K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2012, 12:09   #21
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
De omtalte 3 måneder kan gå med opdatering af RP, nyt lægeskøn samt en § 19 redegørelse, skrev pensionsformanden til mig.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 12:45   #22
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg er næsten sikker på de var de samme mennesker der der indstillede mig og tilkendte mig..
men jeg ka læse at det med de 3 mdr er det samme overalt - det er så ikke altid de bruger de 3 mdr..og ved andre er det forskellige der indstiller og afgør..
jeg fik at vide at selv om de mente man skulle ha det,må de ikke afgøre det på samme møde..og det undrede mig lidt dengang..og hvorfor ved jeg heller ikke..
hvis det er de samme mennesker og de ikke mener der er nogen tvilv - ja hvorfor ka de så ikke ordne det på samme dag..jeg fik at vide ved en - er ikke sikker på det passer..at de ka blive for indvolveret..
er der nogen der ka fortælle for det

mvh stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 13:41   #23
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg spurgte da min sag stilede mod afgørelse min konsulent om hvorfor det skulle tage 3 mdr.. ( fleks og pension er samme team ).

Det kommer først op i teamet hvor du indstilles til pension/fleks. Derefter skal ressourceprofilen laves helt færdig, små fejl skal rettes, og du skal parthøres.. Noget der kræver meget tid af sb for den mindste fejl, så bliver den smidt tilbage til dem af jobcenterchefen.

Derefter skal jobcenterchefen læse den igennem, og underskrive, og først når det er sket får du afgørelsen på skrift.

Ved mig tog det 2 mdr, men de har 3 mdr til at få det gjort i.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 14:09   #24
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Her bliver alle papirer og ressourceprofil lavet færdig og derefter sendt videre af SB til indstillingsteamet og pensionsteamet (der sidder forskellige folk i).
Men de tager stilling til alt på én gang (samme dag) - dvs. først afgør det ene team, om man skal indstilles til pension og derefter afgør det andet team, om man skal godkendes eller ej.

I min sag gik der en uge fra SB sendte papirerne ind, til der lå en afgørelse. Og jeg blev ringet op af SB en time efter, så jeg ikke skulle vente på svar med posten.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 22:28   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
I mit tilfælde var det ikke de samme mennesker, sagen blev rejst på Hejrevej og derefter blev den sendt til socialforvaltningen hvor jeg bor, som så tilkendte pensionen - helt andre personer.
Om det er sådan alle steder, tør jeg ikke udtale mig om....ved at socialforvaltningen, også bliver kaldt pensionsteam, pensionsnævn mm.
Ja, kært barn har mange navne.

Her i kommunen skal sagen først igennem "pensionsgruppen", som beslutter om der skal rejses en pensionssag, derefter skal sagen for "pensionsteamet", som træffer den endelige beslutning om hvorvidt der skal tilkendes førtidspension eller, om der skal giver afslag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2012, 08:25   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ja, kært barn har mange navne.

Her i kommunen skal sagen først igennem "pensionsgruppen", som beslutter om der skal rejses en pensionssag, derefter skal sagen for "pensionsteamet", som træffer den endelige beslutning om hvorvidt der skal tilkendes førtidspension eller, om der skal giver afslag.
Nu ved jeg at både Helene og dig Vovse kun er blevet indstillet een gang og fik tilkendt pension der, gudskelov for det og endnu engang tillykke.

Det jeg ellers ville have spurgt til, og sikkert stadig kan, er hvad I føler for om pensionsgruppen altså dem før Nævnet. Føler I at de overhovedet tog stilling til jeres sag?

Ved os hedder det Social Service (SS), men jeg følte blot at de lavede en indstilling hvori de remsede alle de gode ting, heldigvis i mit favør op og derpå lavede indstilling. Jeg havde fået fortalt at SS faktisk bare var en faktuel indstans, der skulle checke om man var dansk statsborger osv. Der var vidst ikke meget check fra deres side om hvorvidt man skulle have pension eller ej!!. Måske var det anderledes for pensions teamet ved jeres kommune, Vovse?

Nu er der så hos os implementeret noget, der hedder Special teamet og det skulle være dem der kan sige om ens sag har mangler i forhold til indstilling. Jeg er så "heldig" at min sag pt. ligger der for gennem kæmning, da jeg har klaget over ikke at have nogen sagsbehandler igen igen. Dog ved jeg at man i Kbh. kommune f.eks ikke har nogen sagsbehandler som sådan!!? Det kan være, at det kører mere gnidningsfrit på den måde, selvom der sikkert er tonsvis af sager derinde også?

Efter nytår vil de dog lave det om i min kommune, således at fagligheden og beslutnings retten kommer ned til sagsbehandleren. Så kan man håbe at kompetancen og fagligheden er god nok i forhold dertil. Det virker dog som om at det ikke fungere godt nok i forhold til indstilling i min kommune og sådan mosler de nok også rundt i kommunerne. Nu kommer der jo nok noget helt andet i forhold til reformen og lign.!!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 15-08-2012 kl. 08:29.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 16:42   #27
kol038
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
kol038 er ny på vejen
pensionsnævnet

Hej

Er det korrekt det man høre at hvis man klager over sit NEJ til førtidspension, så er det beskæftigelsesnævnet, og det er privat drevet?????

kol038 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 17:44   #28
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Jeg spurgte da min sag stilede mod afgørelse min konsulent om hvorfor det skulle tage 3 mdr.. ( fleks og pension er samme team ).

Det kommer først op i teamet hvor du indstilles til pension/fleks. Derefter skal ressourceprofilen laves helt færdig, små fejl skal rettes, og du skal parthøres.. Noget der kræver meget tid af sb for den mindste fejl, så bliver den smidt tilbage til dem af jobcenterchefen.

Derefter skal jobcenterchefen læse den igennem, og underskrive, og først når det er sket får du afgørelsen på skrift.

Ved mig tog det 2 mdr, men de har 3 mdr til at få det gjort i.
Tror det er meget forskelligt i de enkelte kommuner min sag er at sb har vidersendt alt til pensionsteamet og min sag var for den 28 aug men pensionsteamet ønskede at lægekonsulenten skal deltage i næste møde her i ugen før der tages stilling til om sagen rejses , alle papirer er i sagen resourceprofil er opdateret -lægepapir mm er klar og ligger i sagen og jobcenterchefen har allerede underskrevet og godkendt før indsendelse til pensionsteamet 28 august og jeg har også allerede udfyldt diverse papirer om statsborgeskab mm for beregning af pensions størrelsen så nu venter jeg på om sagen rejses ???
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 00:48   #29
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kol038 Se meddelelser
Hej

Er det korrekt det man høre at hvis man klager over sit NEJ til førtidspension, så er det beskæftigelsesnævnet, og det er privat drevet?????

Ja ved en klage skal sagen for Beskæftigelsesankenævnet....

Men det er så absolut ikke privatdrevet....det er staten der driver disse nævn...

Se evt selv mere på www.ast.dk
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad nu hvis jeg skifter kommune, lige inden min sag ryger til pensionsnævnet? Spandav Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 09-06-2012 14:55
Hvad bruger du din tid på.. cyberstorm Den nyttige viden vi alle har 25 29-11-2011 12:51
Kronisk syge: lægen bruger halvdelen af tiden på disse buster Politik og Samfund 4 25-01-2011 12:03
Hvad skal man i mellem tiden? Nullemusen Alt det andet 6 13-08-2010 16:33
Tiden går hvad nu? søs Spørgsmål ang fleksjob 13 07-02-2008 18:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension