K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2011, 14:11   #21
Selin7
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2011
Lokation: Ishøj
Indlæg: 18
Styrke: 13
Selin7 er ny på vejen
Selin7, krydser for at du snart får et svar, det er så frustrerende at stå i din situation! Du skal være klar over at du nok får det dårligere pga. det pres der er på den økonomiske front også. Det giver nemlig tit en reaktion (især i en fibkrop - desværre)

Hvis de er kommet frem til at du ikke kan arbejde på ordinære vilkår, så skal de tage stilling til om du skal have flex, førtids eller revalidering. Du må jo nok "bare" vente til der er en afgørelse, selvom det er umenneskeligt hårdt!

Knus
AM[/QUOTE]

Tak Anne-Mette. Jeg kan også mærke at jeg er begyndt at få det dårligere. Jeg har intet livsglæde tilbage udover mine børn. Jeg er startet på smertebehandling med plaster, da jeg ikke kan tåle de stærke piller. Jeg kan stadig ikke mærke noget smertelindring. Anæstasiologen sagde også at det er det sidste de kan gøre for mig, har prøvet ALT, men intet viker lindrende. Jeg håber det bedste for os ALLE. Det er virkelig hårdt...
Mvh.
Selin7
Selin7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 09:52   #22
Selin7
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2011
Lokation: Ishøj
Indlæg: 18
Styrke: 13
Selin7 er ny på vejen
Uppdate. BAN har stadfæstet kommunens afgørelse. De begrunder det med at jeg har været sygemeldt i 52 uger. Men problemet er at det er 52 uger indenfor 2 år. De skriver at jeg ikke har haft ustøttet arbejde inden jeg meldte mig syg. Kan det være rigtigt? Kommunen gav afslag fordi min sygdom var STATIONÆR. Lægekonsulenten mener at jeg kan arbejde i 37 uger, selvom jeg har kroniske smerter konstant. Nu mener BAN det jeg har skrevet. Jeg kan ikke se nogen sammenhæng i begrundelserne. Er det bare mig, eller er der noget HELT galt i SYSTEMET ???
Selin7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 11:04   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis lægekonsulenten direkte skriver du kan arbejde i 37 timer
så må der være noget galt med dine lægepapir
alså der ikke er lavet en ordenligt funkionsbeskrivelse

for at man kan få sygedagpenge, skal man have været i arbejdet indtil man kommer på sygdagpenge.
så hvis du har raskmeldt dig i en periode og så sygemeldt dig igen
ellers forstå jeg ikke helt med de 52 uger inden for 2 år
så kan man ikke få sygdagpenge, med mindre man har arbejdet et stykke tid.

så det eneste du kan gøre er at gå til lægerne og få lavet noget ydeligere dokumentation
på din sygdom. Alså om dit funktionsniveau er varigt nedsat.

du skal huske for at få fleks, er det ikke ens sygdom man kigger på
men hvordan ens arbejdsevne er nedsat og om denne er varigt nedsat.

det kræver alså rigtig meget dokumentation tro mig
min sag er snart en lille roman, med lægepapir
alligvel vil de have lydeligere dokumentation
lægekonsulenten har heldigvis ikke flere spørgsmål i min sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 11:25   #24
Selin7
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2011
Lokation: Ishøj
Indlæg: 18
Styrke: 13
Selin7 er ny på vejen
Hej MTVRV1. Jeg blev raskmeldt af jobcentret selv, selvom jeg var syg, pga. lang ventetid på behandling og undersøgegelser. Jeg har først fået en tid til undersøgelse på Frederiksberg Hospital ( Parker Instittuttet ) her d. 27. Oktober. I mellemtiden har jeg fået det meget værre. Jeg har søgt arbejde i den periode jeg var ledig. Gik på jobsøgningskurser og var i praktik i 4 uger, som var ret hårdt for mig. Jeg kunne ikke finde noget arbejde. Jeg havde ikke andre muligheder end at sygemelde mig. Nu er jeg sygemeldt på kontanthjælp som enlig mor til 2. Jeg ved ikke hvad der kommer til at ske i fremtiden. Ja, jeg er desværre også blevet separeret fra min mand, og vi har sat ejerlejligheden til salg. da jeg ikke kunne klare at blive forsørget af ham. Daglige skænderier pga. økonomien og mine sygdomme. Jeg føler at ingen tror på at jeg er syg, selvom jeg har alle mine lægejournaler i hånden. Nu VIL jeg videre med mit liv og prøve at få det bedste ud af det sammen med mine børn. Så meget som man nu kan som syg på kontanthjælp.

Sidst redigeret af Selin7; 16-10-2011 kl. 11:38.
Selin7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 11:42   #25
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det lyder godt nok lidt underligt at de ikke kunne forlænge dine sygedagpenge efter en af paragraffer i § 27.

Du skal jo afklaret rent helbredsmæssigt og arbejdsevne mæssigt for at komme videre ellers hænger du jo fast i kontanthjælps systemet.

Har du fået en ny sb ? efter du er overgået til kontanthjælp ? og hvad siger evt. denne ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 12:00   #26
Selin7
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2011
Lokation: Ishøj
Indlæg: 18
Styrke: 13
Selin7 er ny på vejen
Hej Jasch. Jeg er hverken blevet afklaret helbredsmæssigt eller fået min arbejdsevne vurderet. Jeg har kun været til samtale i jobcentret 1 gang, da jeg søgte om kontanthjælp. Jeg skal til samtale igen her på torsdag, jeg har igen fået en ny sagsbehandler, så jeg ved ikke hvad der kommer til at ske. Jeg kan ikke gøre for det, hvis jeg havner i kontanthjælp systemet, da jeg ikke kan helbrede mine sygdomme. Det er så kommunens og systemets skyld. Der er ingen der kan bebrejde mig. Jeg har bedt om at få afklaret min arbejdsevne også hos BAN. Jeg vil anke sagen igen og se hvad der sker.
Selin7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 16:42   #27
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
jeg røg også af sygedagpengene i marts 2011 - bliver nu forsørget af min mand.... For at komme videre har jeg selv været nødt til at finde en arbejdsplads til at blive arbejdsprøvet i - det tog mig 2 mdr at overbevise sb om at jeg skulle starte. Hun kunne godt se at jeg var / er meget smerteplaget -- hun mente vi skulle vente og se om ikke jeg fik det bedre....her argumenterede min læge og jeg meget kraftigt for at jeg var stationær, og derfor ikke udsigt til bedring...Så jeg startede op og var der i knap 1 mdr og jeg nåede ikke over 3 dage med 2 timer. Jeg fik det så meget dårligere undervejs - at jeg stoppede fra den ene dag til den anden...Det var et ******* - men nu har jeg dokumentation i forhold til min arbejdsevne...At det så tog mig flere måneder bagefter at komme ned på samme smerteniveau som inden - var et kæmpe minus...Men har vendt det om til min egen fordel - yes nu er der endnu et dokument til min fordel i min sagsmappe...
Og så klarede jeg ved god hjælp fra man og børn:-)
pøj pøj
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 16:57   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Selvom man ryger ud af sygedagpenge er det vigtigt, at følge sin afklaring, om det så er i kontanthjælps regi. Der er ikke nogen i jobcenteret, der kommer og siger "skal vi lige hjælpe dig med at komme videre", ikke i nogle situationer. Det gør de ikke med vilje, men der er bare ikke tid og penge til den form for opfølgning.

Derfor er det godt at sætte sig ind i reglerne og f.eks som heidikastrup at følge op på ens sag, kan man finde eget afprøvningssted er det naturligvis også super. Det er dog meget vigtigt, at få sagsbehandlerne med og få dem til at kører det meste, da det jo er dem, der fører ens "sag". Dog tror jeg, at gør man slet ikke noget kan man ende i systemet i rigtigt mange år, desværre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 18:00   #29
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af heidi kastrup Se meddelelser
jeg røg også af sygedagpengene i marts 2011 - bliver nu forsørget af min mand.... For at komme videre har jeg selv været nødt til at finde en arbejdsplads til at blive arbejdsprøvet i - det tog mig 2 mdr at overbevise sb om at jeg skulle starte. Hun kunne godt se at jeg var / er meget smerteplaget -- hun mente vi skulle vente og se om ikke jeg fik det bedre....her argumenterede min læge og jeg meget kraftigt for at jeg var stationær, og derfor ikke udsigt til bedring...Så jeg startede op og var der i knap 1 mdr og jeg nåede ikke over 3 dage med 2 timer. Jeg fik det så meget dårligere undervejs - at jeg stoppede fra den ene dag til den anden...Det var et ******* - men nu har jeg dokumentation i forhold til min arbejdsevne...At det så tog mig flere måneder bagefter at komme ned på samme smerteniveau som inden - var et kæmpe minus...Men har vendt det om til min egen fordel - yes nu er der endnu et dokument til min fordel i min sagsmappe...
Og så klarede jeg ved god hjælp fra man og børn:-)
pøj pøj
du skal bare være opmærksom på, når du selv har fundet et sted
er det ikke sikkert kommunen godtager den
så det er absolut ikke noget jeg vil anbefale

jeg har været i gennem anden aktør
jeg skal så ud igen i 6-8 uger med en mentør fra kommunen
fordi den første er for gamle
men alt er alså i gennem kommunen og ikke noget jeg har brugt tid på

kan dog udmærket godt forstå du gerne vil i gang med at afprøve din arbejdsevne. Men du kan ikke være sikker på et pension eller fleks udvalg god tager den
det har din sagsbehandler nemlig ingen indflydelse på
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 18:10   #30
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du skal bare være opmærksom på, når du selv har fundet et sted
er det ikke sikkert kommunen godtager den
så det er absolut ikke noget jeg vil anbefale

jeg har været i gennem anden aktør
jeg skal så ud igen i 6-8 uger med en mentør fra kommunen
fordi den første er for gamle
men alt er alså i gennem kommunen og ikke noget jeg har brugt tid på

kan dog udmærket godt forstå du gerne vil i gang med at afprøve din arbejdsevne. Men du kan ikke være sikker på et pension eller fleks udvalg god tager den
det har din sagsbehandler nemlig ingen indflydelse på
Ja faktisk vil jeg også anbefale at man lader sagsbehandleren finde det sted man bør/skal afprøves, dette også selvom det kan tage tid. Der er så ikke andet for end at rykke herfor.

Har du selv fundet afprøvnings stedet, kan det også se ud som om du selv står for resultatet, fra en sagsbehandlers synspunkt måske?!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på sygedagpenge muddis Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 28 18-07-2013 11:26
Afslag af forlængelse af sygedagpenge Culotten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 72 17-10-2012 20:14
afslag på flexjob - stop for sygedagpenge giverikkeop Spørgsmål ang fleksjob 6 15-02-2012 00:04
Sygedagpenge stop/ afslag på fleksjob Rikkesejer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 23-06-2011 13:05
Stop af sygedagpenge efter afslag på FTP jandersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-02-2010 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension