K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2013, 18:15   #1
Østergaard
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 60
Styrke: 11
Østergaard er ny på vejen
Ændring af gruppe

Hej

Jeg blev sygemeldt tilbage i januar i år, grundet en kronisk lidelse. da jeg var til min første samtale med sagsbehandler at jeg var kommet i gruppe 2, da man vurdere længerevarende sygdoms forløb. Sagsbehandler skulle derfor have kontakt med mig hver 4 uge, enten ved møde, eller pr. telefon. Ok,. helt fint med mig. Jeg ved jo at jeg ikke kommer tilbage på arbejdsmarked på ordinære vilkår, og jeg håber at blive visiteret til flexjob.

Jeg har netop afslutte min første jobprøvning, og der kunne jeg max. holde til at være afsted 16 timer om ugen fordelt på 4 dage, incl pauser. Jeg fik derefter at vide at jeg skulle i endnu en jobprøvning. Det var jeg virkelig træt af, men jobkonsulenten kunne ikke fortælle mig andet end at det var blevet beslutte af min sagsbehandler og vedkommendes leder.

Jeg følte virkelig jeg manglede en begrundet for endnu en afprøvning, så derfor søgte jeg aktindsigt i min sag, for der måtte det stå.

Jeg har nu modtaget papirene, og desværre var der ingen begrundelse for endnu en jobprøvning.

Men det er overraskede mig meget var at jeg var kommet i en anden gruppe af sygemeldning. Nu var jeg kommet i gruppe 1, hvilket er dem de forventer snarest at vende tilbage til arbejdsmarked. denne ændring er jeg ikke blevet informeret om, og den er blevet ændret efter jeg kun har været i min første jobprøvning i 3 uger. Og da jeg er kommet i en anden gruppe har sagsbehandler ikke de samme forpligtelser overfor mig mere. Hvilket nok er derfor jeg ikke har hørt fra vedkommende i snart 3 mdr.

Kan det virkelig være rigtigt at de bare ændre gruppen uden at informere mig, og at begrundelse ikke står i min journal????
Østergaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2013, 18:36   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg ved ikke hvordan det er på sygedagpenge, men da jeg var på kontanthjælp blev min gruppe også ændret i forbindelse med arbejdsprøvningen.

Det var bare noget teknisk med at man skulle være i gruppe 1 i forbindelse med praktik/arbejdsprøvning.

Så måske er det også bare sådan noget i din sag.

Med hensyn til begrundelse, så kan det være noget med at erhvervsevnen skal være væsentligt nedsat i ethvert erhverv, og måske er du ikke afprøvet bredt nok i den første afprøvning.
Den kan også have været for kortvarig eller med for meget fravær eller den slags..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2013, 18:47   #3
Østergaard
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 60
Styrke: 11
Østergaard er ny på vejen
Ja, det kunne jo selvfølgelig være begrundelsen.. Men synes bare det er mærkeligt at jeg ikke bliver informeret om det.

Ang. min arbejdsprøvning, så havde jeg 2 sygedage på de 3 mdr. jeg var i praktik. Så det var muligt at bedømme mig, og praktikstedet så ikke at jeg kunne udvikle mig..
Min arbejdsevne er nedsat i hvilket som helst erhverv. Jo mere fysisk hårdt arbejdet er jo mindre arbejdsevne. Og der hvor jeg var i praktik var af lettere art.
Østergaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 13:49   #4
Østergaard
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 60
Styrke: 11
Østergaard er ny på vejen
Jeg har i dag snakket med min sagsbehandler og det viste sig at være en fejl at jeg var kommet over i en anden gruppe...
Østergaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ændring af Match gruppe søsser98 At søge førtidspension 11 09-02-2013 22:14
Ændring ang. ledighedsydelse! luffe73 Spørgsmål ang fleksjob 6 21-10-2010 20:40
Ændring af Sikringsstyrelsen.... phhmw Alt det andet 0 13-06-2010 21:20
Ændring af kode sushjer 1 Hjælp til Forum Brug 4 18-11-2009 21:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension