K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2011, 23:19   #21
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ricky

jeg er uden indtægt og har været det i 17 måneder
jeg bor på et bosted og status er jeg ikke kan klare mig eget hjem
kommunen har da ikke taget stilling til noget som helst endnu efter 3 år
det kan godt være den kommune du har siddet kører efter reglerne

det gør de fleste kommuner alså ikke
har 4 erklæringer på ingen behandlingsmuligheder og det er varigt
både psykisk og fysisk

ved godt du gerne vil hjælp, men nej en kommune behøver ikke at tage stilling til noget
der er ingen tidsfrist på noget og kommunen vurdere helt og holdent udfra hvad der bedst kan betale sig for kommunen.

min point er du virker rimelig optimistisk om fleksjob
jeg kan ikke se ud af sagen den mulighed forlægger på nuværende tidspunkt
især ikke hvis det ender med en raskmeldning
Jeg kan jo kun vurdere ud fra det som står herinde om dig :-) og udfra det korte lyder det oplagt.
Men selvfølgelig kan der være flere ting i en sag en det som lige står her...
Det med at du ikke kan klare dig i eget hjem, hænger det sammen med de fysiske diagnoser eller?

De lægeerklæringer som siger at der ingen behandlingsmuligheder er, og at det er varigt, siger de noget om din arbejds/erhvervsevne?

Hvis du heller ikke selv syntes at fleksjob lyder realistisk, hvad mener du så selv skal ske?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 09:18   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Ricky,

Jeg tror at Mtv´s pointe er at det bare ikke er så "let og lige til" som du kan få det til at lyde som. Selvom man ikke har nogle arme kan man da godt være pædagog vil kommunen sikkert mene.

Systemet idag er så ulogisk og uigennemskueligt at det er de færreste der kan være med. Specielt sygedagpenge systemet er absolut ikke ligetil og det er der en del sagsbehandlere, kommuner og ikke mindst politikkere der gennem årerne har higet meget til, men det hjælper jo ikke manden på gulvet.

Jeg røg selv ud af sdp. i 2007 da jeg ikke måtte jobprøves. Der sidder garanteret rigtigt mange derude, i hjemmene, på mødre hjemmene, herbergerne og på gaderne, der netop er blevet ladt i stikken af systemet. Det er desværre ikke så ligetil, som det nogle gange kan fremgå af det du skriver.

Er du selv bare selvstændig social rådgiver, der har kunder i butikken og valgt "systemet" fra ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 10:22   #23
Millex
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Millex er ny på vejen
Det er Københavns kommune.

Aner stadig ikke hvad jeg skal gøre. Håber bare inderligt at den socialrådgiver jeg har fat i, kan hjælpe mig. I har jo fuldstændig ret allesammen.

Og jeg kan ikke prøve at gøre meget andet end det samme som Enteneller. Altså raskmelde mig, samtidig med at jeg holder fast i min klage.

Jeg håber at fordi jeg begynder på et hf-enkeltfag til jan frem til juni (mhp opkvalificering) og derefter kan søge en anden uddannelse, kan jeg på en eller anden måde "fredes" i forhold til a-kassen. Det har jeg da hørt om før. Men det er jo ikke sikkert de vil være ligeså forstående, når de ved jeg samtidig klager over sygedagpengestop.

Hvad er BAN? Spørger lige dumt.
Millex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 10:34   #24
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Ricky,

Jeg tror at Mtv´s pointe er at det bare ikke er så "let og lige til" som du kan få det til at lyde som. Selvom man ikke har nogle arme kan man da godt være pædagog vil kommunen sikkert mene.

Systemet idag er så ulogisk og uigennemskueligt at det er de færreste der kan være med. Specielt sygedagpenge systemet er absolut ikke ligetil og det er der en del sagsbehandlere, kommuner og ikke mindst politikkere der gennem årerne har higet meget til, men det hjælper jo ikke manden på gulvet.

Jeg røg selv ud af sdp. i 2007 da jeg ikke måtte jobprøves. Der sidder garanteret rigtigt mange derude, i hjemmene, på mødre hjemmene, herbergerne og på gaderne, der netop er blevet ladt i stikken af systemet. Det er desværre ikke så ligetil, som det nogle gange kan fremgå af det du skriver.

Er du selv bare selvstændig social rådgiver, der har kunder i butikken og valgt "systemet" fra ?
Jeg har tidligere siddet i sygedagpenge afsnittet i en stor kommune, men grundet finansloven for et år siden, ruller der jo hoveder overalt, og mit var så en af dem.
Derfor prøver jeg at ernære mig som selvstændig.

Jeg tror (og ved) at den finanslov fra sidste jul, gør at der reelt bliver dårligere vilkår for dem som ender i systemet, de personer som er ressource stærke, vil nok ikke mærke det, men det vil dem som er klemt og presset fra flere sider.
Jeg syntes, når man vil råbe op om "elendige" sagsbehandlere, skal huske på at deres arbejdsvilkår mildest talt også er elendige. Den tid jeg sad i sdp, gik 5 kollegaer ned med stress grundet sags-pres, for de vil virkelig gerne gøre alt hvad de kan. Men når man lige pludselig sidder med 75+ sager, så ryger overblikket sgu...

Men når det så er sagt, så findes der også sagsbehandlere som gør det unødigt svært for sig selv og borgerne...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 10:45   #25
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Jeg kan jo kun vurdere ud fra det som står herinde om dig :-) og udfra det korte lyder det oplagt.
Men selvfølgelig kan der være flere ting i en sag en det som lige står her...
Det med at du ikke kan klare dig i eget hjem, hænger det sammen med de fysiske diagnoser eller?

De lægeerklæringer som siger at der ingen behandlingsmuligheder er, og at det er varigt, siger de noget om din arbejds/erhvervsevne?

Hvis du heller ikke selv syntes at fleksjob lyder realistisk, hvad mener du så selv skal ske?
EE skriver netop det jeg mener, du får det til at lyde alt for let
har 9 diagnoser hvor jeg har kæmpet med at få alle dømt varig og uden behandlingsmuligheder. Det mål er på plads og lægekonsulenten har ingen spøgsmål. Men mangler en samlet funktionsskrivelse og det skal jeg i gang med i denne måned.
det er både fysisk og psysisk, så en masse læger har skrevet i min sag
men ikke et samlet overblik.

fleks er efterhånden lige så svært og få som pension.
da begge ydelser er varig og man kan tydelig mærke at kommunerne prøver og begræse tilgangen så meget som muligt.
når man så heller ikke har nogen indtægt, så skal kommunen ikke engang lave en opfølgning af sagen.
bor sammen med en på mit bosted som har angst og været på kontanthjælp i 8 år
han er da heller ikke kommet videre. fordi alle behandlingsmuligheder ikke er udtømte.
så synes du får det til at lyde som en selvfølige at kommunen vurdere fleks

ens arbejdsevne skal være under 50 procent og alle behandlingsmuligheder skal være udtømte og dømt varig
samt en arbejdsprøvning som ligger tæt op af hvad lægerne skriver
det er ikke noget som man lige opnår

Sidst redigeret af MTVRV1; 15-11-2011 kl. 11:10.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 11:16   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Millex,

BAN er beskæftigelses ankenævnet, de får din sag hvis kommunen bibeholder deres beslutning i forbindelse med din klage over sdp. stop. Jeg har pt. min førtidspensionssag ved BAN, kommunen indstillede mig i foråret, men jeg fik afslag fra pensionsnævnet. Desværre pga. en fra kommunens side dårlig opfulgt arbejdsprøvning i 2008.

Der er lang ventetid ved BAN ca. 5 mdr. skal du nok regne med alt efter hvilken region du hører til. Det kan du evt. checke på deres hj.side.

Du skal bibeholde din klage og lade den overgå til BAN, det sker automatisk og du får besked fra BAN herom. Håber dog at kommunen besinder sig i deres klage, jeg har ikke helt overblik over din sag, men det lyder til at din kommune mener du er rask selvom din læge mener anerledes. I forbindelse med raskmelding, der er det kommunens opfattelse at man sagtens kan stå ledig med skåne hensyn, men det er ikke a-kassens mening desværre.

Ricky:

Jeg/vi fordømmer overhovedet ikke sagsbehandlerne, desværre har dem i sdp. afsnittet nogle meget skarpe regler at arbejde efter og kan derfor virke "kort for hovedet", men fordømmer dem det gør vi ikke. Ansvaret ligger i kommunen og jobcenteret. Det er jo f.eks ofte at der pludselig sker omrokering og man får en ny sagsbehandler. Ligeledes er det ærgerligt at man skal stå til ansvar for at ens jobcenter laver en dårlig arbejdsprøvning på een, det kan jo ikke være vores ansvar at se til at de følger op og ser til som de skal. Det må jo være sagsbehandlerne og jobcentrene der må vide hvordan de enkelte områder skal håndteres.

Ærgerligt med nedskæringer, for der er ingen tvivl om at de fleste sagsbehandlere i kommunerne har for meget at se til.

Jeg forstår jo heller ikke hvorfor sagsbehandlerne ikke på forhånd kan forklare en klient at hun er på vej ud af sdp. fordi dit eller dat. Tværtimod så virker det som om de skal holde tæt indtil partshøringen foreligger ?? Det er der jo ingen logik i.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 12:34   #27
Millex
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Millex er ny på vejen
Ja, det virker absolut som om der er blevet holdt tæt med at kyle mig ud af systemet indtil allersidste øjeblik.

Og det giver jo absolut ingen mening at kommunen mener man kan være ledig med skånehensyn, mens a-kassen kræver man er fuldt rask. Men det lader til at være tilfældet, og jeg er netop blevet rådet af en frivillig socialrådgiver til at fastholde min klage, men at melde mig fuldt rask på torsdag.

Ellers står jeg jo altså uden indkomst. Og det kan jeg ikke med et barn at forsørge...

Så må jeg have is i maven overfor a-kassen og som rådet af den frivillige socialrådgiver, forklare at jeg tager hf-fag for at forbedre mine muligheder på arbejdsmarkedet, og ikke fordi jeg påtænker at begynde uddannelse efterfølgende. Det tillader de åbenbart heller ikke.
Millex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 15:55   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Millex,

Du kan nok ikke feje ind under gulvtæppet at du har været på sdp. de sidste 4 mdr. Jeg skulle fremvise lønsedler for de sidste mange mdr. da jeg forsøgte at melde mig ledig.

Held og lykke med det hele.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 20:20   #29
Millex
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Millex er ny på vejen
Nej, det regner jeg heller ikke med. Kunne du slet ikke komme i betragtning? Man har vel lov at mene man er rask?
Millex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 20:38   #30
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Enteneller: Nu mente jeg jo heller ikke i fordømte sagsbehandlerne ;-)

Man kan da godt gå fra sygedagpenge, direkte til ledig a-kasse modtager, det er jo hele idéen i det. Men A-kassen kan forlange lægeerklæring for en raskmelding. Det med lønsedlerne er vel vidst de er i tvivl om du har optjent rettigheder til a-kassen?

Og nej, man må ikke tage en decideret uddannelse på hverken a-kasse eller sygedagpenge... der er et maks time tal ugentligt. Kan ikke huske det eksakt men mener at det er 12 timer. (hæng mig ikke op på det)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fradrag og ingen dagpenge... KirstenJV Alt det andet 95 25-05-2012 20:43
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Ingen arbejdsindsats - ingen kontanthjælp! Ninja Politik og Samfund 158 25-04-2010 20:12
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension