K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2011, 12:22   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man anmeldes blot som bruger af bilen... hvis det er det man er.

Og så bliver den forsikret i brugers navn, samt vægtafgiften indkræves hos bruger.

Det extra skriver om er kun hvis der står mere end end bruger anmeldt.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 12:25   #12
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
jeg ejer bilen min mor bruger.så kun en bruger så og jeg fik forsikring regningen min mor vægtsafgiften det gør bruger.hvis jeg give min kæreste som bruge på bilen vil jeg få en dyre foreikring forde de beregner den efter hedne optjent bonus. det gør alka GF tryk osv

i gamle dage da jeg blev 18 stod min mor for bilen jeg optjente bonus da jeg blev 20 + var ejg elite belist desvære kan man ikke det mere forde pga den laveste optjent bonus vil udgøre forsikrings prisen
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 12:26   #13
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Vil lige sige at jeg har haft bil i 26 år og har også nu men den er utjent og derfor skal vi ha`en anden , så hvis jeg som bruger kommer stå for alt vedr. vægtafgift og forsikring , så er det ikke noget problem da jeg er elitebilist eller hvad man kalder det. Jeg er afhængig af bil da jeg lider af angst, skizotypisk , depressioner og OCD , angsten gør at jeg ikke kan køre i tog/bus og derfor er bil eneste uvej men pga den skide kontanthjælp kan jeg så åbenbart ikke være ejer af bilen andet end at skulle søge kommunen om lov
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 12:26   #14
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Man anmeldes blot som bruger af bilen... hvis det er det man er.

Og så bliver den forsikret i brugers navn, samt vægtafgiften indkræves hos bruger.

Det extra skriver om er kun hvis der står mere end end bruger anmeldt.
lige præcis. Det har jeg nemlig også prøvet.
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 12:30   #15
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
tina B prøv at snakke med komunen som jeg skrev fik jeg hjælp fra min læge han skrev det vil gøre min liv meget emget mere besværeligt med tog bus osv så hvis jeg mistede bilen ville de besværlige alt fra børne hentning handling osv.

Citat:
kan jeg så åbenbart ikke være ejer af bilen andet end at skulle søge kommunen om lov
helt helt enig det er sgu dumt.bare pga kontanthjælp og ikke må have over 10.000 kroner i værdig.har selv være der fik besked vi kan hjælpe dig når du ikke har 10.000 i værdig.de glemte abre at sige jeg godt måtte have 10.000 den gang da flintsone var borgmester
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 12:36   #16
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Extra > det vil jeg prøve , er det noget ens sagsbehangler kan tage stilling til eller skal man snakke med nogen "højer" oppe , kan sagtens få min læge til at skrive at jeg har brug for den bil pga min sygdom, og dels har jeg ingen familie her på fyn så ville være nødsaget til ikke at ha`kontakt til dem , fysisk pga min mor er gammel og min bror er syg og kan ikke køre bil samt ville jeg ikke kunne komme ud og handle hvilket i forvejen er meget svært
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 12:37   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis bilen er 30.000 værd og der er lån i for 25.000 er den reelle værdi jo også kun 5.000

Men I skal være sikre på at kommunen godkender det private lån, og ikke blot opfatter det som fiktivt.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 12:39   #18
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Extra > det vil jeg prøve , er det noget ens sagsbehangler kan tage stilling til eller skal man snakke med nogen "højer" oppe ,
der må jeg være et svar skyldig desvære jeg afleverede det bare. fik kvitering og så ringede min sagsbehandler at det var ok. mere kan jeg ikke huske desvære
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 12:45   #19
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Følgende besked fik jeg per mail fra ydelsescenteret i dag :

"Vi blander os normalt ikke i at man låner penge når man er på kontanthjælp. I dit tilfælde skal vi dog have lånedokument sendt ind, så vi kan se at du låner pengene og ikke får kr. 25.000 foræret til en bil.

Formuegrænsen er på kr. 10.000.



mvh

Kontanthjælpssagsbehandler



Forstår det sådan at jeg godt må låne 25.000 kr uden problemer og så blot dokumentere lånet ved at sende det ind og så vil de intet gøre ud af det
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 14:05   #20
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeps De vil sikre sig at du ikke bare skal have pengene liggende under madrassen, men at de rent faktisk går til noget... Og oftest vil de ikke begynde at blande sig i en bil til 25.000... Ærlig talt - i deres øjne - er det jo "begrænset bil man får for 25.000 kr)

Dejligt for dig
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension