K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2011, 13:43   #11
khalifa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
khalifa er ny på vejen
ja jeg er syg, men har været selvstændig med både faste og løse opgaver som jeg i flere år har kravlet mig igennem med diverse smerter. så er endt hvor jeg simpelthen ikke magter det længere. og psykist er påvirket så slemt at jeg knækker sammen i tide og utide.hvilket har været meget pinligt når jeg ikke har kunnet skjule det på mine jobs......jeg er bare en personlighed der har vægtet bestemmelsen over mit eget liv højt og derfor lært at klaret mig med lidt,og besider ikke en krævementalitet som mange andre på denne side.bla fordi jeg ved hvor forfærdeligt det er at være inde i systemet i sagsbehandlinger, det ifølge min erfaring belaster mere end det gavner.
khalifa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 14:31   #12
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af khalifa Se meddelelser
ja jeg er syg, men har været selvstændig med både faste og løse opgaver som jeg i flere år har kravlet mig igennem med diverse smerter. så er endt hvor jeg simpelthen ikke magter det længere. og psykist er påvirket så slemt at jeg knækker sammen i tide og utide.hvilket har været meget pinligt når jeg ikke har kunnet skjule det på mine jobs......jeg er bare en personlighed der har vægtet bestemmelsen over mit eget liv højt og derfor lært at klaret mig med lidt,og besider ikke en krævementalitet som mange andre på denne side.bla fordi jeg ved hvor forfærdeligt det er at være inde i systemet i sagsbehandlinger, det ifølge min erfaring belaster mere end det gavner.
At kræve sin ret, er nu ikke krævementalitet, heller ikke på k10.

Også for ikke selvstændige, er sygedagpenge betinget af tidligere indtægtforhold - nogle er gået ned i tid længe før de bliver sygemeldte og må så nøjes med en mindre udbetaling i sygedagpenge.

Det er da sørgeligt og kan godt føles uretfærdigt med så lidt udbetalt i sygedagpenge - men det er altså ikke kun selvstændige der kan opleve uretfærdighedsfølelse og en lille sygedagpengeudbetaling.

Om det er landet DK der har kørt dig ned - kan jeg næppe tro, enhver voksen i DK har langt hen af vejen, både ansvar og frit valg (til at forsikre sig), også inden man evt. bliver syg. Du blev syg INDEN du kom ind i systemet, og sygdom er som bekendt enhver mands herre - ikke DK`s og langt hen af vejen, ikke systemets skyld.

Dk`s skyld - hvordan det?
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 03:54   #13
khalifa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
khalifa er ny på vejen
vil ikke diskuterer om hvorvidt jeg er dum eller i klemme.
dog kan jeg kun glæde mig over at mine lave indtægter har resulteret i lav skat, da jeg selv mener at systemet poser pengene ud forkert.

dk´s skyld i form af ´en af de, af den ny regeringens indrømmede katastrofale, 8 ud af hver 10 énde sag om børneanbringelser med fejl i . mv

så held og lykke med jeres kampe, herfra kommer der ingen klager det har jeg simpelthen ikke kræfter til ej heller at sidde her og læse og skrive, selv om det kan være meget interessant og underholdende læsning,så er smuttet igen og ønsker jer alle god vind i den retning i kæmper for at flyve
khalifa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 10:16   #14
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg tabte da fuldstændig tråden her...

Et sted læser man at "...fravælger jobs..." Er man syg er det vel nærmest tvang?

Kan godt se at de kan være opslidende at have flere forskellige slags sager kørende ved en eller flere kommuner. Men at går fra at man er kørt ned pg.a. en B&U sag, til at K10's beboere har en "kræve" mentalitet, har jeg svært ved at se...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Selvstændig boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-03-2012 13:48
Selvstændig? Tutteren Spørgsmål ang fleksjob 1 30-06-2011 13:27
Selvstændig hobbymanden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 05-02-2011 19:43
Selvstændig. boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 28-03-2010 11:24
selvstændig Anygirl Dit og Dat 0 23-08-2006 00:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension