K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-04-2012, 14:53   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kommer med de input jeg har, ved de enkelte afsnit.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumle Se meddelelser
Hej alle sammen.

Jeg starter lige med at undskylde at det er rigtig langt, men syntes faktisk at det meste er væsenligt for at finde en sammenhæng i det hele.

Nu har jeg læst med herinde et lille stykke tid, men nu er det på tide at jeg selv både får noget hjem, hvis nogle af jer kan hjælpe og eller bare få læsset af, for syntes godt nok er det hele ser meget meget sort ud. Jeg skal nok prøve at gøre det kort, men det er meget svært efter så mange år og igen, det er også får bare at komme ud med det hele.

For at starte fra starten af.

Siden jeg var 12 år gammel (jeg er 32 nu) har min højre knæskal bare uden videre hoppet ud på siden af mit ben, meget smertefuldt. Jeg har snakket med div. Læger og speciellæger om det og har hele tiden fået at vide at det er meget normalt og jeg må bare lære at leve med det. Da jeg var ca. 18 år fik jeg konstateret Morbus Scheuermann (et eller andet med ryggen) samtidig har jeg Hypermobilitetssyndrom, hvornår jeg fik det konstateret kan jeg ikke huske.

Ved du, om din scheuermann sidder i lænden eller i bryst-ryg-delen, altså i nærheden af skulderbladene?

Du bør bede din læge om kopi af samtlige røntgenbeskrivelser og scanningsbeskrivelser.
Der kan meget nemt være en "detalje" de ikke har fortalt dig om.


Omkring september 2005 bliver jeg påkørt bagfra af en bil der kører ca. 60 km/t, hvor jeg selv holdt stille, hvilket jeg var sygemeldt fra mit job af i 14 fordi jeg havde vildt ondt i ryggen. Jeg arbejdede på et lager med mange tunge løft og meget gang.

Med en ryglidelse, som f.eks. scheuermann, er det ikke smart med et rygbelastende job.
Men jeg var såmænd heller ikke selv klogere.

Omkring November 2005 får jeg hivet en palle op i knæet, så knæskallen hopper ud igen. Hvilket bliver anmeldt som en arbejdsulykke, som desværre ikke giver noget.

Nå, men endelig i 2006 får jeg en ny læge som godt kan se at den er gal med mit knæ, og sender mig til en ortopæd afd. På Holbæk sygehus, som også sagtens kan se at der er noget galt, så jeg bliver indstillet til operation.

Omkring den 10. feb. 2007 må jeg så gå hjem fra arbejde pga. store smerter i mit knæ (jeg havde først fået tid til operation i maj måned) dagen efter jeg måtte gå hjem, ringer de fra sygehuset og spørger om jeg kan komme den 17. feb. Til operation. Efter operationen får jeg at vide at jeg skulle forvente at være sygemeldt i 3-4 måneder, hvor jeg så også skulle gå til genoptræning. Men tiden går og genoptræningen går bestemt ikke som planlagt.

Den skrue jeg har fået sat i benet begynder at bevæge sig ud igen og må fjernes efter 6 måneder. Derefter forsætter genoptræningen, men efter næsten 8 måneders træning siger min fys til mig, at de må opgive mig og at der ikke er mere at gøre. Jeg bliver så gravid og efter 8 ugers graviditet bliver jeg sygemeldt pga. graviditet gener den sygemelding foresætter resten af graviditeten da jeg samtidig får bækkenløsning. Efter fødslen falder mit bækken heldigvis på plads igen og jeg er nu på barsel.

Efter endt barsel (som stopper i midten af maj 2009) bliver jeg sygemeldt igen pga. knæet. I august 07 bliver jeg sendt til en kikkertundersøgelse af knæet da jeg stadig har store smerter, men denne viser dog intet unormalt. I September måned bliver jeg sendt i et motion center med tilknyttet fysioterapeuter. Dog må jeg stoppe efter få gange da jeg er blevet gravid igen og også denne gang har mange gener. Så derfor bliver jeg igen sygemeldt pga. af det. Også denne gang rammer bækkenløsningen mig både tidligere og kraftigere end sidst. Og er derfor også sygemeldt indtil endt barsel denne gang.

I mellem jul og nytår 2010 er jeg så uheldig at falde ned af vores trappe og lande på mit haleben, hvilket jo selvfølgelig gjorde ondt. Jeg snakker først med en reservelæge om det i marts måned, da jeg er af den type som har det med at se tiden lidt for længe an.

Hun siger bare (uden at kigge eller noget andet) at jeg skal se den som en forstuvet røv. Og se tiden an. Tæt på et år efter (altså omkring jul 2011) tager jeg til lægen igen angående min røv, han sender mig til røgten som intet unormalt viser og samtidig sender han mig til reumatolo.

I februar måned kommer jeg så derop og bliver sendt til MR scanning på grund af mistanke om en disco. Men endnu en gang uden resultat. Jeg får så en blokade som virker rimelig hurtig og som holder næsten en måned, i dag har jeg så været oppe og få endnu en. Nå tilbage i tiden igen.

Jeg har selv oplevet, at min læge ikke mente, at manglende bue-rødder (nogle af de der dimser, der stritter ud fra ryghvirvlerne) var noget der havde nogen betydning, så jeg fortsatte mit rygbelastende arbejde.
Så skynd dig at få kopi af alt hvad lægen har modtaget om dig fra andre.


Efter denne barsel (som slutter 17. maj 2011) Snakker jeg med min læge om at jeg gerne vil være sygemeldt, da mit knæ endelig er begyndt at falde lidt til ro, og jeg derfor ikke er meget for at skulle vende tilbage til mit job, for at risikere at smadre det fuldstændigt igen, så jeg har brug for noget mere tid til at se, hvordan det går. (jeg har været ansat i samme stilling siden 2005) hvilket lægen godt kan følge mig i.

Jeg bliver kaldt til samtale med kommunen første gang i denne sygemelding i slutningen af august. Og derefter en måned efter. Sidste gang jeg var til samtale deroppe var i slutningen af januar 2012.

I feb. Modtager jeg et brev om at jeg endnu en gang skal møde i motion center igen med en fys tilknyttet. Samtidig modtager jeg også brev om at kommunen vil have mig til en speciellæge undersøgelse hos en anden reumatolo. Der er jeg så den 26. marts.

Er det Quick Care, der står for den træning?
I så fald skal du passe rigtig godt på dig selv, for jeg tror ikke du kan stole på, at de gør det.
Snak f.eks. med din læge om hvad du må og i særdeleshed ikke må.
Du kan evt. søge på Quick Care herinde.


Den 29 marts får jeg et brev om at jeg skal møde til samtale med kommunen den 19. april, jeg ringer straks til min sagsbehandler og siger at jeg ikke kan den dato da jeg har en tid hos min egen reumatolo. Sb fortæller mig så at jeg bliver raskmeld ud fra speciallægens udtalelser, men jeg fanger slet ikke at det er fra med det samme, men tror at det først gælder fra sygedagpengestop i juni måned.

Den 4. april er jeg så til træning, hvor jeg får at vide at min sb har stoppet mit forløb der, hvilket jeg jo selvfølgelig ikke forstår, så ringer til min sb og spørger. Hun fortæller mig så at jeg skulle ha haft modtaget parthøringspair som hun har sendt den 29 marts, men dem har jeg ikke modtaget, så hun sender dem igen. Men at hun ville råde mig til at ringe til fagforeningen med det samme.

Jeg ringer til a-kassen, som siger at de ikke kan hjælpe mig, da jeg ikke selv mener at jeg kan holde til at arbejde 37 timer og samtidig har jeg for mange skånehensyn. Så jeg bliver viderestillet til det sociale-team. Jeg ringer og fortæller, hvordan det hele ser ud og også at anke datoen er den 11. april. Desværre er det dagen inde påske, så de kan intet gøre før den 10. april. Så jeg skulle sidde vagt ved min mail og min tlf. den da.

Da klokken er halv 12 tirsdag den 10. april har jeg stadig intet modtaget eller hørt, så jeg ringer og rykker. Jeg får så tildelt en sb (Helle) der inde, som ringer til mig. Vi snakker det hele igennem, og hun beder om en fuldmagt, så hun kan få aktindsigt, en beskrivelse af hvordan min hverdag hænger sammen og udsættelse af anke datoen.

Jeg tror det kan være en god idé, om du skriver dagbog for hele døgnet i nogle dage, måske kan du gøre det når du sidder i sofaen.
Den dagbog kan du så sende til din sb.


Den 11. april kl. 10 svarer kommunen på at de ikke ser anledning til udsættelse, hvilket gør at Helle lige pludselig får travlt. Kl. 10.08 har hun så fået strikket en klage sammen som hun sender.

Den 13. april får jeg så brev fra kommunen om at de fastholder deres afgørelse af sygedomspenge stop. Vi finder så ud af at jeg tilbage i okt. Fik en kopi af min ressourceprofil, hvor jeg så kan se at den er oprettet 18. marts 2008 og ajourført 28. september 2009. Efterfølgene har jeg intet hørt eller set til den. Helle har så fået aktindsigt, og kan se at hun har fået en ressourceprofil, hvor der står at den er ajourført den 29. marts 2012. men den har jeg ikke set eller modtaget, så hun mener at afgørelsen skal annulleres, da jeg jo ikke har haft mulighed for at gennemgå den og komme med mine kommentarer. Dette skriver Helle til min sb på kommunen den 17. april.

Den 19. april kl. 8.05 må hun så skrive og rykke for et svar, for som hun skriver er det jo af hensyn til klagefristen. Samme dag kl. 12.59 skriver min sb så tilbage at ”X har været med til at udfærdige ressourceprofilen i samarbejde med jobcentret, ressourceprofilen er nu sendt ud til partshøring.
Dog fastholder jobcentret afgørelsen. Afgørelsen er truffet på vurdering af speciallæge erklæring.

Vi har fremsendt ressourseprofilen til udtalelse/partshøring og fremkommer der, i den anledning nye oplysninger i sagen vil vi tage stilling til videre forløb”

Jeg har så modtaget profilen i dag. Og har også snakket med Helle om det. Hun vil gerne have at jeg får fat i min egen læge for at se om han vil udtale sig om at han ikke mener at jeg kan holde til 37 timer, for ellers er hun lidt bage for at det ikke hjælper at anke til beskæftigelsenævnet.

Så nu står jeg med valget, skal jeg anke og så komme på kontanthjælp i op til 8 måneder eller mere eller skal jeg sige **** det hele og raskmelde mig?

Hvis du siger **** det hele, så tror jeg desværre, at du blot udsætter problemet, samtidig med, at dit helbred måske forværres.
Men med en lavere indkomst er der måske chance for, at i kan få noget friplads til jeres børns pasning.
Bor i til leje?
for så er der måske noget boligsikring at hente.


Problemet er, hvis jeg kommer på kontanthjælp, så får jeg stort set intet (i de gode måneder kan jeg få max 4000,- før skat da jeg er gift) hvilket vi ikke har råd til, så vi bliver nød til at lade os separare (hvilket vi jo ikke ønsker da vi stadig elsker hinanden og har 2 små børn sammen) Men vi kan simpelthen ikke leve af min bedre halvdels løn alene.

Men, hvis jeg siger **** det hele, så risikere jeg alligevel at ryge på kontanthjælp da A kassen kun vil tage hensyn til 1 af mine skånebehov. Men ellers må jeg jo bare selv acceptere at de kun vil tage hensyn til et og så slide mig selv totalt ned indtil at jeg ikke kan være til for smerter og ikke kan være noget for mine unger. Jeg mener bare stadig ikke at jeg kan holde til 37 timer.

Men speciallægen har skrevet følgene i hans konklusion. (jeg forkorter det lige lidt, hvis der er nogle af jer der vil have den hele, må i jo lige giv lyd fra jer.)

”Hypermobilitetssyndrom. Fået konstateret Morbus Scheuermenn. Haft problemer med ryggen i mange år.
Anamnestisk haft piskesmældsskade af rygsøjlen efter trafikulykke.
Problemer med bækkenløsningssymptomer i forbindelse med graviditeter.
Kroniske smerter i haleben i bækken efter fald.
Røntgen og MR-scanning har ikke givet nogle forklaring på symptomer.
Ved min undersøgelse finder jeg tegn på hypermobilitetssymdrom og hun opfylder også kriterierne for fibromyalgi.
Hun bør forsætte med smertestillende efter behov.
Ved forsøg på tilbagevending til arbejdsmarkedet bør hun undgå hårdt fysisk arbejde som belaster ryg og led og hun bør forsøge at finde et arbejde hvor hun kan arbejde i tempereret klima (indendørs) og hvor hun kan ændre på arbejdsstillingerne. Bør specielt undgå arbejde hvor hu skal belaste højre knæ.
Tilstanden er i øvrigt varig og stationær.
Der findes ingen behandlinger tilgængeligt som vil ændre på funktionsevnen på sigt når det gælder arbejde.
Behandlingsmulighederne må siges at være udtømte.
Funktionsevnen er varigt nedsat i ethvert ledbelastende og ryg og fysisk belastende erhver.
Jeg betragter den som let til moderat nedsat.”

Problemet er at jeg ikke selv kan se at jeg kan holde til at arbejde i 37 timer, for i korte træk er min hverdag sådan her.

Med det jeg har læst indtil nu, og ud fra mine egne erfaringer, så kan jeg dårligt forstille mig, at du kan klare et fleksjob.

Uret ringer kl. 6.30, hvor jeg så bruger en halv time på at vågne og få gang i kroppen.

Kl. 8 får unger overtøj på og vi begynder at gå. Den lille skal afleveres i dagpleje, som ligger ca. 300 meter væk (og det er kun fordi jeg kan gå over tog sporene ellers ville turen være på lidt over 1 km, hver vej), når hun er afleveret går turen så tilbage med klapvognen (da børnehaven alligevel ligger i den anden retning, kan vi lige så godt stille klapvognen derhjemme, vi bor lige i mellem dagplejen og børnehaven.) og så ca. 300 meter i den anden retning til børnehaven.

Derefter nærmest kravler (hvis jeg altså kunne kravle) jeg hjem igen, hvor jeg bliver nød til at ligge mig på sofaen, der ligger eller sidder jeg så alt i mellem 1-2 timer, før jeg kan lave noget.
Og så er det i gang med hjemmet, alt foregår i et meget langsomt tempo, med mange pauser og alt bliver delt op, det vil sige at jeg ikke kan støvsuge hele lejligheden på en dag osv. Så meget at aftensmaden som muligt bliver også lavet inden at ungerne skal hentes igen.

Kl. kvart over 3- halv 4 skal jeg så af sted igen, ned i dagplejen, ned til børnehaven og så hjem. Heldigvis er ungerne gode til at lege selv, så jeg lige kan sidde og komme mig efter turen.
Så skal aftensmaden laves færdig.

Når kl. er 20.00 kommer ungerne i seng, og så er jeg bare total færdig, sidder eller ligger i sofaen hele aften, på nær når jeg har brug for at gå lidt rundt. Kl. 22 går vi i seng, hvor jeg så kan ligge og bruge 1-2 timer på at finde ro i min krop pga. smerter. Jeg sover alt i mellem ½ til 3 timer sammenhængene, men så vågner jeg op af at mine arme og ben sover eller at jeg skal vende mig, om min ryg er helt stiv og gør ondt. Sådan kører det, hver eneste nat.
Og ud fra det tør jeg slet ikke tænke på, hvordan det ville gå, hvis jeg skulle have et 37 timers job også, da jeg allerede på nuværende tidspunkt slet ikke føler at jeg er noget værd over for mine unger.


Er der nogle af jer den kan se, om der er en mulighed for at jeg kan vinde, hvis jeg anker som det hele ser ud nu? Håber nogle af jer kan komme med nogle guldkorn, som kan hjælpe mig da jeg virkelig syntes at det hele ser kul sort ud og at der intet lys er for enden.

Hvis nogle er nået helt her til, så tager jeg sku hatten af for jer.
M.h.t. smertestillende, så vil jeg gøre opmærksom på, at der kan være nogle, ikke helt små, bivirkninger ved ibumetin o.l. (mener de hedder noget med NSAID).
Det eneste problem med Dolol o.l. er, at man bliver afhængig af dem.
Men eftersom du har kroniske smerter skal du vel også fortsætte med smertestillende medicin.

Første gang du tager Dolol kan de godt slå lidt hårdt, så tag ikke den første når du er alene med børnene.
I starten gjorde jeg det, at jeg åbnede kapslen og dryssede lidt af indholdet ud i vasken og samlede kapslen igen.
Det er nemmest med den udgave, der hedder Tramadol, samme indhold.

Dolol og panodil supplerer hinanden rigtig godt, men hvis jeg tager dem samtidig slår de hårdt, så når jeg har taget en Dolol venter jeg en time før jeg tager en Panodil.

Hvis jeg blander Dolol og Ibumetin går jeg rundt og føler mig som en zombie.

Jeg håber det bedste for dig.

Tilføjelse:
Eftersom dit helbred er stationær og behandlingsmulighederne udtømte, så kan jeg ikke forstå, at de ikke har sendt dig i en afprøvning.
Dette bør måske med i en klage.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 14:59   #22
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumle Se meddelelser
På nuværende tidspunkt har jeg taget 2 pamol, 1½ ibrofen (staves) og en kodein, men det hjælper ikke. Så nu har min egen læge sendt en recp. afsted på dolol (staves) hvor jeg sammen med pamol og ibrofen skal tage 1 pille morgen og aften i et par dage, hjælper det ikke skal jeg tage 2 stk morgen og aften i et par dage og hjælper det heller ikke skal jeg snakke med ham omkring det.
Jeg kan kun sige... pas på med de Dolol, eller Mandolgin, som de også kan hedde, det er med rød trekant på og kan gøre dig noget så træt og totalt ugidelig, og det har du ikke lige brug for...

Jeg er selv stoppet med dem, fordi jeg simpelthen ikke kunne hænge sammen pga. træthed, og et hoved som var "tåget" døgnet rundt og en krop der bare ikke kunne andet end ville sove hele tiden, og jeg fik kun 1 stk. til natten.

Efter jeg er stoppet er jeg vågnet op igen, og hellere det end rende rundt som en søvngænger døgnet rundt.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 15:10   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Mine erfaringer med Dolol/Tramadol:

Allerførst fik jeg dem af anden årsag end min ryg, og skulle tage en til sengetid.
Det var skønt at kunne sove igennem, havde ingen bivirkninger.

Men så fandt jeg jo ud af, at de virkede meget bedre på mine rygsmerter end de Ibumetin jeg ellers fik for det.
Lægen gik med til, at jeg kunne få dem i en periode. Det er en del år siden og lægen er gået af, så jeg nu har en anden læge.

Første gang jeg tog en Dolol i dagtimerne blev jeg meget hurtigt meget træt, jeg måtte lægge mig og sov meget tungt i en time. Jeg havde det faktisk rigtig skønt, var totalt ligeglad med alt, og mine børn var ud og lege.
Heldigvis var det ikke helt små længere.

Så begyndte jeg, at åbne kapslerne og drysse lidt af indholdet ud, så de ikke var lige så stærke, så gik det bedre.
Efterhånden som jeg vænnede mig til dem kunne jeg så tåle at tage en hel af gange.

Nu har jeg i flere år taget 3x50 mg dagligt, og fungerer fint med det.
Det er muligt, at Dolol'erne er skyld i nogle af mine koncentrationsproblemer, men det kan lige så godt være de kroniske smerter, der er skyld i det.
Under alle omstændigheder kan jeg jo ikke undvære noget smertestillende, og der er ikke den samme risiko for skadelige bivirkninger ved Dolol, som ved Ibumetin.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 15:15   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
"Undersøgelsen fandt dog mere overraskende også en øget risiko for død eller blodprop i hjertet ved brugen af især diclofenak og i mindre grad ibuprofen."

"Lægemiddelstyrelsen finder disse nye data bekymrende. Især de forhold, at risikoen for alvorlige hjerte-kar-bivirkninger ses for de traditionelle NSAID diclofenak og i mindre omfang ibuprofen samt tillige ved brugen af lave doser er bekymrende. De lave doser af både diclofenak og ibuprofen kan købes i håndkøb i Danmark og mange andre europæiske lande."

http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&...j_gRbA&cad=rja
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 23:34   #25
Mumle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2012
Lokation: kalundborg
Indlæg: 39
Styrke: 13
Mumle er ny på vejen
Hej igen Enteneller..

Citat fra afgørelsen...

Begrundelsen for afgørelsen:
Jobcentret har på grundlaf af Reumatolog, vurderet at du ikke længere anses for uarbejdsdygtig ud fra en bredvurdering.

Det vurderesat du vil være i stand til at varetage et arbejde på ordinære arbejdsmarked med de af Reumatolog nævnte skånehensyn.

Skånehensyn: Reumatolog vurderer at du fremadrettet vil kunne varetage et arbejde i et tempereret arbejdsmiljø hvor der ikke er led/ryg beslastende arbejde og hvor der kan tages hensyn til dit knæ.

Det vurderes at du vil kunne varetage lettere kontor arbejde, dette kunne være telefon modtagelse af varebetilling oa.

Der oplyses yderligere, at du er i stand til at gå 1 km ved aflevering af barn i børnehave.

Der vurderes således ikke at være tale om varige væsentlige begrænsninger ift arbejdsmarkedet. Såfremt det tages de rette skånehensyn."

Citat slut

Udfra, hvad jeg forstår af det hele, så er det kun ud fra speciallægens udtagelse at de vurdere..

Specielt den sætning, hvor de skriver "Der oplyses yderligere, at du er i stand til at gå 1 km ved aflevering af barn i børnehave." Undrede jeg mig meget over, hvordan skulle jeg ellers aflevere mine børn når vi kun har en bil og at jeg ikke kan cykle pga mit knæ og ryg?? Jeg kan jo lige som heller ikke holde dem hjemme, hver dag..

Nej, jeg har nemlig ikke kunne godkende og rette i min rp. Faktisk har jeg selv måtte ringe til min sb for at høre om hun havde sendt den med sammen med parthøringen, hvilket hun ikke rigtig ville svare på, men kom med en undskyldning om at der var noget galt med postvæsnet, da jeg var den anden borger som ikke havde modtaget sit brev. Men hun skyndte sig at sige at hun nok skulle sende den.

Bang, 2 dage efter ligger profilen i min postkasse.

Og i dag har jeg faktisk modtaget 2 stk mere, med et brev om at jeg kan sende rettelser og ændringer inden den 27 april.

Ud fra det kan jeg så bare slet ikke forstå, hvordan de så kan stoppe for mine penge den 11 april, hvis jeg har indtil den 27 april til at senden profilen retur. OG så har de endda ikke sendt en svar kuvert med..

Ja og undskyld igen, emn jeg er altså ikke godt til at fatte mig i korthed, når der er mange spørgsmål..

Håber du kommer igennem det.




[U]

Jeg ved faktisk ikke, hvilken aktindsigter at fagforeningen har fået, da jeg ikke selv har modtaget noget. Jeg troede nemlig at når fagforeningen søgte aktindsigt på mine vejne at jeg så også selv ville modtage noget. Men nej.

Min egen Reumotolog siger at hun ikke kan gå ind i sagen, da hun kun skal udtale sig om det jeg er blevet henvist for. (det mener jeg ihvertfald var det hun sagde da jeg spurgte hende.) MEn jeg skal til egen læge den 27 april, og der vil jeg snakke med ham alle de muligheder der kan være for mig.

__________________
kan snart ikke se mere lys for enden

Sidst redigeret af Mumle; 20-04-2012 kl. 23:40.
Mumle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 23:45   #26
Mumle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2012
Lokation: kalundborg
Indlæg: 39
Styrke: 13
Mumle er ny på vejen
Carmen..

Uha den syntes jeg er svær at svare på, da jeg ikke ved hvad Let, Moderat, Svær dækker over...

Men jeg mener bestemt at min arbejdsevner er meget nedsat.. Før jeg blev sygemeldt første gang kunne jeg uden de store problemer have en arbejdsdag der lød på 12 timer, men i dag kan jeg kun lave noget herhjemme i mit eget tempo og med mange pauser måske sammenlagt Max 3 timer effiktiv arbejde. Så i mine øre lyder det på mere end 50 % nedsat.
__________________
kan snart ikke se mere lys for enden
Mumle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 00:09   #27
Mumle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2012
Lokation: kalundborg
Indlæg: 39
Styrke: 13
Mumle er ny på vejen
Hej Vovse..

Jeg har kopieret dine spørgsmål for nemmere at kunne svare dig.. Jeg ved ikke, hvordan jeg ellers skal gøre det...

Ved du, om din scheuermann sidder i lænden eller i bryst-ryg-delen, altså i nærheden af skulderbladene?

Så vidt jeg ved så sidder den oppe i øverste del af min ryg. Men har det betydning for noget?

Du bør bede din læge om kopi af samtlige røntgenbeskrivelser og scanningsbeskrivelser.
Der kan meget nemt være en "detalje" de ikke har fortalt dig om.

Jeg kan faktisk ikke mindes at jeg på noget tidspunkt har fået taget røntgen eller noget andet af det.

Med en ryglidelse, som f.eks. scheuermann, er det ikke smart med et rygbelastende job.
Men jeg var såmænd heller ikke selv klogere.

Nej, jeg er bestemt også blevet klogere, men jeg har nok bare aldrig tænkt på det som noget problem, fordi jeg altid har fået at vide at der ikke var noget at gøre og jeg fordi jeg have fået nogle øvelser som jeg skulle lave. Hele mit liv er alle de ting jeg har snakket med de forskellige læge om bare blevet bagatelliseret (staves) så derfor har jeg ikke rigtig kunne gøre noget ved det

Jeg har selv oplevet, at min læge ikke mente, at manglende bue-rødder (nogle af de der dimser, der stritter ud fra ryghvirvlerne) var noget der havde nogen betydning, så jeg fortsatte mit rygbelastende arbejde.
Så skynd dig at få kopi af alt hvad lægen har modtaget om dig fra andre.

Det kunne da godt være at jeg lige skulle prøve at snakke med lægen om det her den 27 april.

Er det Quick Care, der står for den træning?
I så fald skal du passe rigtig godt på dig selv, for jeg tror ikke du kan stole på, at de gør det.
Snak f.eks. med din læge om hvad du må og i særdeleshed ikke må.
Du kan evt. søge på Quick Care herinde.

Ja det var nemlig Quick care jeg har været igennem 2 gange, men begge gange er mit forløb derude stoppet meget hurtigt. Første gang pga graviditets gener og denne gang pga kommunen havde stoppet mit forløb derude, til trods for at Quick care mente at det måske kunne hjælpe mig bare lidt. Men min erfaring denne gang var at der virkelig blev taget hensyn og jeg lavede stort set intet derude, da jeg ikke kunne holde til ret meget af de ting jeg prøvede.

Jeg tror det kan være en god idé, om du skriver dagbog for hele døgnet i nogle dage, måske kan du gøre det når du sidder i sofaen.
Den dagbog kan du så sende til din sb.

JEg har tænkt mig at begynde at føre både dagbog og smertedagbog fra i morgen og så frem til at min rp skal retuneres, for så kan de få den med der og samtidig har jeg noget jeg kan vise min læge den 27.

Hvis du siger **** det hele, så tror jeg desværre, at du blot udsætter problemet, samtidig med, at dit helbred måske forværres.
Men med en lavere indkomst er der måske chance for, at i kan få noget friplads til jeres børns pasning.
Bor i til leje?
for så er der måske noget boligsikring at hente.

Ja det ved jeg godt, og også derfor at jeg meget nødig vil gøre det, men økonomien skal jo lige som hænge sammen. JEg tror godt at vi vil kunne få noget friplads til ungerne, men har været ind og beregne boligsikring i dag, og ud fra det kan vi stadig intet få uanset om jeg laver beregning ud fra at jeg max for 4000,- før skat (som er det højeste jeg vil kunne få) eller om jeg får 0 ,- Men jeg har så nok heller indtastet de helt rigtige tal, da jeg ikke lige orkede at finde dem frem, så det var kun ud fra ca. tal.

Med det jeg har læst indtil nu, og ud fra mine egne erfaringer, så kan jeg dårligt forstille mig, at du kan klare et fleksjob.

Ok, hvad mener du så resultatet burde være?

Med hensyn til de piller jeg skal tage, der håber jeg bare på at de vil virke bare lidt, men selvfølgelig vil jeg heller ikke gå rundt og være en zombie mere end jeg allerede føler mig, så tiden må jo vise, hvordan jeg reagere på det.

__________________
kan snart ikke se mere lys for enden
Mumle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 00:14   #28
Mumle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2012
Lokation: kalundborg
Indlæg: 39
Styrke: 13
Mumle er ny på vejen
Til alle...

Tusind tak for alle jeres svar og råd ang piller. Jeg var faktisk ikke klar over at fib havde noget med sentralnerve systemet at gøre, så blev jeg da så meget klogere..

Men nu prøver jeg at tage dem efter lægens anvisning her om lidt når jeg går i seng, og så igen i morgen og begynder jeg at blive ør i hovedet eller gå rundt som en zombie, så vil jeg nok prøve det med at hælde noget ud.

Men jeg har et meget stort problem med at de er vanedannede, for jeg er så meget modstander af at tage sådan noget medicin, så tager de noget af smerten, så ved jeg ikke hvordan jeg skal forholde mig til det.

til jer alle..
__________________
kan snart ikke se mere lys for enden
Mumle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 06:30   #29
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumle Se meddelelser
Carmen..

Uha den syntes jeg er svær at svare på, da jeg ikke ved hvad Let, Moderat, Svær dækker over...
...det, jeg har fremhævet i mit tidligere indlæg, Mumle, er speciallægens vurdering af din funtionsevne, som jeg er ret sikker på ligger til grund for kommunens vurdering (husker ikke lige på stående fod, om du har været i en arbejdsprøvning...).

Speciallægen laver den inddeling, som jeg taler om, i sin vurdering af dig: Vedkommende spørger sig selv: Er der tale om en let nedsat funtionsevne, moderat nedsat funktionsevne eller en svær nedsat funktionsevne?
Let til moderat nedsat funktionsevne ender skønnet op med.

Arbejdsevne er kommunens vurdering (efter en arbejdsprøvning).

Udfra din egen erfaring klarer du maximalt 3 timers effektiv arbejdsindsats på én dag (over hvor mange timer?) - det giver 15 timer pr. uge, hvilket peger på flex og ikke førtidspension.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 09:20   #30
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der bør klages over sygedagpengestop(ved godt I har klaget(fagforening og dig)(hvad giver I som begrundelse?)).

Begrundelsen bør være, at din arbejdsevne IKKE er afklaret, hvorfor du selvsagt skal have denne afklaring. Både hvad angår skånehensyn, og TIMEANTAL.

Mit bud er også umiddelbart, at du skal tilbydes fleksjob. men...

hvis de vurdere, at du kan arbejde 20timer eller derover, får man ikke denne bevillig!
Måske derfor de skriver som de gør, men...

Det er IKKE nogen undskyldning for at de IKKE har lavet en afklaring af din arbejdsevne, da dette IKKE er en gætteleg.
Dette SKAL afklares!

Når du laver ressourceprofilen, som du har i Partshørring, skal du lægge meget vægt på Helbred, og den manglende afklaring af arbejdsevne.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 31-10-2011 21:02
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvad skal jeg gøre ? Physen Alt det andet 4 16-04-2010 17:55
Hvad skal jeg gøre? mumle_mund Alt det andet 10 10-06-2009 10:47
Hvad skal jeg gøre? krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 3 09-03-2007 12:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension