K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2008, 12:59   #11
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, dét lyder godt nok som alletiders job!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2008, 10:51   #12
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
...min læge fortalte mig, at han kender til flere kollegaer der har en flexer arbejdende hjemmefra! De tager sig af tidsbestilling, lettere forespørgsler og kan med tiden give svar på prøver fra laboratorier, samt skrive fornyelse af recepter ned - som de så ringer/faxer ind til lægen.
Foruden en god løn, og måske indhold i livet, så får de også fri telefon/internet. Min læge snakkede noget om, at der bliver oprettet et ekstra tlf nummer på ens hjemme adresse som så KUN har noget med tidsbestillinger, når man så ''har fri (eller spisepause) så sætter man telefonsvaren til.
De fleste passer så telefonen fra 10 -12, har en times spisepause, og passer så telefon igen fra 13-14, nogen gange fra 13-15.
Men i mine ører lyder det som en genial ide - hvis jeg engang skulle få mod på et job, så skulle det være sådan noget.

WOW....hvis jeg kunne få sådan en tjans 2 timer om dagen, så ville jeg bestemt sige ja tak. jeg tror jeg vil forelægge ideen til min jobkonsulent (uha hende kan jeg altså bare ikke døje...hun er sådan en fin forstadsfrue, som kommer fra det private smarte erhversliv.. )
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2008, 20:12   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
bumblebee husk at fortælle os hvad hun siger
  Besvar med citat
Gammel 27-02-2008, 20:27   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg vil godt, næste gang jeg skal op hos min læge, spørge om han kender nogen der kan bruge en flexer og/eller spørge om det hedder noget særligt denne form for beskæftigelse (eller om der findes et website med læger der søger - jeg ved at de ofte bruger hinanden internt).
Nu skal jeg så ikke der op foreløbigt, for jeg var der i dag. Men informationen er jo nok relevant til den tid også. Ærgeligt jeg ikke tænkte på det i dag....suk.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 20:40   #15
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
hej alle

Jeg må sige at optimismen er dalet betydeligt... jeg syntes overhovedet ikke at jobkonsulenten hører på hvad jeg siger. Hun har d.d foreslået mig flg. arbejde:

Opsøgende annoncesalg - åh no
telefonsalg - endnu mere åh no
forbrugerundersøgelser - åh no igen

Jeg kan ikke tåle psykisk at skulle henvende mig til folk, midt i deres spisetid for at presse et eller andet hen over hovedet på dem. Jeg er gået helt ned med flaget over hendes manglende forståelse med min situation. Jeg har hvis jeg er heldig 2 dage om ugen som er nogenlunde, hvor jeg kan være heldig at tage mig lidt af mine 2 børn og lidt af hjemmet.

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg er så tæt på at meddele hende at de kan rende mig i r*ven....jeg orker ikke mere at blive trukket rundt i deres cirkusmanege...hver gang får jeg tilbagefald og er syg i 8-10 dage.

Lægekonsulenten skriver flg.

"Faktum er at funktionsevnen er varigt nedsat, og ansøger vil ikke kunne fungere på det alm. arbejdsmarkede på noget tidspunkt. Revalidering vurderes urealistisk.Såfremt man vurderer alle tiltag urealistiske, bør fremtidigt forsørgelsesgrundlag som anført afklares. Aktuel revalidering vurderes som anført ligeledes urealistisk for nuværende"

Dog hænger de sig i den udtalelse fra mig sidste år, hvor jeg selv mente at den eneste realistiske mulighed der var tilbage for mig, var hvis jeg kunne få nogle timers hjemmearbejde, uden deadlines, ingen opsøgende salg - men evt. indtastning af oplysninger eller lignede for et mindre firma eller kommune. Absolut ikke et job hvor jeg skulle være i telefonsik anmasende kontakt med uskylige mennesker.

Hva faen gør jeg nu ? Jeg har lyst til at give op...jeg orker bare ikke deres latterligheder mere. Hvad svarer jeg den dumme k* til jobkonsulenten ??

Please...gode råd modtages med kyshånd.

Mille
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 22:22   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Så er den der igen...

Din lægekonsulent må IKKE udtale sig om sociale ydelser.

Han må KUN oversætte dine lægepapirer.

Der er den mulighed, at du kan klage over beslutningen om, at du skal arbejde med "opsøgende salg", hvilket ikke er foreneligt med dit helbred og dermed dine skånehensyn, idet der er stor forskel på at svare en telefon, skrive noget ned osv. og på at skulle sælge noget - og dermed være "udfarende".

Det kan du skrive i en klage til kommunen, og det skal den se på... evt. videresende til Beskæftigelsesankenævnet.

Du kan også skrive noget om, at du IKKE på nogen måde kan forestille dig, at du på noget som helst tidspunkt i nær eller fjern fremtid kan blive selvforsørgende ved opsøgende telefonsalg.

Du skriver det til jobkonsulent og kommune som en klage.

Ikke noget mundtligt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 00:39   #17
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Hej Suza

tak for dit input.

Jeg har skrevet flg. til job"konsulinden"

Indledningsvis skal jeg beklage ikke at have svaret på din forgående mail. Men jeg har været temmelig syg med høj feber, hovedpine og kvalme - og måtte bla. have vagtlæge-besøg igen .

Oveni dette virker det meget frustrerende, at de jobforslag du nævner, i stor grad modstrider de sparsomme ressourcer jeg har tilbage. Jvf. min samtale med sagsbehandler xxxxxxxxxxxx af den 19.02.08 talte vi bla. om følgende, HVIS det på nogen måde skulle være realistisk at finde et hjemmearbejde til mig :

Ingen korte deadlines
Intet opsøgende salg
Intet telefon/marketingssalg eller korrespondance

Gerne lette indtastningsopgaver på pc - evt. sendt til mig pr. mail eller post
Gerne lette opdateringsopgaver via onlinefunktion.
Opgaver som i store træk ikke kræver den store oplæringsprocess, hvor der ikke er faste arbejdstider, men hvor der arbejdes i 3-4 timer ugentligt tilpasset helbred.

Jeg henviser til speciallægeerklæring samt lægekonsulentens udtalelse hvor der står flg: "Faktum er at funktionsevnen er varigt nedsat, og ansøger vil ikke kunne fungere på det alm. arbejdsmarked på noget tidspunkt, samt at en revalidering er urealistisk på nuværende tidspunkt og i fremtiden ".


Dette har medført at jeg atter har opstartet kognitiv terapi samt tilmeldt mig xxxxx kommunes patient-uddannelse med start i uge 14, for at forsøge at lære at leve med min kroniske tilstand.

Jeg har ingen specifikke forslag til, hvilke steder der evt. vil kunne drage nytte af mine få ressourser - ej heller om det er realsistisk, da jeg vedholdende oplever at være sengeliggende i dagevis.

Jeg er på nuværende tidspunkt afklaret med at min helbredsmæssige tilstand er kronisk, og jeg må modvilligt konstatere at min egne oplevelser stemmer generelt overens med lægekonsulentes udtalelse. Samtidigt er jeg også afklaret med at jeg ikke er i stand til at varetage selv basale opgaver i hjemmet og i forhold til min familie.

Jeg er derimod ikke afklaret med mit forsørgelses-grundlag pr. 31. marts 2008, samt hvor selve forløbet skal ende. Da denne uvished medvirker kraftigt forværrende på min tilstand, håber jeg på en hurtig afklaring.
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 01:04   #18
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Skriver lige en note....jeg undrer mig over at lægekonsulenten i sin redegørelse kalder mig "ansøger"....????
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 01:13   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det lyder da mystisk.

Men du søger jo om et eller andet, men så plejer man at være borger, tidligere klient.

Hos lægen er man patient.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 01:57   #20
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
hmm ved alså okke lige om denne side holder vand men det er da værd evt. at tjekke www.altomhjemmearbejde.dk
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobafprøvning i hjemmet Webneren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-08-2013 07:58
funktionsbeskrivelse i hjemmet Garfield Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 05-12-2011 16:25
Aktiveres i hjemmet sun-lady Fremtiden for fleksjob og førtidspension 18 26-06-2009 00:20
UDE OG HJEMMET Lynge Dit og Dat 11 16-12-2008 08:57
Hjælp i hjemmet zuza Nyt om loven 20 13-11-2008 23:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension