K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2011, 17:23   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
ja det virker som en "lidt" (læs "alt") for smart måde at indrette fristerne på...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 23:22   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Karen Ellemann mener og fastslår...

da hun var socialminister.

"Sagsbehandlingstid
DHF’s medlemmer oplever, at sagsbehandlingstiden i lø-
bet af de sidste to år er eksploderet. Hvordan vil du gribe
ind? Og kan der i yderste konsekvens blive tale om at
sanktionere imod kommunerne
?

Det bliver der så ikke svaret på! Men kan oplyses at sanktioner ikke bliver brugt i sociale sager


Karen Ellemann: ”alle kommuner skal behandle ansøgninger om hjælp så hurtigt som muligt. det er et grundlæggende princip i retssikkerhedsloven. den enkelte kommunalbestyrelse har retten til og ansvaret for at fastlægge kommunens serviceniveau med hensyn til sagsbehandlingstider.

det er imidlertid meget vigtigt, at de enkelte borgere
og brugere af det sociale system ved, hvilken sagsbehandlingstid de kan forvente. derfor har regeringen (Sludder det har K10 det var L117 ) taget initiativ til en ændring af reglerne i retssikkerhedsloven, så det klart fremgår, at kommunalbestyrelsen på de enkelte sociale sagsområder skal fastsætte
og offentliggøre generelle frister for, hvor lang tid der
må gå, fra kommunen modtager en ansøgning, til den
har afgjort den.

Hvis en kommunalbestyrelse tilsidesætter sin pligt til at fastsætte og offentliggøre frister på de
enkelte sagsområder, vil dette kunne påses at det statslige kommunaltilsyn.
det er både rigtigt og vigtigt, at der er plads til lokalt
selvstyre inden for rammerne af lovgivningen. Både
kommuner og sager er forskellige. derfor skal der være
mulighed for at foretage lokale prioriteringer under
ansvar, og kommunalbestyrelsen står til ansvar over for
sine borgere med hensyn til sine beslutninger. det gælder også med hensyn til sagsbehandlingstiden.”

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 23:37   #3
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Ja det ser ud til at phhmw bliver bedre og bedre. Forsæt det gode arbejde.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 01:00   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Skive kommune

Kære Skive kommune.


Jeg kan desværre ikke finde sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 på kommunens hjemmeside.

Kan I venligst oplyse mig om, hvor og hvordan, jeg uopfordret kan få kendskab til disse frister?

Ansøgning iht §100 er den vigtigste pt.

Iøvrigt tillader jeg mig at henlede opmærksomheden på følgende skærpelse af lovgivningen, desangående.
http://www.danskeaeldre.launch-it.dk...eter140409.pdf som egentlig skulle have være bragt i orden den 1.juni 1998.

Med venlig hilsen

Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 13:45   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kalundborg kommune

Til Statsforvaltning Sjælland, Tilsynet.

Jeg har skrevet til Kalundborg kommunes Handicapråd, herunder politikerne. Da jeg endnu ikke har modtaget nogen reaktion klager jeg hermed over Kalundborg Kommunes manglende overholdelse af Retsikkerhedslovens §3 stk.2 med tilhørende lovskærpelse af 1.april 2010.

Med venlig hilsen

Peter Hansen

CC.: offentliggørelse

**Automatisk kvittering for modtagelse af din mail**

Dette er en kvittering for, at Statsforvaltningen Sjælland har modtaget din mail. Denne mail kan ikke besvares. Brug i stedet adressen [email protected] eller skriv via din digitale postkasse på borger.dk.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 11:21   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Solrød kommune ..... igen igen igen

Kære alle ansvarlige i Solrød kommune.

Jeg har tidligere henvendt mig til Solrød kommune da jeg ikke har kunne finde de sociale sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 som skal offentliggøres. Inden for alle sociale områder, hvor en afgørelse kommer på tale.

Den 1.april 2010 blev lovgivningen skærpet. L117
http://www.danskeaeldre.launch-it.dk...eter140409.pdf

Jeg har indklaget Solrød kommune for Statsforvaltning Tilsynet da jeg efter gentagne gange og mange søforklaringer ikke kunne komme frem til et normalt svar omkring sagsbehandlingstiden til invalidebil.

Tilsynet pålagde Solrød kommune at kommunalbestyrelsen skulle vedtage disse frister og offentliggøre disse.
Afgørelse 2010-613/677

Alligevel ser vi disse ulovlige sociale sagsbehandlingsfrister.: http://www.solrod.dk/cms/site.aspx?p=3357 hvor selv den stærkeste borger ikke modtager den retssikkerhed, som er nødvendig.

Jeg ønsker i første omgang sagsbehandlingstiden på ansøgning til invalidebil? S.U.

Efterfølgende forventer jeg en hurtig reaktion på at Solrød kommune vil bringe orden i de meste elementære lovgivninger.
Ellers har jeg kun Ombudsmanden som sidste klage indstands da alle de lovede foranstaltninger stadig ikke er opfyldt af Solrød kommune.

Med venlig hilsen

Peter Hansen

CC.: offentliggørelse
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 23:45   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Svendborg kommune.......

ATT. Kommunalbestyrelsen Svendborg kommune.


I forbindelse med lidt offentlig uro om behandlingen af borgerne i Svendborg kommune har jeg fundet det særdeles vanskelig, at finde de i loven krævede sociale sagsbehandlingsfrister, kommunalbestyrelsen har pligt til at vedtage og offentliggøre.

I samme forbindelse tillader jeg mig at minde kommunalbestyrelsen om lovskærpelsen, netop omhandlende offentliggørelse af social sagsbehandlingsfrister, L117 pr 1.april 2010
http://www.danskeaeldre.launch-it.dk...eter140409.pdf

I sagens alvor forventer jeg en hurtig reaktion på det anførte.

Med venlig hilsen

Peter Hansen
www.k10.dk

CC.: Svendborg Netavis
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 09:16   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, Hejdien....... ja jeg har set barselorlov og alle de "rigtige" har modtaget et kopi.

Men er det ikke fantastisk at det bliver ved på denne måde. Men vi har jo en gammel aftale om at problemet skal løses ......... og det bliver det ....... for alle 98 kommuner.

Mange hilsner
Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 12:19   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Peter det er Køge kommune når de er bedst, lige nu er jeg ved at hjælpe en nabo med en handicap parkeringsplads og tro mig er der nogen der ikke ved hvordan man søger det så er det kommunen .. de aflevere en pjece med hvordan man skal søge og når så man gør det er beskeden , nej det er ikke vores afdeling ...

det er Anders and og co i den her kommune og alle smider ansvaret over på andre .. glæder mig til at høre hvad de svare på henvendelsen til tilsynet .. ham jeg kender der er ved at søge handicap bil er meget tæt på at give op nu og det passer kommunen godt ... noget svineri ... !!
  Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 12:00   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ikast-Brande kommune/ Statsforvaltning Midtjylland

Foreløbig afgørelse, som i selv kan afgøre ved at læse og sammenligne bilagene i medsendte mail til Statsforvaltningen.

Kære XXX XXX, Statsforvaltning Midtjylland


VEDR.: Journal nr. 2010-613/711

Jeg har, som klager, dd modtaget afgørelse om Ikast-Brande kommune sociale sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 hvor du nævner at der ikke vil blive foretaget mere fra Statsforvaltningens side af, da Ikast-Brande kommune netop har vedtage de krævende frister og offentliggjort disse på kommunens hjemmeside.

Her må jeg protesterer over afgørelsen, da de offentliggjorte sagsbehandlingsfrister dels er mangelfulde samt overholder ikke lovgivningen og den sidste skærpelse L117 som havde retsvirkning pr 1.april 2010.

Hvordan kommer vi videre? Har du et forslag eller skal jeg bare overgive sagen til Ombudsmanden? S.U.

Jeg står gerne til rådighed i løsning af forståelsen af lovgivningen eller andet.

Med venlig hilsen

Peter Hansen
www.k10.dk

bilag. som alle dokumenterer at ovenstående påstand er korrekt
http://www.ikast-brande.dk/site.aspx...2910&moduleID=
http://www.ikast-brande.dk/site.aspx...&expandID=5227
http://www.danskeaeldre.launch-it.dk...eter140409.pdf
http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616
http://ipaper.ipapercms.dk/Middelfar...dlingsfrister/

CC.: offentliggørelse

Sidst redigeret af phhmw; 11-03-2011 kl. 12:11.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fejl i statusrapport Daffodill Hjælpemidler til handicappede 4 08-10-2010 00:08
statusrapport/ journalnotater mor2 Spørgsmål ang fleksjob 2 01-03-2010 00:52
svarfrister CHNEVIDE Alt det andet 3 25-08-2009 16:54
Statusrapport egen læge! iben Spørgsmål ang fleksjob 1 17-11-2008 11:54
Vedr.Statusrapport fra kommunen mus0025 Din historie 5 16-10-2008 18:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension