K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2011, 15:10   #51
Millex
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Millex er ny på vejen
Under "resourcer" skriver de: På baggrund af sagens lægelige oplysninger, ses der ikke skånebehov af en sådan karakter, at de afholder ... fra at påtage sig arbejde indenfor sit uddannelses- og beskæftigelsesområde.

Det kommenteres dog af lægekonsulent at det er afgørende at der gennemføres intensiv fysisk træning af musklerne i underarmene inkl strækkeøvelser og at arbejdsstillingerne ændres gennem dagen. Der kan kan indkaldes fys mhp arbejdspladsindretning.

Det er sådan set det.
Millex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 15:11   #52
Millex
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Millex er ny på vejen
Ydermere skriver de: Det vurderes at ... er i besiddelse af relevante resourcer for genindtrædelse på arbejdsmarkedet. I denne forbindelse er der lagt særlig vægt på at ... er i forbindelse af gode faglige kompetencer i forhold til sit uddannelsesområde, samt erhververfaring fra en række erhvervsområder som hun vil kunne blive beskæftiget indenfor.

Der kan ikke dokumenteres sygdom, der giver en væsentlig nedsættelse af arbejdsevnen. Det er vigtigt ... træner. Jeg kan få ergonomiske hjælpemidler på handikapafd på jobcentret til tilbagevenden til nuværende branche. (som nævnt, det har jeg prøvet.)
Millex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 15:49   #53
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg kan jo ikke vurdere om de har ret (udfra dit sygdomsbillede), men afslaget er korrekt udfra det de har skrevet.

Altså forstået på den måde, at hvis jeg blev præsenteret for den vurdering fra en læge, ville jeg ikke have anden mulighed end at give afslag på revalidering
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 10:43   #54
Millex
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Millex er ny på vejen
Nej, det er jo lige det. Fatter simpelthen ikke, at de har ret til at nægte mig en ny vurdering af en anden læge, når både egen læge og reumatolog taler imod deres læges vurdering!!
Millex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 10:57   #55
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Enteneller: Nu mente jeg jo heller ikke i fordømte sagsbehandlerne ;-)

Man kan da godt gå fra sygedagpenge, direkte til ledig a-kasse modtager, det er jo hele idéen i det. Men A-kassen kan forlange lægeerklæring for en raskmelding. Det med lønsedlerne er vel vidst de er i tvivl om du har optjent rettigheder til a-kassen?
Jeg spurgte faktisk i min a - kasse / fagforening og svaret var at de typisk ville kræve 13 ugers arbejde på fuld tid for at bevise at jeg stod til rådighed før der kunne udbetales dagpenge efter længere sygemelding.

Kender faktisk en der lige har fået afslag på dagpenge, fordi at hun har været langtidssygemeldt. Så Ricky en lægeerklæring er ikke nok. de vil se 13 ugers arbejde på fuld tid før de udbetaler dagpenge.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 11:41   #56
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Jeg spurgte faktisk i min a - kasse / fagforening og svaret var at de typisk ville kræve 13 ugers arbejde på fuld tid for at bevise at jeg stod til rådighed før der kunne udbetales dagpenge efter længere sygemelding.

Kender faktisk en der lige har fået afslag på dagpenge, fordi at hun har været langtidssygemeldt. Så Ricky en lægeerklæring er ikke nok. de vil se 13 ugers arbejde på fuld tid før de udbetaler dagpenge.
Det svinger fra afdeling til afdeling... De fleste foretager en vurdering fra sag til sag.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 14:33   #57
Millex
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Millex er ny på vejen
Puha, det håber jeg ikke er tilfældet. Så ser det sort ud.

Afventer svar...
Millex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 10:05   #58
Millex
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Millex er ny på vejen
Foreløbigt ser det ud til at jeg godt kan få dagpenge. Så længe jeg lever op til betingelserne. Vi får se når jeg har været til de første par samtaler, om de stadig synes det.

Men indtil videre er der lettelse!

Er atter blevet ultralydsskannet og har fået dokumentation på at jeg har betændelse i ledkapslen i begge arme. Det må være en god ting i forhold til ankesagen.

Det der ikke er så godt at få at vide, er at hvis jeg bliver ved at belaste mig selv, risikerer jeg gigt. Og det er rimelig svært at komme udenom belastning, når jeg kan sendes ud i hvad som helst på dagpenge og planlægger en ny uddannelse, der indtil jeg er færdig med den, også vil betyde enormt meget computerarbejde...

Kan kun håbe på ankesagen vil føre til revalidering og dermed bare en anelse hensyn til min krops belastning. Det er bare et meget lille strå at gribe om. Nu er jeg jo raskmeldt

Lidt for spændende at tænke på hvor jeg er om 4 år, når jeg er færdig med den nye uddannelse. Med gigt i begge arme...?
Millex er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fradrag og ingen dagpenge... KirstenJV Alt det andet 95 25-05-2012 20:43
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Ingen arbejdsindsats - ingen kontanthjælp! Ninja Politik og Samfund 158 25-04-2010 20:12
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension