K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2007, 14:31   #11
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Randerspigen73 Se meddelelser
Hej Fiemie, Hejdien, Amik og Nille..

Amik - jeg har sørme forsøgt at få min gamle sagsbehandler til at rejse en §18 for mig, men hun sagde at der var 99% sandsynlighed for et afslag, så det var spild af tid efter hendes vurdering. Hun sagde at man faktisk nærmest skulle være bundet til en seng og have en pegepind i panden for at kunne kommunikere, før man kunne få førtidspension!!! Men måske er min nye sagbehandler af en anden holdning, måske har den seneste tids diskussioner i medierne gjort en indvirkning, eller hvad ved jeg - jeg vil gøre hvad jeg kan for en §18, men ellers må jeg ty til en §17. Tror heller ikke, ligesom Hejdien, at en reform efter jeg evt. er tilkendt førtidspension, vil ændre på noget der er efter en tidligere lovgivning.

Knus
Det er jo rent til grin, det din sagsbehandler har fortalt dig !.... noget andet er, at selvom hun er 99 % sikker på at afslag, så er det jo ikke det hun skal bekymre sig om hvis du kommer og beder hende køre en §18.

Hendes opgave er at sætte processen i gang og skrive en fenomenal ressourceprofil sammen med dig, så den netop ikke bliver et afslag.

Hvorfor er der så mange sagsbehandlere der har så travlt med deres egen personlige mening i vores sager ????!!!!

Jeg er hverken blind, døv eller ude af stand til at bruge mine hænder... Jeg sidder ikke i kørestol og er ikke indlagt på sygehuset.... min pension gik igennem i første forsøg.... så nogen får den altså uden at være døden nær.

Jeg håber din nye sagsbehandler er mere forstående for din situation.
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2007, 14:36   #12
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg vil give amik ret i at der nok ikke sker det store ved at søge nu, det er ikke noget der går hurtigt

men jeg vil ikke give amik ret i at kommer der en reform så vil man automatisk blive reguleret så det også kommer til at gælde for gamle førtidspensionister, se bare på alle dem der er bevilliget pension før 2003 , de lever under helt andre regler end dem der er bevilliget efter...

når alt kommer til alt så er der kun en ting der tæller og det er penge , derfor tror jeg desværre heller ikke meget på at man vil lave loven om så man kan slippe for at skulle forsørges af samlever eller ægtefælle...
Forskellen på de to ftp regler er jo måden det beregnes på - og de er begge afhængige af din samlevers indtægt, så vidt jeg har forstået.

Hvis der kommer en ny reform, tror jeg ikke selve beløbet vi får, vil ændre sig. Det ville forblive det samme og forskelligeden tror jeg vil være, at vi bliver betragtet som selvstændige individer - ikke afhængige af samlevers indtægt.

Amik
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2007, 13:00   #13
Randerspigen73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 64
Styrke: 18
Randerspigen73 er ny på vejen
Hej Amik og hygeria

Tak for den fantastiske opbakning og jeres svar.. Jeg var også meeeget lamslået til det møde jeg havde med den sagsbehandler, der sagde det til mig, for det blev gjort HELT klart, at jeg er for syg til fleksjob, men for rask til førtidspension - ja, efter hendes mening, ikk.. Og det kan for dælen da ikke være meningen at jeg skal være fanget på kontanthjælp på ubestemt tid??

Men ja - hvorfor skal sagsbehandlernes egen personlige holdning smitte af på deres professionalisme og sagsbehandlingen? Har efterhånden haft en hel flok forskellige sagsbehandlere og det bliver grebet an fra helt forskellige vinkler fra gang til gang.

Amik - det giver mig håb at høre din historie - håber at du har fået ro på i dit liv

Så er det i morgen jeg skal til møde og jeg har allerede sommerfugle i maven

Fortsættelse følger..

herfra
__________________
Uheld er også en slags held
Randerspigen73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2007, 14:57   #14
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Hej Randerspige

Jeg håber du får et godt møde imorgen.

amik
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 16:26   #15
Randerspigen73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 64
Styrke: 18
Randerspigen73 er ny på vejen
Hej alle

Så er jeg kommet hjem fra mødet og er temmelig udkørt, selvom det gik langt bedre end forventet. Det er en sød og forstående og meget professionel sagsbehandler jeg har fået og jeg følte mig virkelig lyttet til..

Hun indhenter en ny generel helbredserklæring fra min læge og så vurderer de efterfølgende om jeg skal rådighedsvurderes, arbejdsprøves eller direkte på førtidspension. I hvert fald bliver det efter en §18 så vidt jeg forstod.

Så er det bare om at vente og se

Det var bare lige en opfølgning herfra..

__________________
Uheld er også en slags held
Randerspigen73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2008, 10:44   #16
Randerspigen73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 64
Styrke: 18
Randerspigen73 er ny på vejen
sidste nyt...

Hej igen alle - glædelig bagjul og godt nytår..

Der er sket lidt mere i min sag, men føler mig som slået hjem i ludo igen-igen.. Var efter det møde på kommunen i november hos min splinternye læge, som havde overtaget min gamle læges praksis, for at få lavet en ny generel helbredsattest - han startede ud med at fortælle at jeg efter hans mening intet fejlede og igennem 3 kvarter lod han mig ikke i tvivl om, at han mente jeg var en hypokonder, hysteriker og et psykisk tilfælde!! Hvilket jo selvfølgelig skinnede tydeligt igennem på det han sendte til kommunen og på trods af at jeg havde ringet til min sagsbehandler og fortalt om den svinske behandling jeg havde fået og hun lovede at rekvirere en ny hos en anden læge, hvis det var for grelt det han skrev, blev den godtaget.. Han havde bare tilføjet en diagnose som nærmest viskede de andre ud - "funktionel lidelse" og skrev endvidere at han tilrådede en behandling på institut for funktionelle lidelser i Risskov. (Skal lige tilføje at jeg ØJEBLIKKELIGT skiftede læge!)

Undersøgte hvad det var for noget, det der institut for funktionelle lidelser og blev dybt chokeret, da dette såkaldte behandlingssted udelukkende ser sådan noget som kronisk træthedssyndrom, fibromyalgi, bækkenløsning osv osv - altså alle de "nye" sygdomme som rent psykisk underbygget og "behandler" ud fra dette synspunkt - bla. bliver man blacklistet fra lægevagten og alle andre praktiserende læger end ens egen, så man kun kan gå til stedets tilknyttede læger - på den måde vil de begrænse den somatisering der er - forøvrigt kalder de alt for kronisk somatisering - det er ren Lise Ehlers! Jeg takkede pænt nej til en "behandling" på det sted, da jeg af 2 psykiatere - den ene en speciallæge i psykiatri - forlængst er "frikendt" for at somatisere eller være hypokonder og de begge vurderede at mine smerter udelukkende er fysisk underbyggede..

Lavede en ok ressourceprofil - den var godt nok temmelig rodet pga af så mange forskellige sagsbehandlere, men i bund og grund havde min nyeste sagsbehandler gjort det rigtig godt og havde tilføjet at det efter hendes mening ikke ville give mig nogen arbejdsevne tilbage at komme i behandling på det center i Risskov og at jeg havde en ubetydelig arbejdsevne tilbage. Det var kommunens egen lægekonsulent helt enig i og skrev en rigtig god opsummering af mit helbred og vurderede ikke at jeg havde nogen arbejdsevne tilbage..

Gik og var så spændt og så kom svaret fredag den 21. december!!!!!!!!!!! - at der blev givet afslag på at sagen kunne overgå til behandling om førtidspension, for de ikke mener det dokumenteret at min arbejdsevne ikke kan forbedres! At de mener at kognitiv terapi på institut for funktionelle lidelser kan forbedre min arbejdsevne (hmm!) og jeg er for ung. Det skinner helt klart igennem at de ikke har læst mine papirer igennem - bla. hentyder de til den ene arbejdsprøvning jeg har været i, har været alt for kort til at kunne sige noget om min arbejdsevne - faktisk har jeg så været i 2 - begge på en måned - normal arbejdsprøvningsperiode, ikke sandt? Og begge har været alt fo hårde, med kæmpe omkostninger i månedsvis efter..

Og det sjoveste - hvis der altså er noget i denne sag der overhovedet kan kaldes sjovt -at de skriver at de ikke er forpligtiget til at rette sig efter deres EGEN lægekonsulents vurdering...

Måtte ringe til kommunen med det samme, for der var ingen klagevejledning med, kun en enkelt linie til sidst i brevet, hvor der stod at jeg har mulighed for at klage inden 4 uger - og det gør jeg!!!!!!!!

Hold da op, hvor var jeg bare i julestemning da mine unger kom hjem fra skole og var klar til juleferie.. Måtte overmande min vilde trang til at slå dem i hovedet, som ikke engang kunne unde mig en stille hyggelig jul og vente med at sende sådan et brev til efter jul, nu jeg alligevel havde gået og ventet så længe allerede.. Grrrrrrrrr - umennesker er de.. Nå, heldigvis er jeg et større menneske end de er og julen blev nu hyggelig alligevel..

Så nu når det er blevet hverdag igen, får jeg stykket en klage sammen og så må vi se hvad der sker - jeg VIL ikke give op på grund af en flok ignoranter, der ikke engang kan læse en hel ressourceprofil

Nogle gode råd???? Ja ja - bare rolig - skriver ingen grimme ord i den klage, selvom jeg bestemt har lyst - dem deler jeg med jer, mine åndsfæller...

Knus og god dag til alle
__________________
Uheld er også en slags held
Randerspigen73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2008, 10:44   #17
Randerspigen73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 64
Styrke: 18
Randerspigen73 er ny på vejen
sidste nyt...

Ups - den var kommet på 2 gange?!!
__________________
Uheld er også en slags held

Sidst redigeret af Randerspigen73; 03-01-2008 kl. 10:51. Årsag: Ups - den var kommet på 2 gange?!!
Randerspigen73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2008, 02:29   #18
Birdie56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Lokation: Nordjylland
Alder: 68
Indlæg: 36
Styrke: 17
Birdie56 er ny på vejen
Til Randerspigen 73.
Hold ud - og kæmp - det gør jeg ....
Men jeg har hørt en del om en forening i Randers, der hedder Livtagerne.
www.livtagerne.dk
Det skulle være en forening af mennesker med socialretlig indsigt, lægelig indsigt mm.
Det koster omkring 300 kr. om året for at være medlem og det skal man være for at de skal prøve at hjælpe dig.
Jeg har hørt om flere heroppe i det nordjyske, der har haft stor glæde af netop den forening.
Du kan da altid prøve at ringe til dem og få et mundtligt råd i første omgang - så tror jeg at de giver dig svar.
Held og lykke og fat mod...
Birdie
Birdie56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2008, 13:16   #19
søs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
søs er ny på vejen
Hej Fiemie,må jeg lige spørge om du selv havde en god løn inden du fik pension?
Jeg spørger fordi mit sidste fuldtidsjob var i aldi for 15 år siden.Har de sidste 15 år haft deltid,supplerende med dagpenge.Men får mindste dagpengesats,da de regner ud efter mit sidste fuldtidsjob,og det er jo en oldtid siden jeg var der.Og i øvrigt blev jeg jo ikke rig af at være i aldi.

Hvis jeg skulle ha pension,ville min lave indtægt nu så ha indflydelse??
Eller findes der bare en fast takst for pension,hvor man så evt. modregner noget hvis man er gift/samlever.

Ja for hvis de går ud fra min lave løn,kan der dog næppe blive til mere end en femmer udbetalt,hihi!

Jeg har desværre ikke kunne magte fuldtidsjob ,så har ikke haft mulighed for at hæve min løn

Søs

P.s:Her bliver ofte henvist til nogle sider man kan gå ind og læse på,men der står altid så mange parragraffer ,som jeg ikke fatter en brik af .

Sidst redigeret af søs; 05-01-2008 kl. 13:20.
søs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2008, 13:59   #20
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
Hej Søs!

Nej, jeg havde ikke en god løn. Diverse projektansættelser på museer og universitetet og så supplerende dagpenge. Men, førtidspension er et fast beløb uanset hvad du har tjent. Det 12.000-et-eller-andet om måneden før skat for gifte/samlevende, og 14.000-et-eller-andet for enlige. Der modregnes noget hvis ens ægtefælle tjener over et vist beløb. Men, den udregning hjælper de med på kommunen. Se evt. trådene her på K10: førtidspensin og job? + Fleksydelse, der står en del om hvad man må og om satser o.s.v.

Håber du finder ud af det, Søs. Er du sygemeldt nu eller?

Venlig hilsen Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
søger ftp pgf 17? sndnkm67 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 09-03-2011 17:28
Søger råd. Bertha65 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-03-2011 22:55
Søger råd til Mølgaard Alt det andet 7 01-03-2011 21:08
Når i søger - Tip Ragdoll At søge førtidspension 8 08-12-2008 09:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension