K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2010, 19:45   #11
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Dejligt at se, at du følger op på tingene, odenseaneren -tak

Hm, må tilstå at min knold er fyldt op for i dag, så den lange tekst er godt nok læselig -men uforståelig for mig pt, suk!

Måske der er et kvikt hoved i blandt os, der let og elegant kan "oversætte", ti hi, det kan jeg jo håbe på
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 17:33   #12
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Oki, nu har jeg læst det hele igennem (man må trods alt sige, at de er gået grundigt til værks!), og jeg tror den bedste opsummering er dette citat:

Det fremgår også af vejledningen, at lægekonsulenten blandt andet har til opgave at bistå myndigheden med at
klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser. Lægekonsulenten kan også pege på, hvilke helbredsmæssige oplysninger
der mangler, ligesom lægekonsulenten kan bistå kommunen med at afdække eventuelle skånebehov, der
skal tages hensyn til ved borgerens eventuelle tilbagevenden til arbejdsmarked.

Lægekonsulenten må dog ikke efterprøve andre lægers oplysninger ved at undersøge borgeren selv, ligesom lægekonsulenten
ikke bør udtale sig om, hvorvidt borgeren samlet set opfylder betingelserne for førtidspension eller
andre sociale ydelser, herunder træffe afgørelse om førtidspension, jf. førtidspensionsvejledningens punkt 202.


Statsforvaltningen har noteret sig, at en lægekonsulent gerne må mødes med borgeren.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulent Dancer Alt det andet 7 06-02-2013 13:58
lægekonsulent mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 27-11-2011 21:40
Lægekonsulent?? Aspera Alt det andet 22 11-02-2011 23:28
Har min sag en lægekonsulent? Nabokone Lægekonsulenternes Rolle 4 17-03-2009 12:25
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension