K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2008, 22:22   #1
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
opfølgning via telefon

Jeg har nu gået sygmeldt i 2 år (er kategori 3) ,står på venteliste til at starte på beskæftigelsescentret.

Mit spørgsmål er om der er nogle ulemper forbundet med at opfølgningen forgår pr telefon ? jeg har ikke set min sagsbehandler siden august 2007 ,og hvergang forgår opfølgningen pr telefon.

venlig hilsen baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2008, 22:35   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
baldur jeg er også langtidsygemeldt og min sagsbehandler er heller ikke set, jeg har frabedt mig at opfølgning foregår pr telefon og bedt om at det bliver på skrift og ellers meddelt at det bliver mig der ringer op (sådan at jeg kan optage samtalen) du har ikke en kinamands chance for at dokumentere hvad der bliver sagt ... sygedagpenge opfølgning skal foregår sådan som beskrevet her.


Citat:
Kommunen skal på baggrund af oplysningsskemaet efter og eventuelle andre oplysninger i sagen foretage en visitation til en af følgende kategorier:
1) Sager, hvor tilbagevenden til arbejdsmarkedet er umiddelbart forestående (kategori 1).
2) Sager med risiko for langvarigt sygdomsforløb eller risiko, hvad angår arbejdsevnen (kategori 2).
3) Sager, hvor lidelsen eller sygdommen medfører et længerevarende sygdomsforløb (kategori 3).

Kommunen fastlægger ved visitationen proceduren for opfølgningsforløbet, herunder samtaleform ved første og efterfølgende opfølgninger samt hyppighed af den løbende opfølgning.

I sager, der er omfattet i kategori 1, skal der senest følges op første gang inden udgangen af 8. uge regnet fra 1. fraværsdag, og der skal som minimum holdes telefonsamtale. Herefter skal der følges op mindst hver 8. uge, og der skal ved hver opfølgning minimum holdes telefonsamtale.

I sager, der er omfattet i kategori 2, skal der senest følges op første gang inden udgangen af 8. uge regnet fra 1. fraværsdag, og der skal holdes en individuel samtale. Herefter skal der følges op mindst hver 4. uge med samtale, der som minimum hver anden gang skal være en individuel samtale.

I sager, der er omfattet i kategori 3, skal der senest følges op første gang inden udgangen af 8. uge regnet fra 1. fraværsdag, og der skal som minimum holdes telefonsamtale. Herefter skal der følges op mindst hver 8. uge.


Såfremt sygdommen forhindrer, at der holdes individuel samtale eller telefonsamtale, skal opfølgningen ske på anden vis.
så telefonopfølgning er i og for sig ok , men du kan selv sige fra overfor det hvis ikke du er tryg ved det ...

det kan foregår pr mail
  Besvar med citat
Gammel 09-04-2008, 22:57   #3
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg har faktisk også fået opfølgning via telefon mange gange
men der er bare et problem, jeg kan ikke husk helt hvad der nøjagtig er bleven sagt
og prøver at skrive ned samtidlig, men ja det er simpelhen ikke læsligt bagefter

havde besøg af en fra Ny chance og han så hvad jeg gjore, da jobkonsulenten ringede

og så spurte han mig om hvad hun havde sagt så flov jeg blev og ja var sq ved at give mig til at tude
jeg kunne ikke huske en skid retter sagt

så han fik jeg til at gøre det over mail , det går noget bedre nu

men jeg vil helst at det ikke gøres over tlf. syndes det er rart nok lige og se den der har med sin sag at gøre
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2008, 23:51   #4
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej ,og tak for svar.

jeg vil med det samme stande min gamle båndoptager ,tror den er bedre ind min diktafon når det drejer sig om at optage en telefon ,sidst jeg talte med min sagsbehandler nævnte jeg e-mail ,men da hun ikke vil oplyse eller give mig sin e-mail adresse kan dette ikke praktiseres,

synd for hende da jeg i weekenden optræde i chippendal dog på nedsat tid.


venlig hilsen baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2008, 08:24   #5
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
jeg har heller ikke set den sagsbehandler jeg har nu. Hende har jeg haft i et år. Opfølgning er sket pr tlf eller brev.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2008, 08:28   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Det er en god idé at optage samtalerne, som Hejdien skriver. Jeg bliver bare altid så befippet, hvis de ringer, så det er ikke lykkedes mig at få optaget noget endnu..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2008, 08:29   #7
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
hvordan optager man ?
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2008, 08:31   #8
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hejdien har engang beskrevet, hvordan hun gør, men kan ikke huske det

Men jeg har fundet ud af, at jeg på min mobil kan sætte den til at optage, og så kan jeg høre det bagefter, og kan også lægge det ind på computeren.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2008, 13:20   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har købt et taletidskort hos cbb til ære for kommunen

når og hvis de ringer fra kommunen beder jeg om lige at få et nummer til sagsbehandleren (er lige på vej på toilettet eller ligende ) og ringer tilbage om et minut .. så trykker man en kode på sin telefon , og man kan optage samtalen det er lidt dyrt at ringe på den måde, men det har vist sig at være hver en krone værd ....

der er selvfølgelig andre måder at optage samtaler på , jeg kunne godt tænke mig at kunne have noget på så jeg kunne tage telefonen og optage samtaler for det ville unægtelig være noget nemmere der er også andre samtaler man kunne have gavn af at huske og med min hukommelse så burde jeg optage alle vigtige samtaler , men det bliver sgi for dyrt, men dem med kommunen kan jeg kun anbefale at man altid optager ....

her er lige et link til cbb http://www.cbb.dk/cms.ashx/ekstra-se...-recorder.html

det smarte ved den er syntes jeg at man kan downloade sin samtale til sin egen computer og dermed have optagelsen liggende ... som i også kan læse derinde er det fuldt lovligt så længe en af parterne ved at samtalen optages og det ved man jo selv
  Besvar med citat
Gammel 10-04-2008, 15:52   #10
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Jeg havde faktisk det modsatte problem - min sagsbehandler ville hverken komme ud til mig eller lave opfølgning pr. telefon, og jeg var ikke i stand til at forlade mit hjem..

Jeg måtte stille med en lægeerklæring inden fire dage (hun gav mig faktisk kun tre), for ikke at få taget sygedagpengene...
Da hun havde fået lægeerklæringen var det ikke et problem med telefonisk opfølgning

I øvrigt en rigtig god ide med den optagelse!!!
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
referat af møder fysisk og telefon jomfruen Alt det andet 4 29-01-2013 08:14
opfølgning af FTP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-07-2011 08:55
Yousee & telefon andi1975 Dit og Dat 0 22-08-2008 14:16
Opfølgning Skovgård Er det overhovdet til at få fleksjob? 48 11-03-2008 13:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension