K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2008, 00:01   #1
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hejsa Fyn. Emne: Fynbus

Hejsa Fyn.

Ja så er starten jo gået på fynbus nye køreplan og også deres takster er ændret.

Færre busser, mulighed for at ens billet gælder en given tidsrum, alt efter hvormange zoner man køber og ja så har de jo lige droppet rabatten til os pensionister .

Færre busser, færre stoppesteder, og for mit vedkommende er det blevet dobbelt så dyrt at tage bussen til Odense. Kan ikke køre på en omstigning, da der er færre busser nu, så ingen bus retur inden for gyldighedsperioden. Stoppestederne i centrum er nedlagt, så nu skal jeg også gå langt, landbusserne skal også fungere som bybusser, med mange stop som følge heraf, = mange start og stop siturationer, med mange smerter til følge for mig.

Hvor er det surt. havde lige håbet på at jeg skulle prøve at læse lidt sprog på vuc, bussen stoppede næsten ud for skolen, så jeg ikke skulle gå ret langt med en taske med bøger, nu skal jeg gå langt, tage hjemmefra 1½ timer før, og have mange ryk i bussen, for hver stop og ikke mindst, så er prisen blevet det dobbelt, så måske jeg er nød til at droppe ud før vi overhovedet er kommet rigtigt igang. Æv, æv og atter æv.

Annette
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2008, 07:37   #2
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 17
velcro er ny på vejen
Hej AnetteH.
Håber du har givet din mening til kende på Fynbus egen hjemmeside.

Jeg kan kun give dig ret i at den nye super køreplan som Fynbus netop har lanceret er en forklædt sparehandling. Den rute jeg normalt benytter i weekender er reduceret til det halve antal afgange. Jeg ved ikke hvilken trafiksagkyndige personer der har tilrettelagt den nye køreplan, men det er nok nogen som aldrig selv sætter sig i en bus.

Jeg kan ligesom dig kun beklage at pensionist rabatten er skåret væk. Så meget tjener de vel heller ikke på den gruppe rejsende, at man ikke kunne have bibeholdt den ordning.

Der mangler vist en Robin Hood, der kan give pengene tilbage til dem som trænger mest.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2008, 17:18   #3
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Hej AnetteH!

Det er rigtigt nok, at den nye køreplan stinker. Mange steder er busafgangene blevet færre, på trods af TV-reklamens påstand om det modsatte. Men det er nu ikke rigtigt, at stoppestederne i centrum er fjernet. Listen over fjernede stoppesteder er her:

http://www.fynbus.dk/wm140905

Linie 51-52-151-152-153 kører ad Klingenberg, og derfra er der ikke så langt over til VUC. Der er også andre linier, der kører ad Klingenberg, men ikke ALLE afgange, så det skal man lige være opmærksom på. Det er efter min mening det mest idiotiske ved køreplanen.

Hilsen Martin (som nu skal hjemmefra 19 minutter tidligere hver dag )
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2008, 23:45   #4
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
Fynbus

Hej Martin.

Jo bussen fra Fåborg (den gamle 960/961/962) køre nu slet ikke ind i nærheden af centrum. Jeg er desværre nødsaget til at køre til banegården og så skifte over til en bybus til centrum.
Med kroniske smerter, nakke og rygproblemer er det ikke lige den fedeste oplevelse. Helt udelukket er det i de perioder på dagen hvor der er mange med busserne, for så standser de hele tiden og en sideplads er ingen selvfølge.

Så måske jeg alligevel skal igang med den lange og seje træk om en trivselsbil.

Annette
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2008, 07:45   #5
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Hejsa..

Jeg kører ikke selv i bus, men jeg følger da lidt med i hvad der sker og jeg kan kun give jer som er hårdt ramt et

Jeg håber virkelig for jer at fynbus snart kommer med enten en ny og brugbar busplan, eller at de går tilbage til den gamle som (efter hvad jeg tror) virkede meget bedre.

Jeg forstår simpelthen ikke at de folk som har bakset planerne sammen ikke bare vil erkende, at det er en såkaldt "ommer" og så rette op på situationen.

Hvorfor går de dog ikke bare tilbage til den gamle plan?!

Nå' men held og lykke, jeg håber snart at der kommer en løsning så busserne kan komme på gaden igen

Skovblomst
Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pensionistrabat tilbage i Fynbus Odense66 Alt det andet 0 09-09-2010 22:53
mon dette emne hører til her ???? ace dk Alt det andet 5 29-12-2009 14:53
dagens emne i folketinget buster Politik og Samfund 7 08-02-2009 10:38
Er der en der ved noget om dette emne missepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 31-10-2007 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension