K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2010, 19:06   #1
frisøren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Esbjerg
Alder: 70
Indlæg: 7
Styrke: 0
frisøren er ny på vejen
hej hej !!

Jeg vil bare gerne lige sige hej, jeg er ny her på k10,men håber jeg kan få noget ud af at være herinde.
Jeg har snart gået sygemeldt i et år, det jeg søger er førtidspension,men er ikke komme så langt i systemet endnu,så jeg er ikke rigtig stødt på problemer endnu,men det kommer jo nok,når jeg læser alt det som alle jer der er herinde har været igennem og er igennem.
Jeg har fået ledegigt i mine skuldre, plus tre diskupolaps hvor der er kommet slidgigt i de to, reumatologen mener også jeg har fibromyalgi.
Jeg har været selvstændig frisør i 34 år kan ikke klarer det mere, jeg har fået at vide af læge,reumatolog,fysioterapeut at mine lidelser er arbejdsskader,så er det jeg er i tvivl om jeg skal søge arbejdsskadestyrelsen, om jeg kan da jeg har været selvstændig og om det er noget jeg skal gøre inden min sag er afsluttet.
frisøren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 20:26   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Dit spørgsmål kan jeg ikke basvare, men jeg ka da i hvertfald byde dig velkommen!!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 20:53   #3
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 15
Peppe er ny på vejen
Hvis lægen mener det er en arbejdsskade, skal lægen sammen med dig lave en anmeldelse til arbejdsskadestyrelsen.
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 22:19   #4
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 15
maja-bell er ny på vejen
hejsa og velkommen min ven.

ja det er noget du laver sammen med din læge.. men det kan muligvis blive et problem nu. hvor du har gået sygemeldt i et år.

da jeg mener det skal være indberettet inden for de første 3 måneder..

men andre ved måske lidt mere om det en mig..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 22:23   #5
frisøren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Esbjerg
Alder: 70
Indlæg: 7
Styrke: 0
frisøren er ny på vejen
så må jeg ha talt med min læge.....
jeg syntes bare det var lidt mærkelig, for da jeg var til møde med min sagsbehandler,talte vi lidt om det og inden jeg havde set mig om havde hun printet nogle skemaer jeg skulle udfylde og sende til arbejdsskadestyrelsen, det syntes jeg var lidt hurtig af hende og blev straks lidt mistænkelig....
men det er nok mig,for det var måske kun ment i al venlighed......
det er det når man ikke kender systemet og hører alle de historier der skrives,så tænker man jo det værste.......
jeg er et nervevrag hvergang jeg skal til møde for jeg er så bange for at sige noget forkert,jeg er jo en halvgammel kvinde der altid gøre hvad der bliver sagt,jeg er jo fra flinkeskoletiden så har man svært ved at sætte sig i respekt...
men jeg får det vel lært inden dette her er færdig.....
frisøren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 22:27   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 18
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
arbejdsskadestyrelsen

Hej Frisøren.

Arbejdsskader kan anmeldes såvel af dig selv som din læge. Men det vil måske være fint at have din læge ind over, idet hun jo kender de forks. betegnelser dine diagnoser.

Kommunen vil så evt. senere indhente rapp./afgørelse fra arbejdskadestyrelsen.

God vind.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 09:21   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej frisøren og velkommen til

hvis du har fået at vide at dine skader er abejdsskader, ja så BURDE bare en af lægerne have anmeldt disse!

-men man har også selv muligheden for at anmelde:https://info.jobnet.dk/blanketter#skadeanmeldelser,
- dog er anmeldelsesfristen 1 år fra skadens opståen.

Der findes dog muligheder for dispensation for denne frist men det vil være op til en individuel vurdering af ASK.

Jeg kan anbefale: http://www.lfa.dk/?m1=1 (da jeg jo nok ikke kan anbefale AVS: http://www.arbejdsskadeforeningen.dk/ gr geografien ti hi)
-den har tjek på en masse omkring arbejdsskade, erhvervssygdomme mv.

Håber dette var lidt af en hjælp

Ps: hvis man selv anmelder ja, så vil ASK på et tidspunkt henvende sig til dig/kommunen for yderligere oplysninger, altså ASK vil forsøge at få det formelle i orden
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 14:32   #8
frisøren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Esbjerg
Alder: 70
Indlæg: 7
Styrke: 0
frisøren er ny på vejen
Tak til Buster.

Der er bare lige det at mine lidelser jo er kommet igennem mange år,så det er jo ikke nemt at sætte dato på.....

Der er jo så også lige det at jeg har afhændet min salon, den eksistere ikke mere,så jeg er jo ikke (arbejdsgiveren ) længere......

Det er hvis ikke noget jeg skal begynde på, der er for mange minuser i dette,jeg har nok at slås med angående min pension, men tak for svaret...

Jeg var inde på linket www.lfa der var hvirkelig noget jeg kunne bruge....Særlig et svar fra vores kære Inge Støjberg, jeg har noteret det ned...

hilsen frisøren
frisøren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 17:01   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
velbekomme, frisøren

-og bare lige så du véd det, det er ikke nødvendigvis sådan at din skade blir afvist, da du jo som du selv sir, en skade der er opstået over længere tid = en erhvervslidelse!

En sådan har ikke nødvendigvis en anmeldelsesfrist sååå.....

-og hvad jeg mente med det formelle er, at hvis man selv anmelder, ja, så SKAL kommunen(når man nu er under deres regi) faktisk reagere på ASK henvendelse og i dit tilfælde vil det jo sige = de skal henvende sig til dig!

Alle der udfører et stykke lønnet arbejde er under arbejdsskadelovgivningen

-men det er jo op til dig, om du orker at gå videre, og kan da roligt afsløre at, lige som al andet offentligt er langsommeligt, ja, så er ASK desværre også, suk!

Held og lykke med det hele
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 23:26   #10
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 15
Peppe er ny på vejen
Arbejdsskade/ erhvervssygdom

Arbejdsskade= pludselig opstået (faldulykker og lignende)

Erhvervssygdom= Lidelse opstået pga. arbejde, over kortere eller længere tid.

Så vidt jeg ved er der forskellig anmeldelses frist på de to.
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension