at sende til psykologen.
Så kan du tjekke, om psykologen får mulighed for, at se alle relevante papirer.


I min egen sag var en undersøgelse af en psykolog det sidste skridt mod fp'en.
Men et par år tidligere havde jeg opdaget, at en sb havde fejlciteret et af mine lægepapirer, så jeg skrev til min sb, og spurgte hvad hun ville give psykologen af oplysninger om mig før undersøgelsen.
Og "selvfølgelig" havde hun tænkt sig, at sende de lægeoplysninger hvor fejl-citater var i.

Så jeg spurgte, om jeg selv måtte have lov, at sammenfatte alle mine lægepapirer, så det væsentlige kom med.
Og det sagde hun sørme ja til.

Jeg havde fundet psykologens hjemmeside, og dermed en mail-adresse til ham, så jeg sendte ham en mail, og spurgte, om han ville være venlig, at oplyse mig hvilke oplysninger han havde modtaget fra kommunen forud for undersøgelsen.
Og han svarede pænt på mit spørgsmål.

Psykologen skrev en super-god skrivelse til kommunen, som udelukkede alt andet end fp.
Få måneder senere var jeg førtidspensionist.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 20:44   #13
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Du kan sende din sb en mail, og spørge hvilke oplysninger hun har tænkt sig, at sende til psykologen.
Så kan du tjekke, om psykologen får mulighed for, at se alle relevante papirer.


I min egen sag var en undersøgelse af en psykolog det sidste skridt mod fp'en.
Men et par år tidligere havde jeg opdaget, at en sb havde fejlciteret et af mine lægepapirer, så jeg skrev til min sb, og spurgte hvad hun ville give psykologen af oplysninger om mig før undersøgelsen.
Og "selvfølgelig" havde hun tænkt sig, at sende de lægeoplysninger hvor fejl-citater var i.

Så jeg spurgte, om jeg selv måtte have lov, at sammenfatte alle mine lægepapirer, så det væsentlige kom med.
Og det sagde hun sørme ja til.

Jeg havde fundet psykologens hjemmeside, og dermed en mail-adresse til ham, så jeg sendte ham en mail, og spurgte, om han ville være venlig, at oplyse mig hvilke oplysninger han havde modtaget fra kommunen forud for undersøgelsen.
Og han svarede pænt på mit spørgsmål.

Psykologen skrev en super-god skrivelse til kommunen, som udelukkede alt andet end fp.
Få måneder senere var jeg førtidspensionist.
Åh ja det lyder jo som det jeg har brug for.. Jeg har fået lavet en meget forkert psykologisk statusattest ved en af kommunens ansatte psykologer. Han lagde ord i munden på mig og endte ud i 2 helt andre diagnoser end den diagnose jeg har fået stillet af 3 andre speciellæger og som er Post traumatisk stress syndrom.
Heldigvis er det en sød sagsbehandler og hun sagde med det samme at den ville hun simpelthen udelukke fra min sag, for der var intet der pegede på at den sagde sandheden om mig, holdt op mod alle de andre attester der ligger i min sag. Så den er heldigvis ikk kommet med. Min sagsbehandler har været meget sød, at hele tiden forklare og informere mig om hva hun ville sende med, og hun har også sendt en kopi af alt hva psykologen modtager, og det kan jeg godt stå inde for Men jeg tænker bar at jeg kan ikk være tæt på en førtid, med den nye reform og jeg er kun 29. Jeg er bange for de holder mig i systemet i mange år endnu,. Idag skulle det jo være nærmest umuligt at få en førtid, hvis man er over 40 og helt umuligt hvis man er under 40 ?
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stationær lidelse - Godt eller skidt ?? mortilm Alt det andet 5 25-05-2012 08:27
Er det godt eller skidt at have et flexjob? Christina♥ Spørgsmål ang fleksjob 13 01-10-2011 22:09
Hvad synes I, godt eller skidt.... Susanne2412 Alt det andet 5 04-11-2010 14:30
godt eller skidt? rosemus Alt det andet 22 12-07-2010 07:34
Karen J.ved ikke, om ulighed er godt eller skidt Stella Politik og Samfund 3 24-12-2007 13:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension