K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2011, 10:51   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Vovse det tror jeg nu ikke rigtigt nogen har, altså fuldt overblik, det er en stor rodebutik.

Lige nu er sagen i BAN, efter en §17.
De stansede min ydelse, hvilket er helt fair, det skulle den, men de ville fx ikke tage stilling til §7a uden jeg mødte personligt op, på trods af partsrepræsentant, og på trods af at de ved de intet vil få ud af det.

Jeg har et prob i min speciallægeerklring, der går på en psyk, som har forsøgt at holde en dør åben, til fleks ud fra mit eget ønske, han var ikke i tvivl FP, en af grundene er netop min angst for kommunen, jeg har brug for stabilitet og ro, hvilket vores system jo ikke rigtigt giver, det er jeg absolut ikke enig med ham i, altså at jeg hører til på FP. Bla bla bla, det resulterede i at han alt for mange steder har brugt måske, ol tvivlsomme vendinger, samt at han har brugt de ord han ikke må bruge (de der, det kan kommunen se bort fra) og det ved vi jo allesammen godt hvad fører til.

Lægerne vil gerne de kunne skrive at det kommunesjov er noget bæ, men det kan de ligesom ikke rigtigt, der er jo ikke noget der hedder angst for kommunen, om så der var ville det jo ikke føre til en afklaring som systemet er, så de har forsøgt at omformulere, ved bla at sætte en diagnose på der hedder generel angst (hvilket jeg jo ikke har i diagnosens rigtige betydning) samt forbyde en hver form for stress (de mener så psykisk stress, at jeg skal have lov at tage tingene i mit tempo) og den der med at jeg måske kan arbejdsprøves HVIS det er på mine primisser, i samarbejde med mig (er der vist også et eller andet sted) ... og så er vi jo tilbage ved den der med at der kun findes en måde eller ingen måde.
Så nej det lægerne skriver hænger ikke sammen med virkeligheden, men lægerne kan ikke rigtigt skrive tingene som virkeligheden er for det eksistere ikke i systemet, der er ikke noget der hedder angst for kommunen... som i skriver der ikke noget der hedder at jeg selv finder et sted selv aftaler betingelserne, og selv rutter rundt med hvad jeg magter.

En løsning kunne for mig sagtens være at de tager møder uden mig, og jeg får lov at holde kommunikationen med SB pr skrift, men den løsning har jeg feler gange fået NEJ! til, jeg SKAL møde personligt, ellers tæller det ikke, at jeg har partsrepræsentant, er de kolde over.

Og jo der ER klaget, dog ikke til byrødderne, for jeg blev taget ganske alvorlig af tidligere borgmester, men det har ikke hjulpet en pind, andet end en mavesur SB´er, som bare har forsøgt at gøre livet endnu mere surt, nuværende borgmester ved jeg fra andre af, er hamrende ligeglad, han gider ikke en gang reagere med standarten, "den sendes til jobcenterchefen" Jobcenterchefen, mener vi borgere lyver, SB har altid ret uanset evt beviser, så der er skam heller ikke noget at komme efter.
Seneste klage er kommet med videre til BAN (den er sendt som en sag for sig, jeg ved godt det hele bliver slået sammen, men at den er for sig gør nu alligevel at de skal kommentere den i afgørelsen)

Nå skidte pytte, i er kommet med indput, og tusinde tak for dem, jeg er så ikke så begejstret for farven på spaden, men i kan jo ikke gøre ved at den er mørkeblå, nu jeg gerne vil have den lyselilla
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2011, 10:52   #12
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Tror jeg vil anbefale dig, at du evt. tager det møde med kommunen, hjemme hos dig selv, for det første og, at du evt,. har både læge og psykolog/psykiater med, du har behov for en psykolog/psyk., uanset om det kun er kommunen du er angst for

Disse angsttilfælde, skal dokumenteres og bruges i din sag.

For alle de andre har ret, den prøvning, du selv har fundet er super! men du er nød til, at have de kommunale med ind over, ellers kan den ikke bruges til noget som helst!

LUM, du bürde kontakte en psykiater/psyk via din læge, for du kan få det bestelt når du går via lægen, vedk kan hjælpe dig i dine angst situationer og med dokumentation for kommunen, samt måske endda afhjælpe din angst en smule

Hvis du vil videre, som jeg fornemmer du gerne vil, er det nok den eneste vej frem, desværre
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2011, 20:32   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Jeg har et prob i min speciallægeerklring, der går på en psyk, som har forsøgt at holde en dør åben, til fleks ud fra mit eget ønske, han var ikke i tvivl FP, en af grundene er netop min angst for kommunen, jeg har brug for stabilitet og ro, hvilket vores system jo ikke rigtigt giver, det er jeg absolut ikke enig med ham i, altså at jeg hører til på FP. Bla bla bla, det resulterede i at han alt for mange steder har brugt måske, ol tvivlsomme vendinger, samt at han har brugt de ord han ikke må bruge (de der, det kan kommunen se bort fra) og det ved vi jo allesammen godt hvad fører til.
Kan du så ikke få din læge til, at henvise dig til den samme psyk igen, og så få lavet en ordentlig erklæring?

M.h.t. at jobcenterchefen mener, at borgerne lyver, så er det jo netop en af grundene til, at man bør have alt på skrift, som du sikkert har læst til hudløshed.

LUM, jeg bliver bare så gal på dine vegne, for vi kan jo alle se, at det er en fin fidus for kommunen, at du har trukket dig ud af systemet og ladet din man få dit fradrag.
Det er jo en win-win situation, for kommunen, dem ville de sikkert gerne have flere af.
Men for dig og din familie synes jeg ikke, at den situation er holdbar.

Og så piner det min retfærdighedssans noget så forfærdeligt, at du ikke får hvad du har ret til.
Enten en fp eller fleks.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 10:52   #14
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Pia møde her i huset kan jeg heller ikke det er forsøgt.

Egen læge har set et angstanfald, og blev temmelig overrasket over at det kan være SÅ voldsomt, men har dog siden været rasende på mine vegne.

Og psyk i offentlig regi (psyk sygehus) har ingen tilbud til mig jeg er ADHD´er over 25, men det vil nu ikke ændre det store, for der er lige langt om jeg skal i privat (gennem sygesikringen) eller offentlig, transporten har vi bare ikke pengene til, en ting er at manden vil skulle til at have fri for at køre = tab, men benzin er altså heller ikke gratis, og begynde at slås med kommunen om det, nej vel.

Vovse, når jeg skriver speciallægeerklæring er det den kommunen har bedt om, du ved den uvildige, ud over den har de kun bedt om generel hos egen læge og status fra den psyk jeg gik ved på psyk-sygehus, som efter diagnosen så kunne fortælle at de ingen tilbud har fordi jeg er for gammel (flot så)

Jeg har ikke trukket mig fra systemet, systemet har smidt mig på KHJ (de har stanset en reva den var altså god nok, de gjorde det så bare på et møg råddent grundlag, bla ved at nægte at tage stilling til §7a inddirekte nægte mig at kommentere RP ol)
Vi får lidt mere ud af at lade manden tage hele fradraget, end ved at jeg selv bruger de der knap 3000 af mit fradrag, jeg vil kunne få (en vurdering taget af KHJ afdelingen ud fra de løselige oplysninger manden kunne give, siden har han fået en okay fin lønforhøjelse, ud over jeg er bange for der er lidt for meget værdi i bilen) Altså vi har brug for hver en krone vi kan finde, så smide 100 kr (eller hvor meget det nu vil blive til) ud på at jeg får den lille slat jeg måske kan få, vil være dumt, vi har trods alt 3 børn der helst skal have mad hver dag

Der jo en grund til jeg har sendt den i BAN på en §17 *ss* jeg holder jo netop på at det her bare overhovedet ikke er ok (hele min sag, som er så rodet at heller ikke SB´eren selv, der ellers har haft den, det meste af tiden, kan hitte hoved og hale i den) ud over at samtlige læger er helt enige om at jeg aldrig vender tilbage på det ordinære arbejdsmarked, men samtidig påstår kommunen jo at de ikke kan vurdere min sag uden personlig fremmøde, så ind til jeg gør det, hedder det ingen plan.

Møde personligt gør jeg selv sagt ikke (jo hvis jeg en dag igen føler jeg vil kunne magte det, vil jeg naturligvis gøre forsøget) Aldrig mere udsætte mig selv for dem form for tortur, jeg har haft presset mig selv så rigeligt på det område, og har kun fået en eneste ting ud af det, nemlig at få det værre (jo fordi jeg har presset mig selv over grænsen for hvad der er ok, fordi jeg jo har fået besked på at der findes en vej, og det er deres vej) nok er ski nok, jeg har også et ansvar over for mig selv.

Men jeg indrømmer blankt at havde jeg ikke børn, havde jeg ikke orket døje med §17, så havde de fået lov at vinde.

Ja ALT på skrift, men mundtlige samtaler er bestemt ikke nemme at få på skrift, og først inden for de sidste vel ca 2 år er jeg kommet i tanke om at man da bare laver referat af hvad der er foregået og smider af sted med en forlangen om at det skal ligge i ens sag (og en underskrift fra besidder) oven i er der kun en til at få det skrevet, mig (det får jeg ikke manden til, han mener det er latterligt og unødvendigt) og efter sådan en omgang går der flere uger før jeg har overskud til at få det gjort.

Mine angstanfald er fx ikke beskrevet i notaterne, den ene gang blev jeg sur, (nåre ja det er så første gang jeg har oplevet mig selv sur på den måde, men hvorfor ikke??) den anden gang havde jeg det ikke så godt, den 3 gang, der hvor jeg besvimede er overhovedet slet ikke beskrevet (der står 3 linjer skrevet 14 dage efter, hvilket var ifb formøde på reva) den 4, er sørme heller ikke beskrevet, der sad jeg BARE! ude i bilen (den har min læge så... næ næ venner det får i squitte lov at slippe af sted med, men det ændrer ikke på at SB på intet tidspunkt har ville beskrive sandheden, der kravles uden om) Og så har vi lige nogle gange der ud over, hvor der INTET står omkring det.

Efter det gik op for mig hvor dybt det her stikker har jeg naturligvis forsøgt så godt jeg kan at modsige og forklare skriftligt, alla (naturligvis formuleret anderledes) det fungere ikke du kan lige så godt droppe det, du er tvunget til at nøjes med min mand, jeg sætter mig bare med angst (og vi har igen den der en vej) Så det har jeg om ikke andet på skrift, men vi kender jo godt det her prutte system, her har SB´erne ret, og når nu de ikke har beskrevet noget, er det ikke eksisterende.

Men alt det rod lader jeg BAN om at forsøge at hitte hoved jeg hale i, og så tager jeg den der fra, når jeg hører fra dem.

Din harme, følger jeg alt for godt, fra andres sager *gg* mig egen er jeg mere irriteret over, end harm, men okay det er altså også bare noget andet når det er ens eget, dog ændrer det ikke på at din harme varmer, det vil være helt skidt hvis jeg var den eneste der syntes det her er en værre omgang BÆ tis.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 19:38   #15
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Har du prøvet DUKH?

Jeg tænker at du måske kunne have glæde af en professionel jurist der kan redde trådene ud. En som ved hvad kommunen må og ikke må i den sag.
DUKH Den Uvildige Konsulentordning på Handicap området. Det er gratis, de var søde. effektive og kompetente. Jeg brugte dem første gang jeg var sygemeldt - og kommunen ville stoppe mine sygedagpenge. Jeg håber de stadig er gode.

På hjemmesiden skriver de blandt andet:
I DUKH har du flere muligheder for rådgivning. Du kan:
Ringe til os på 76 30 19 30
Søge i vores eksisterende netrådgivning
Spørge netrådgiveren

Se mere her:
http://www.dukh.dk/
Udfylde en formular og bliv ringet op
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 20:36   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser

Vovse, når jeg skriver speciallægeerklæring er det den kommunen har bedt om, du ved den uvildige, ud over den har de kun bedt om generel hos egen læge og status fra den psyk jeg gik ved på psyk-sygehus, som efter diagnosen så kunne fortælle at de ingen tilbud har fordi jeg er for gammel (flot så)
Som jeg forstår det, så er din læge helt på din side, og så burde det ikke være noget problem, at få en henvisning til en psyk., som kan lave en ordentlig erklæring, som kan bruges i forhold til kommunen.

Selv om kommunen har "glemt" at beskrive dine angstanfald i forb. med møder o.l., så bør det veje tungt, at din egen læge har set det og beskrevet det.

M.h.t. transport i forb. med psyk.behandling bør du kunne søge om det som enkeltydelse, til offentlig transport.
Sådan en ansøgning kræver ikke personligt fremmøde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 03:39   #17
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ida
DUHK kan ikke hjælpe, dem har jeg snakket med og der var det mindre rodet end det er nu.
Juristen jeg snakkede med var temmelig rystet over min sag, han kunne slet ikke forstå at det øvrige system lader dem få lov til det her (det jo fordi de eneste anke hvor HELE sagen bliver gennemgået er ved afslag på §17 eller §18, og det har jeg først gjort nu)

Altså DUHK er et SUPER fedt godt osv redskab de er super flinke, meeeen k10 er altså bedre *gg*

Med alt det rod, er der ikke andet at gøre end at vente på BAN, hvilket jeg så har gjort siden nov-dec stykker.

Vovse
Jeg kan ikke tage bus så langt.
Jeg nåede et enkelt besøg hos en psyk ca 70 km her fra, inden ydelsen stansede (praktisk vi skal forbi mine forældre så de kan tage ungerne, den anden mulighed er i modsat retning af pasningsmulighed, hvilket vil sige at om så jeg fandt en løsning på at komme frem og tilbage selv... min scooter som jeg ikke må bruge grundet manglende forsikring... vil manden stadig skulle tage fri, her tropper 2 unger op kl 13, som max kan være alene i 1½ time, og så går det godt når de kan så længe sammen) som jeg har en okay mavefornemmelse af, jeg var bare nød til ikke at komme igen, grundet økonomi, han lod mig blive i hans system, så jeg behøver ikke bede om en henvisning, men skidt pyt om så jeg skulle, jeg er rimelig sikker på jeg vil kunne få en henvisning til hvem jeg peger på, inden for rimelighedens grænser selvfølgelig *gg*
Jo BAN er blevet gjort opmærksom på at jeg måtte stanse grundet økonomi, bla for at... det er altså ikke fordi jeg ikke selv forsøger at gøre noget.

Min læge kom først på min side da hun så angstanfaldet, men nu er jeg så til gengæld også sten sikker på at hun er der.
Hvor tungt det så vejer, at min læge er med, får jeg vel svar på, en gang når BAN har været sagen i gennem.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 16:35   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Nu har jeg ikke læst hele den her tråd.. Hmmm jeg sidder og tænker på kørsel... Hvis det er i hospitalets regi, så er der muligheder her for at få penge til kørsel. Det kan patientkontoret hjælpe med:
http://www.rn.dk/SundhedOgSygehuse/P...der/Transport/

Hvis man f.eks. af lægelige grunde ikke selv rigtig vil være i stand til at køre inden eller f.eks. efter behandling, bør man kunne få nogen til at køre dig derhen. Eller hvis kilometerne derhen er over 50 km...

Blot en tanke.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 18:00   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du skal på sygehus, så kan du bruge VBT
dem har jeg altid brugt, da jeg ikke kan tage med det offentlige
bliver kørt første gang til bispebjerg psykiatrisk en fra mit bosted
men hvis jeg skal i et længere forløb bliver det med VBT
Men min psykiater har skrevet i henvisningen, at jeg ikke kan tage det offentlige
jeg skal netop en og have en lavet en samlet funktionsbeskrivelse både fysisk og psykisk
netop fordi min sag er rodet, i det jeg har en del diagonser og lægerne har kun skrevet udfra deres område.

så det er også det du mangler, som jeg kan se det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hensyn til barn i forbindelse med jobtræning! raunde Dit og Dat 8 27-09-2011 14:15
Gode råd vedr. jobtræning søges.... Yasmin Jeg er kommet i praktik. 4 13-06-2009 13:44
Jobtræning Chanel Din historie 7 02-12-2008 23:16
Jobtræning/afklaring Jøsses Spørgsmål ang fleksjob 2 26-11-2008 19:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension