K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2011, 20:46   #1
Jette91
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 68
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Jette91 er ny på vejen
Sygdagpenge stop.

Hej alle herinde :-)

Har brug for at høre hvad andre tror det ender med da jeg slet ikke aner hvad jeg skal tro selv.

Har modtaget et brev her d. 10.11.11 Hvor der står at mine sygdagpenge stopper d. 31.1.12. Efter sygdagpengeloven da jeg har været på sygdagpenge de 52 uger som man kan. Skal dog drøftes på kommunen først om jeg skal forlænges. Men Har kun været i en Jobpraktik og skal nu ud i en anden praktik efter Jul inden for kontor da jeg ikke kunne klare kassearbejde. Min virksomhedskonsulent og Sagsbehandler har stillet spørgsmålstegn ved om jeg overhovedet kan komme i arbejde igen fordi det pt. ikke ser ud til at lægerne ved hvad de skal gøre ved mit ben & jeg højst har været oppe på 16 timer om ugen. Skal siges at jeg ikke er færdig med min lægebehandling endnu og anes ikke hvornår jeg er for lægerne er ved at opgive. Men mit spørgsmål er om der er mulighed for at de forlængere mine sygdagpenge eller om jeg nok ender med kontanthjælp som er min mistanke?
& vis de forlængere mine sygdagpenge er det sådan at jeg falder eller bliver jeg på samme løn som jeg har været hele tiden?
& hvornår kan jeg forvente svar om deres afgørelse?

Håber at i kan hjælpe mig lidt for det hele køre pt i hovedet på mig
Hilsen Jette91
Jette91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 21:20   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jette91 Se meddelelser
Hej alle herinde :-)

Har brug for at høre hvad andre tror det ender med da jeg slet ikke aner hvad jeg skal tro selv.

Har modtaget et brev her d. 10.11.11 Hvor der står at mine sygdagpenge stopper d. 31.1.12. Efter sygdagpengeloven da jeg har været på sygdagpenge de 52 uger som man kan. Skal dog drøftes på kommunen først om jeg skal forlænges. Men Har kun været i en Jobpraktik og skal nu ud i en anden praktik efter Jul inden for kontor da jeg ikke kunne klare kassearbejde. Min virksomhedskonsulent og Sagsbehandler har stillet spørgsmålstegn ved om jeg overhovedet kan komme i arbejde igen fordi det pt. ikke ser ud til at lægerne ved hvad de skal gøre ved mit ben & jeg højst har været oppe på 16 timer om ugen. Skal siges at jeg ikke er færdig med min lægebehandling endnu og anes ikke hvornår jeg er for lægerne er ved at opgive. Men mit spørgsmål er om der er mulighed for at de forlængere mine sygdagpenge eller om jeg nok ender med kontanthjælp som er min mistanke?
& vis de forlængere mine sygdagpenge er det sådan at jeg falder eller bliver jeg på samme løn som jeg har været hele tiden?
& hvornår kan jeg forvente svar om deres afgørelse?

Håber at i kan hjælpe mig lidt for det hele køre pt i hovedet på mig
Hilsen Jette91
HVIS de forlænger sygedagpenge, ændrer det ikke noget på beløbsstørrelsen.

Men umiddelbart tror jeg ikke de vil forlænge dig, da en evt. forlængelse afhænger af om dine læger kan lave et skriv hvor de nærmest garanterer at du er færdigbehandlet indenfor 26 uger.

Den praktik du er i? hvad er formålet? At få dig arbejdet op på fuld tid og raskmelding, eller et forløb hvor dine erhvervsevner og skånehensyn skal afklares?

Jeg spørger fordi at kommunerne tit kalder det en praktik når det er et afklarende forløb og omvendt...

Husk at før de kan stoppe din sag, så skal du have ressourceprofilen til gennemsyn og mulighed for at kommentere (partshøring)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 23:50   #3
Jette91
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 68
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Jette91 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
HVIS de forlænger sygedagpenge, ændrer det ikke noget på beløbsstørrelsen.

Men umiddelbart tror jeg ikke de vil forlænge dig, da en evt. forlængelse afhænger af om dine læger kan lave et skriv hvor de nærmest garanterer at du er færdigbehandlet indenfor 26 uger.

Den praktik du er i? hvad er formålet? At få dig arbejdet op på fuld tid og raskmelding, eller et forløb hvor dine erhvervsevner og skånehensyn skal afklares?

Jeg spørger fordi at kommunerne tit kalder det en praktik når det er et afklarende forløb og omvendt...

Husk at før de kan stoppe din sag, så skal du have ressourceprofilen til gennemsyn og mulighed for at kommentere (partshøring)

Okay mange tak for dit svar :-)
& min sagsbehandler siger det er for at få mig i arbejde og på fuldtid hurtigst muligt, men i mine papir står der at det er " at man regner med at få mig op på fuldtid og tilbage på arbejdsmarkede efter denne praktik periode" men dette er ikke lykkes. & at det er en afklaring men stadig bare en praktik for ringede og spurgte hende af og det var ikke afklaring men bare praktik.
& er ikke så meget inde i systemet så hvad er en ressourceprofil? Da hun aldrig har nævnt noget om dette. & hvad er en partshøring ?:-)

Mvh. Jette91
Jette91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 00:20   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jette91 Se meddelelser
Okay mange tak for dit svar :-)
& min sagsbehandler siger det er for at få mig i arbejde og på fuldtid hurtigst muligt, men i mine papir står der at det er " at man regner med at få mig op på fuldtid og tilbage på arbejdsmarkede efter denne praktik periode" men dette er ikke lykkes. & at det er en afklaring men stadig bare en praktik for ringede og spurgte hende af og det var ikke afklaring men bare praktik.
& er ikke så meget inde i systemet så hvad er en ressourceprofil? Da hun aldrig har nævnt noget om dette. & hvad er en partshøring ?:-)

Mvh. Jette91
Man SKAL lave en ressourceprofil, og det er på baggrund af denne, ved hjælp af arbejdsevnemetoden man vurderer på erhvervsevne og lignende... Det er lovpligtigt at kommunen anvender arbejdsevnemetoden...

Og du skal ALTID partshøres når der træffes en afgørelse, og det SKAL være skriftligt når man kan antage at en afgørelse kan være til ugunst for borgeren.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygdagpenge tulipana Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 04-05-2013 20:16
Stop forlængelse af sygdagpenge majse4970 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 01-08-2012 15:10
sygdagpenge stop hjælp. kelly2007 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 25-11-2011 14:33
Sygdagpenge-stop armin Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 26-06-2011 01:31
Er det ok kun at blive partshørt ved stop af sygdagpenge stinni Alt det andet 4 10-11-2010 23:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension