K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2013, 17:32   #11
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Det er ikke fordi jeg ikke vil arbejde, det har jeg sådan set gjort i 42 år.

Jeg har sagt, at jeg så vil søge førtidspension på de papirer der findes.
Men hun siger de tager mine sygedagpenge alligevel i perioden indtil afgørelsen foreligger.

Reki
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 17:43   #12
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Min umiddelbare tanke er, at din sagsbehandler udemærket kender til reglerne, og derfor ved, at man selvfølgelig dels kan få fleksjob ved 8 timers arbejdsevne og dels kan få forlænget sygedagpenge mens en evt. § 17 behandles. Jeg tror derfor hun siger alt dette til dig i forsøg på at manipulere/presse dig til at sige, du kan klare flere timer...
Det foregår desværre alt for ofte
Selv oplevede jeg, at ikke bare en men to sagsbehandler blev ved med at gentage den samme løgn i forsøg på at tvinge mig til en raskmelding. Først da jeg sendte de rette paragraffer og en klage/forespørgelse til Jobcenterchefen, så kom der pludselig andre boller på suppen. Fra da af begyndte hun at overholde loven og resten af mit forløb gik relativt smertefrit.

Hvis jeg var dig, ville jeg derfor sende hende en mail (alt skal være på skrift fra nu af), hvori der er et link til den nye fleksjobreform. Jeg ville i mailen spørge hende, hvorfor hun mener, man ikke kan tilkendes fleksjob på en kun 8 timers arbejdsevne, når den nye lov lægger op til fleksjob på kun 1–2 timers arbejdsevne.
Derudover ville jeg også sende hende et link med reglerne for at søge § 17 på det foreliggende, og hermed henvise til, at jeg sålænge ansøgningen behandles er berettiget til sygedagpenge.
Først og fremmest ville jeg dog anmode om en forlængelse af sd med henblik på afklaringtil fleksjob.

Du skal ikke lade dig køre om hjørner - via hende, at du har styr på lovgivningen. Forlang at hun skriftligt redegører for sine påstande - fx forlang at hun sender dig den §, der viser at hun har ret i sin påstand om, at man ikke kan tilkendes fleksjob med 8 timers arbejdsevne.

Godt du har HK med på sidelinjen, men forvent at du stadig selv bliver nødt til at holde den røde tråd - synes ikke altid fagforeningerne er så meget hjemme i reglerne ( har dog i gen erfaring med HK)

Held og lykke med det hele!
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 18:16   #13
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Har d.d. givet min sb besked på, at jeg ikke vil ringes op, men vil have det hun siger skrifteligt.

Der skal vel også være en partshøring inden de tager mine sygedagpenge.

Reki

PS: Hvor er det dejligt man kan få nogle gode råd her på K10
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 18:26   #14
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Ja, du bliver varslet inden og får der mulighed for at udtale dig. Egen erfaring siger mig dog, at det bedste nok er, hvis man hele tiden kan være på forkant, og helst via henvisning til lovgivningen få sagsbehandleren med på en forlængelse INDEN der udsendes varsling om stop - når den først er der, er det rigtig svært, tror jeg, at få dem på andre tanker
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 18:52   #15
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg skrev ikke som jeg skrev, fordi jeg troede du ikke ville arbejde men jeg står selv i en meget lignede situation og det jeg skrev er sådan set min egen plan.

Hvis jeg når til et stop i sygedagpenge og afslag på forlængelse - så bliver jeg tvunget til at søge §17, for som dig, er jeg alt for syg/for mange smerter til at arbejde mere end de få timer.

Jeg er 47 år og har arbejdet altid og arbejdet hårdt, både løn job og fritid, desværre er mine arme/hænder slidt op og jeg har rigtig mange nervesmerter fra nakken der er opereret for både 2 * diskus prolaps og 4 dobbelt dekompression
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 18:59   #16
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Er der ikke noget med at man ikke bliver smidt af sygedagpenge så længe man har arbejdsskadesag kørende?

Kan du ikke bruge din advokat som du betaler til i forvejen?
Har høre om flere, hvor jobcenteret ændrede sig markant i det øjeblik der var advokat på sagen.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 19:04   #17
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Nej det tror jeg heller ikke, det var bare for at forklare min situation.
Der er vist ingen der ønsker at være i dette system.

Reki
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2013, 08:53   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis din tilstand vurderes stationær, uden mulighed for forbedring af din læge, kan du ikke tildeles ressourceforløb, idet der SKAL være mulighed for at forbedre din restarbejdsevne.

Det betyder at du godt kan tildeles fleks eller pension.

Du kan også forlænges efter stk 4 på sygedagpenge(din tilkstand vurderes varig, uden mulighed for ordinært arbejde), hvis sagsbehandler mener at noget mangler ift din afklaring.

Få fagforeningen med til div møder, da de bedre kan trumfe dine rettigheder igennem, men du skal selv have hånd om din sag også. Altså forstå lov oa., da de færreste fagforeninger har helt styr på dette.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2013, 09:06   #19
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg tror en del kommuner kører med det gamle princip mht bevilling af fleksjob, at man har for få timer og dermed giver det bare afslag.

Havde 9 timer på 3 dage og kun den første time var effektiv, det underkendte kommunen da der ingen udvikling var efter 3 mrd. Så havde de en god grund til at smide mig helt ud af systemet, da jeg ikke kan få KH.

Det burde kunne lade sig gøre idag med de nye regler, men så længe der ikke er nogen udvikling så stopper forløbet bare - så ja de fortsætter bare i samme rille som tidligere der skal jo stadig spares penge og en fleks bevilling er jo osse en form for varig forsørgelse dog ikke på niveau med en FP meeen.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2013, 09:53   #20
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Jeg har fundet en hel del lovstof omkring den nye fleks/førtidspensions reform.
Det bliver afleveret på mandag til min sb. da hun åbenbart ikke kender loven.

Jeg er fuldstændig klar over, at jeg selv skal være på banen, men det er da forfærdeligt, at man selv skal sætte sig ind i alt lovstof.

Der står i mine papirer varige skånehensyn med lettere arbejde og det er netop det jeg har været igennem på en af mine tidligere arbejdspladser og det blev til 8 timer ugentlig.

De ønskede ikke en udtalelse fra praktikstedet, jeg var overladt fuldstændig til mig selv, et møde i starten af praktikken, hvor det blev aftalt jeg gik fra 12 timer til 8 timer ugentlig ellers intet. De ville have mig op i tid, men jeg kunne ikke.

SB spurgte den anden dag, hvad det var jeg fejlede, mit svar var læs mine papirer, der er statusattester, generel helbredserklæring, rtg. svar m.m. Ressource profil, hvor jeg har penslet mit liv ud i mindste detalje.

Min læge siger at der er ikke behandlingsmuligheder og at jeg på grund af mine kræftsygdomme går hos speciallæger. Nu er det ikke mine kræftsygdomme jeg er sygemeldt med, men slidgigt i nakke, ryg, dårlige skuldre og dobbeltsidig kroniske golf/tennisalbuer. Jeg ved ikke, hvad det er de ikke forstår.
Venter på et mail med beslutning om hvad de vil efter en eller anden §7, som sb skulle undersøge, der er jo ikke andet at gøre end at vente på dette svar.
Jeg bliver 60 år lige om lidt, og havde ikke forestillet mig at det var sådan det skulle være. Havde et rigtig dejligt arbejde, som jeg måtte stoppe med.

Undskyld det lange indlæg, men dejligt at nogen gider hører på mig.

VH

Reki

Sidst redigeret af reki; 16-03-2013 kl. 09:59.
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning/fleksjob reki Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 16-04-2013 17:35
Arbejdsprøvning ifb. med fleksjob Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 9 05-03-2012 20:18
Arbejdsprøvning mhp fleksjob newsgerry Spørgsmål ang fleksjob 0 28-11-2010 12:54
Arbejdsprøvning/fleksjob mor4 Spørgsmål ang fleksjob 6 11-08-2008 13:28
Arbejdsprøvning/fleksjob lgr Spørgsmål ang fleksjob 8 21-03-2008 17:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension