K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2010, 16:10   #1
Seidler
På vej til at lære K10
 
Seidlers avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2010
Lokation: Roskilde
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Seidler er ny på vejen
Question Regler for at medbringe ftp til Indien

Jeg har forsøgt at finde info ang. regler og mulighed for at medbringe førtidspension til Indien, men det er en jungle at finde nogle oplysninger, hvis det ikke er et EU land.

Sagen er den at jeg er så tæt på som jeg kan være at få en pension, uden dog at have den endegyldige svar. Sagsbh., psykiater og kommunens lægekonsulent siger ja, så jeg venter kun på svar fra sagsbehandler teamet.

Når Jeg, forhåbentlig snart, får den, er det min plan at opholde mig en del af året i Indien. Altså at beholde min lejlighed i DK og dermed været reg. i folkeregisteret.
Jeg har en depression og det mørke danske vejr er ikke godt for mig. Jeg har forbindelser i Indien og vil ikke stå alene, og har planer om at arbejde frivilligt for at holde mig igang.

Men jeg kan ikke finde nogle informationer om jeg kan medbringe pensionen eller om jeg kan få udbetalt tillægene i indien hvis jeg er dansk statsborger og har bolig i DK. Det synes jeg nemlig jeg har læst et sted, at man kan i nogle lande.

Alle input er velkomne og endnu bedre erfaring.

Pas godt på hinanden
Seidler er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 17:15   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
øv seidler, jeg kan simpelthen ikke læse din tekst

-har du skrevet den med rød eller grøn?

ville gerne hjælpe men....
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 17:17   #3
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Jeg har forsøgt at finde info ang. regler og mulighed for at medbringe førtidspension til Indien, men det er en jungle at finde nogle oplysninger, hvis det ikke er et EU land.

Sagen er den at jeg er så tæt på som jeg kan være at få en pension, uden dog at have den endegyldige svar. Sagsbh., psykiater og kommunens lægekonsulent siger ja, så jeg venter kun på svar fra sagsbehandler teamet.

Når Jeg, forhåbentlig snart, får den, er det min plan at opholde mig en del af året i Indien. Altså at beholde min lejlighed i DK og dermed været reg. i folkeregisteret.
Jeg har en depression og det mørke danske vejr er ikke godt for mig. Jeg har forbindelser i Indien og vil ikke stå alene, og har planer om at arbejde frivilligt for at holde mig igang.

Men jeg kan ikke finde nogle informationer om jeg kan medbringe pensionen eller om jeg kan få udbetalt tillægene i indien hvis jeg er dansk statsborger og har bolig i DK. Det synes jeg nemlig jeg har læst et sted, at man kan i nogle lande.

Alle input er velkomne og endnu bedre erfaring.
det står med rødt nu skulle du kunne læse det
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 17:18   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tak, superkok, så er det derfor jeg ikke kan læse det -øv, jeg er nemlig farveblind for netop disse to farver.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 20:49   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Når det er den nye FTP er der ingen problemer i det... den kan du få med alle steder da den består af et udbetalt beløb i modsætning til den gamle hvor der var grundbeløb og pensionstillæg...
Så i den nye er der ikke noget der bliver trukket... og hvis du beholder din adresse i Danmark er skatten jo også den samme...
Men er jo lige kommet nye regler hvor du skal melde udenlandsophold over 2 måneder men vil ikke gøre nogen forskel heller hvis du ikke har arbejde og indkomst i udlandet...

Der kan jo så blive noget hvis du er i Indien over 6mdr pr år i en 2årig periode så skal du egentlig melde flytning... og bliver skattepligtig i indien... men prøv at spørge på pensionskontoret når du når så langt... men absolut en fordel at være på den nye hvis man vil bosætte sig udenfor EU...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 21:21   #6
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
tak, superkok, så er det derfor jeg ikke kan læse det -øv, jeg er nemlig farveblind for netop disse to farver.
Buster hvis du marker teksten så bliver den hvid og så kunne du læse den .. på nettet er der ikke noget der hedder farveblind... du kan selv fixe det hvis du vil

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 21:34   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
nååå ja(her mangler en smilye som slår sig i hovedet! ) det er da klart, havde jeg slet ikke tænkt på!

Tak for hjælpen, men suk, det kan da blive temmelig besværligt hvis jeg hver gang nogen skriver med disse farver først skal "oversætte" -suk

Nå men godt at huske/vide til næste gang
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 22-08-2010 kl. 21:36.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 21:37   #8
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
nååå ja(her mangler en smilye som slår sig i hovedet!) det er da klart, havde jeg slet ikke tænkt på!

Tak for hjælpen, men suk, det kan da blive temmelig besværligt hvis jeg hver gang nogen skriver med disse farver først skal "oversætte" -suk

Nå men godt at huske/vide til næste gang
Du behøver slet ingen smiley her... jeg regnede også med at du ikke lige havde tænkt på det der med at marker teksten.. og det tager kun ½ sek. at gøre det
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 22:29   #9
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
ja nu bliver jeg nok upopulær her inde... men DET skal ud..

.. jeg forstår godt nok ikke, at man kan være så syg, at man skal have en tilkendt PS.
når den så er i huset........ JA

så er man så overbevist omkring sig egen arbejdsevne. at man kan smide sig op i et fly for at stille op som frivillig arbejder i udlandet?

er man Så for syg til et fleks- job i Danmark. hvor man bidrages med et lille ekstra løn tilskud. som følger af de forhold man evner...
JA forstår det godt nok ikke...

... Og det her er nok en af de store grundene til at det tager år, at få noget igennem systemet i dag. hvor man bliver set med mistro i alle ender og kanter....

det her skulle bare lige ud....
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 22:34   #10
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
hej

ja jeg må indrømme, jeg tænkte det samme, men måske vil du uddybe hvorfor du ikke kan få et fleksjob i Danmark.
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye regler ? c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 5 09-03-2013 01:41
De nye regler ette74 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 25-02-2013 14:48
De nye regler ??? Dancer Politik og Samfund 4 30-09-2012 12:48
nye regler???? laicapigen Spørgsmål ang fleksjob 3 03-06-2009 12:40
Lægekonsulenter fra Indien zuza Dit og Dat 7 18-05-2008 19:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension