K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2015, 08:48   #21
liseg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2015
Indlæg: 40
Styrke: 9
liseg er ny på vejen
§ 34

Popiae:
Jeg er med på, at sygedagpenge er sygedagpenge...jeg blev fyret under min sygdom og er derfor teoretisk berettiget til kontanthjælp, kan derfor søge/modtage ydelse efter §34.
Jeg kan IKKE få hjælp fra nogen pensionskasse, gives kun til udvalgte sygdomme.
SIND har gjort meget ud af at informere om §34, bla denne oplysningu kan være berettiget til §34, hvis du enten er blevet
1. syg
2. arbejdsløs
3. eller ved samlivsophør.
Det er primært enlige, der i høj grad kan være berettiget til dette skattefrie tilskud. Det skyldes at grænsen for at være berettiget i 2015 ligger på kr. 2850,- per måned.

Følgende ydelser / situationer kan være berettiget til at modtage særlig støtte:
• Arbejdsmarkedssydelse,
• barselsdagpenge,
• brøkfolkepensionister,
• brøkførtidspensionister (efter 2003),
• dagpenge,
• deltidsefterløn,
• fleksjob,
• kontanthjælp,
• ledighedsydelse (visiterede fleksjobbere),
• løntilskudsjob,
• ressourceforløbsydelse,
• revalideringsydelse,
• sygedagpenge,
• særlig uddannelsesydelse,
• SU.

Gana:

Du har fuldstændig ret, samtalerne opstår også kun, fordi jeg ikke modtager svar på mail/breve og så, må ringe for at rykke. Bliver vist også nød til at få en App til at optage samtaler...trist, at man nærmest har en følelse af, at ingen i systemet ønsker at yde den støtte og hjælp, man rent faktisk er berettiget til...føler det er en kamp, som jeg ind imellem slet ikke kan finde kræfter til at kæmpe, men omvendt skal jeg jo helst overleve rent økonomisk, så kampene vil, på trods af alt, fortsætte
liseg er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension