K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2014, 11:18   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
En lægekonsulent er uddannet læge. I en del sammenhæng anvendes regionens kliniske funktion.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2014, 11:54   #12
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jo, de har så sandelig autorisation, præcis som den praktiserende læge.

Der er ingen forskel på dem og den praktiserende læge i hverken uddannelse el. Lign.

Men de er ansat af jobcenteret og der findes rigtig mange som overskrider deres beføjelser med "kun" at oversætte lægepapirer til forståeligt dansk for sagsbehandlerne.

Men der findes også gode ind imellem. Jeg har ihvertfald mødt nogle som ikke ville støtte jobcenteret/sagsbehandlerne når sagsbehandlerne tilsidesatte lægepapirer og troede at de kunne få lægekonsulenten til at støtte dem
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2014, 14:37   #13
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 630
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Tak for svar )

Ok det er så ikke der hunden ligger begravet, altså uddannelses mæssigt.

Det er så en broget flok, hvor der findes enkelte, kan jeg sige? redelige og faglige kompetente lægekonsulenter.

Hvor kan man så klage over vedkommende, udover borgmesteren?

I må meget gerne give mig råd, om jeg skal gå videre med, at jeg ikke har fået udlevede lægekonsulentens rapport, da jeg fik min fuld aktindsigt?
Reno er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-10-2014, 15:34   #14
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvis lægekonsulentens rapport hører under kategorien interne arbejdspapirer, kan du ikke få agtindsigt.

Normalt laver lægekonsulenten en udtalelse til ens sag, som man kan se via agtindsigten.

Du skal klage til først jobcenterchefen, dernæst borgmester, hvis første klage ikke virker - det er dem der er lægens chefer
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2014, 23:47   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis lægekonsulentens udtagelser/anbefalinger oa., er burgt/henvist til i din sag, er du berettiget til at få aktindsigt i disse, da det således ikke er interne dokumenter.

Også hvis du kan se argumenter brugt, som må stamme fra disse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 16:56   #16
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 630
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Takker for jeres svar.

Prøver at holde mig til denne tråd, det ser ud til, jeg kommer til at være her en del år

Min sag startede i november 2011, hvor jeg de første 15 mdr. kæmpede på at bevare min tilknytning til arbejdspladsen.

Det var med mulighedserklæring og fastholdelsesplan og alligevel måtte jeg smide håndklædet i ringet. Både fordi jeg havde en lille time hver vej i bil og dermed var bagud på point, inden jeg kom igang. Følte også min leder, så mig som et problem og jeg kunne heller ikke klare det timeantal der lå i planen, jeg sagde ikke stop i tide. Det har jeg så lært på den hårde måde.

Mine gener/udfordringer er daglige hovedpiner, nakkesmerter og stærke smerter i brystryggen. Diagnoser er skoliose, cervikal spondylose, 2-3prolabs, facetledsartrose og let spinalstenose. Opgivet af lægerne, da nogle mener det ikke vil hjælpe og andre der er en risiko ved operation.

Har haft 25 års hårdt arbejde og så en arbejdsskade oven i, hvor en klient over faldt mig bagfra, den er anerkendt fra ASK.

Er som sagt lidt spændt på den lægekonsulent rapport i næste uge, frygter det værste
Reno er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-10-2014, 08:57   #17
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 630
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Så fik jeg indgivet min ansøgning om førtidspension i fredags.

I den forbindelse fik jeg af SB tilsendt forberedelsesskema til rehabiliteringsteamaet.

SB skriver i sin mail, jeg kan udfylde det selv og sender det tilbage!
Der står ellers højt og tydeligt på første side i skemaet "udfyldes af sagsbehandler sammen med borgeren"

Er der normalt?

Igen bekræfter det mig i, jeg har fået en SB, der ikke har forståelse eller empati for mig som borger og det nærmest er en ekspeditions sag fra SB side.

Er det mig der er for krakilsk?

Jeg har faktisk mest lyst til selv at udfylde det og i den forbindelse, er der noget jeg skal være obs på?

Sidst redigeret af Reno; 12-10-2014 kl. 10:58.
Reno er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-10-2014, 11:05   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
"Sammen med" kan jo være til fortolkning.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2014, 11:18   #19
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Reno Se meddelelser
Så fik jeg indgivet min ansøgning om førtidspension i fredags.

I den forbindelse fik jeg af SB tilsendt forberedelsesskema til rehabiliteringsteamaet.

SB skriver i sin mail, jeg kan udfylde det selv og sender det tilbage!
Der står ellers højt og tydeligt på første side i skemaet "udfyldes af sagsbehandler sammen med borgeren"

Er der normalt?

Igen bekræfter det mig i, jeg har fået en SB, der ikke har forståelse eller empati for mig som borger og det nærmest er en ekspeditions sag fra SB side.

Er det mig der er for krakilsk?

Jeg har faktisk mest lyst til selv at udfylde det og i den forbindelse, er der noget jeg skal være obs på?
Problemet er i mine øjne, at hvis du kan udfylde den selv, har du allerede bevist, at du kan så meget, at du ikke er berettiget til førtidspension.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2014, 11:48   #20
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Problemet er i mine øjne, at hvis du kan udfylde den selv, har du allerede bevist, at du kan så meget, at du ikke er berettiget til førtidspension.
Den begrundelse holder da absolut ikke - altid - vand. Begrundelsen for at søge fp behøver da absolut ikke at afspejles i, om man kan udfylde et skema eller ej.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension