K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2010, 12:02   #21
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anni_D Se meddelelser
"OK troede det var en §17
det gør faktisk din sag endnu værre, for så synes jeg din sagsbehandler har håndteret sagen forkert.
mvh
Anni
hvad tænkes der på her. når du skriver at det gør faktisk din sagen endnu værre.

jeg spørg også som Anni for så meget er jeg ikke inde i sagerne endnu?
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 12:07   #22
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
1 igen er en psykolog ikke læge og man ser tit sagsbehandler sender nogen til psykolog
sorry er skrive fejl fra min side.. det var to psykiater og ikke psykologer. som jeg skrev
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 15:17   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anni_D Se meddelelser

Er det kommunen eller min egen læge, der skal henvise til speciallæger, og hvorfor kan kommunen ”kun” henvise til psykologer, som jo også er speciallæger?

Mvh
Anni
Jeg ved godt mit svar kommer lidt sent, men både kommunen og egen læge kan henvise til speciallæge.

Hvis kommunen er modvillig, så snak med din egen læge om det, og få ham/hende overbevist om, at h*n skal sende dig til en speciallæge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 16:05   #24
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
hvad tænkes der på her. når du skriver at det gør faktisk din sagen endnu værre.

jeg spørg også som Anni for så meget er jeg ikke inde i sagerne endnu?
Maja-Bell, det var ikke mig, der skrev, at det gør min sag værre, det var MTVRV1, det var bare mig, der klokkede i det, da jeg skulle citere det, sorry.

mvh
Anni
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 16:10   #25
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Hej alle

Nu er min fagforening så gået i gang med at klage og anke over sygedagpengestop og afslag på pension, så må jeg så bare vente på at se, hvad der kommer ud af det.

I følge fagforeningen har kummunen ikke overholdt reglerne efter retssikkerhedsloven § 7a, samt at de prøver at putte mig ned mellem for syg til flex og for rask til pension, som jo heller ikke er lovligt.

Så nu venter jeg som sagt bare på svar tilbage fra kommunen på klagen, så man ved, hvad man skal gøre som næste skridt.

Tak for jeres hjælp. I hører nærmere.

mvh
Anni
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 17:52   #26
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Kommuner kan ikke henvise til speciallæger, men de kan bede om udtalelser/udredninger derfra. Men det er ikke det samme som behandling, det er jo materiale baseret på kun et par timers samtale/undersøgelse.

Behandling foregår alene gennem lægen.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 20:58   #27
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Kommuner kan ikke henvise til speciallæger, men de kan bede om udtalelser/udredninger derfra
Jamen så er der da endnu et punkt, som jeg kan klage over.

For det har min kommune gjort.

Lige pludselig får jeg en indkaldelse til speciallægen med dato og tid.

Utroligt !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 21:47   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Kommuner kan ikke henvise til speciallæger, men de kan bede om udtalelser/udredninger derfra. Men det er ikke det samme som behandling, det er jo materiale baseret på kun et par timers samtale/undersøgelse.

Behandling foregår alene gennem lægen.
Hvis ikke det hedder en henvisning, hvad hedder det så, når kommunen bestiller en tid hos en speciallæge til en borger, for at få lavet en speciallægeerklæring, og borgeren møder op hos speciallægen og bliver undersøgt, hvorpå speciallægen skriver en speciallægeerklæring?

Jeg har altid kaldt det en henvisning, men det er da muligt, at det reelt hedder noget andet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 22:02   #29
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jow, man kan da godt kalde det en henvisning.

Men så kan jeg formulere det sådan:

Kommuner kan godt henvise folk til en undersøgelse, hvor resultatet er en speciallægeerklæring, men kommunen kan ikke henvise til behandling.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 22:07   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jow, man kan da godt kalde det en henvisning.

Men så kan jeg formulere det sådan:

Kommuner kan godt henvise folk til en undersøgelse, hvor resultatet er en speciallægeerklæring, men kommunen kan ikke henvise til behandling.
Jamen så er vi jo helt enige om, at en kommune godt kan henvise en borger til en speciallæge.

Men det var ikke hvad du skrev tidligere (kl.17.52).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem henviser til speciallæger ? Hva´nu Alt det andet 11 20-05-2013 22:59
Hvem skal jeg kontakte? stolpesten Alt det andet 5 06-05-2013 13:35
Hvem skal politianmeldes jonas Skal kommuner ikke overholde loven? 6 12-01-2013 21:02
Må man henvise til andre hjemmesider sweet girl Hjælp til Forum Brug 9 25-02-2012 14:01
Speciallæger - hvem kan I anbefale? cherie Dit og Dat 10 05-02-2008 20:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension