K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2013, 22:30   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af havheks Se meddelelser
du har meldt dig i arbejde... desværre er så at du skal vise lønseddel så før du for udbetalt dine penge... har prøvet det... så sometider kom kontanthjælp nylig midt i månden... og
Hvad mener du med, at man skal vise lønseddel for at få kontanthjælp

Den dag man får en lønseddel, stopper kontanthjælpen vel - eller er der dobbelt op nu om dage
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2013, 23:42   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Glem det, der var bare noget jeg ikke havde helt styr på, men det har jeg så nu.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 29-06-2013 kl. 23:45.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 01:38   #13
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvad mener du med, at man skal vise lønseddel for at få kontanthjælp

Den dag man får en lønseddel, stopper kontanthjælpen vel - eller er der dobbelt op nu om dage
det betyder at hvis man i
er på kontanthjælp og for job men ikke fuldtid og eller at de penge man tjener ikke overstiger det man kan få på kontanthjælp så kan man få fyldt op på kontanthjælpen
men der er det så de skal ha lønseddel ,det der så er lidt træls er jo at det tager kommune så lang tid at udregne differencen så men kommer en go stykke ind i måneden ...

forstår du nu hvad jeg mener
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 12:11   #14
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Kontanthjælpen plejer at komme ind den sidste hverdag i måneden, hvis man er bagudbetalt.. og boligsikringen kommer ind d.1.

Så hvis din kontanthjælp ikke er der mandag, så ring og hør om der er gået et eller andet galt, for du skal i hvert fald have for den del af juni du ikke var i arbejde, hvis du er bagudbetalt.
Og det er mange år siden kontanthjælp overgik til at være bagudbetalt, så medmindre du har været på kontanthjælp i mange år, er den nok det - men det kan du se på dine udbetalingssedler.

Din husleje skal heller ikke betales før den første, så banken bør ikke have trukket den allerede..
Jeg har være på kontanthjælp siden dec 2012, for 1'ste gang i mt liv.

Mht at være bagudbetalt, den sidste kontanthjælp gik ind den 31.05.2013 og der står: I alt udbetalt i perioden 01.05.13-31.05.13

Skal den så gå ind fredag eller man når mandag er d 1 juli er der regler for det ?

Mvh Kim

Citat:
Oprindeligt indsendt af Dancer Se meddelelser
Det er helt normalt at bankerne trækker til budget konto den sidste bankdag i måneden - ellers kan det der skal betales d. 30 eller 31 jo ikke blive betalt til tiden.

Yes det har min bank gjort (Nordea).

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
De aller fleste får kontanthjælpen og boligsikringen d 1 hverdag i måneden. Så du burde få det hele på mandag.
Okay, hvad tid på dagen tror du den går ind, lige efter midnat søndag eller i løbet af dagen, eller hvis jeg logger på i morgen tidlig kl 05:00 man man så se den er gået ind, både Boligsikring og kontanthjælp, tror du plz ?
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 12:17   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Yes det har min bank gjort (Nordea).
Altså banken gør jo det man aftaler med den. Hvis lønnen først går ind d. første, hjælper det jo ikke at de prøver at trække penge d. 31, hvis der ikke står nogen..

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Jeg har være på kontanthjælp siden dec 2012, for 1'ste gang i mt liv.

Mht at være bagudbetalt, den sidste kontanthjælp gik ind den 31.05.2013 og der står: I alt udbetalt i perioden 01.05.13-31.05.13

Skal den så gå ind fredag eller man når mandag er d 1 juli er der regler for det ?

Mvh Kim
Så burde den være gået ind fredag - tænker at der kan være gået rod i det pga nyt arbejde.. ring derop mandag så snart de åbner og find ud af om det bare er en forsinkelse, eller om den er stoppet.. så du hurtigst muligt kan få de penge du skal have.
Du skal jo i princippet have penge fra d. 1-23 juni indtil du får job.. og da du er bagudlønnet vil der komme et gab til du får den første løn.

Men måske skal sidstnævnte gives som en enkeltydelse istedet..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 12:28   #16
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Så burde den være gået ind fredag - tænker at der kan være gået rod i det pga nyt arbejde.. ring derop mandag så snart de åbner og find ud af om det bare er en forsinkelse, eller om den er stoppet.. så du hurtigst muligt kan få de penge du skal have.
Du skal jo i princippet have penge fra d. 1-23 juni indtil du får job.. og da du er bagudlønnet vil der komme et gab til du får den første løn.

Men måske skal sidstnævnte gives som en enkeltydelse istedet..
Takker.

Ved du om det er Ydelsesservice København eller K-kassen jeg skal kontakte ?

Og kan du bekræfte nedenstående kontakt info til kbh's kommune for kontanthjælp er korrekte, eller om de har ændret den, igen ?

Ydelsesservice København
Sønder Boulevard 35, 1720 København V
Mail: [email protected]

Åbningstid:
Mandag - torsdag: 10.00 - 14.00
Fredag: 10.00 - 13.00

Skriftlig og telefonisk henvendelse vedrørende kontanthjælp
Telefon: 82 56 40 00
Mail: [email protected]

K-kassen (Sanktioner)
tlf.: 82 56 41 00
e-mail: [email protected]
Postboks 431
2500 Valby
Telefontid:
Faglige linjer: mandag-fredag: kl. 10-12.
Hjælp til digitale løsninger: mandag-tors: kl. 9-15 og fredag: kl. 9-14.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 12:41   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Bor ikke i København, så ved det ikke, men tænker at hvis du ringer til ydelsesservice, så kan de se om der er udbetalt eller ej.. og fortælle hvem du skal kontakte hvis det ikke er dem..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Principafgørelser fra Ankestyrelsen juli 2013 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 02-07-2013 22:20
Reform af kontanthjælp på vej i 2013 Birkes-musen Politik og Samfund 50 23-03-2013 18:46
FP pr. 1 juli susa71 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 23-06-2011 11:21
visitationsmøde 10 juli shylock Spørgsmål ang fleksjob 11 18-07-2009 22:17
Funktionsevnemetoden fra 1. juli 2007 zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 28-06-2007 19:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension