K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2015, 06:49   #1
liseg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2015
Indlæg: 40
Styrke: 9
liseg er ny på vejen
Forlængelse af sygedagpenge

Efter et voldsomt vrid 30.11.14 i brystryggen på mit arbejde som udløser stærke smerter, bliver jeg sygemeldt og efterfølgende fyret. Smerterne fortager sig ikke, bliver, på trods af smertestillende medicin, kun værre.

Jeg kommer på sygedagpenge og får forlænget efter 22 uger, da jeg har anmeldt ulykken som arbejdsskade.
Jeg får konstateret kalkmangel i mine knogler, et brud på ryg virvel i venstre side + et andet sammenfald.

Skaden bliver ikke anderkendt som arbejdsskade, svar d 10.7.15.

D.12.5.15 får jeg en henvisning til en reumatolog, da mine smerter forværres voldsomt, især nu også i højre side.
Jeg har fået tid hos reumatolog d. 26.10.15 og mener, at jeg må have ret til yderligere forlængelse af sygedagpenge efter punkt 2: Hvis det er nødvendigt med en afklarende indsats-herunder en helbredsmæssig afklaring- for at klarlægge arbejdsevne. Min sagsbehandler taler om jobafklaring, men jeg mener, det er nødvendigt at blive undersøgt for evt yderligere brud eller sammenfald. Har jeg misforstået punkt 2 i forlængelsesreglerne?
liseg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2015, 10:07   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.808
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Booster disse 2 indlæg, der mangler svar. På vej ud af døren, desværre.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=32403

§34 særlig støtte på sygedagpenge
Som aftenvagt 30t pr uge i gennemsnit, med arbejde hver anden weekend har en stor del af min indkomst været aften, weekend + SH tillæg. I beregning af sygedagpenge tages ikke hensyn til disse tillæg, så en voldsom reduktion i min indkomst, der efterlader økonomisk kaos
Er der nogen der har viden/erfaring omkring særlig støtte efter §34 når man modtager sygedagpenge."

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 29-07-2015 kl. 10:11.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-07-2015, 11:30   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af liseg Se meddelelser
Efter et voldsomt vrid 30.11.14 i brystryggen på mit arbejde som udløser stærke smerter, bliver jeg sygemeldt og efterfølgende fyret. Smerterne fortager sig ikke, bliver, på trods af smertestillende medicin, kun værre.

Jeg kommer på sygedagpenge og får forlænget efter 22 uger, da jeg har anmeldt ulykken som arbejdsskade.
Jeg får konstateret kalkmangel i mine knogler, et brud på ryg virvel i venstre side + et andet sammenfald.

Skaden bliver ikke anderkendt som arbejdsskade, svar d 10.7.15.

D.12.5.15 får jeg en henvisning til en reumatolog, da mine smerter forværres voldsomt, især nu også i højre side.
Jeg har fået tid hos reumatolog d. 26.10.15 og mener, at jeg må have ret til yderligere forlængelse af sygedagpenge efter punkt 2: Hvis det er nødvendigt med en afklarende indsats-herunder en helbredsmæssig afklaring- for at klarlægge arbejdsevne. Min sagsbehandler taler om jobafklaring, men jeg mener, det er nødvendigt at blive undersøgt for evt yderligere brud eller sammenfald. Har jeg misforstået punkt 2 i forlængelsesreglerne?
For at sygedagpengene forlænget efter
Citat:
Sygedagpengelovens §27.1.2
det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 69 uger
skal du være klar til at få afklaret din arbejdsevne. Det er du vel ikke på nuværende tidspunkt når det ikke er klart om du fejler mere end hidtil antaget.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2015, 19:15   #4
liseg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2015
Indlæg: 40
Styrke: 9
liseg er ny på vejen
Forlængelse af sygedagpenge

Tak for dit svar Præcis hvad jeg har meddelt min sagsbehandler, så håber, hun arbejder for en forlængelse. Jeg kan ikke helt overskue/forstå reglerne, så tænkte, om nogen med garanti vidste, at min sit. ville medføre forlængelse.

Forlængelses punkt 2. Hvis det er nødvendigt med en afklarende indsats-herunder en helbredsmæssig afklaring- for at klarlægge arbejdsevne.

Undskyld, jeg tolker helbredsmæssig afklaring i dette punkt til også at kunne være fx en lægelig afklaring, men har måske jeg har misforstået.
liseg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2015, 19:38   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
De vil ikke afklare din arbejdsevne før din tilstand er stationær. Det vil jo ikke give mening af afklare dig og du så om 6 måneder har det meget bedre fordi du for eksempel er blevet opereret for et brud. Så hvis de skal forlænge efter §27.1.2 skal de have en formodning om at du både kunne afklares helbredsmæssigt og arbejdsevnemæssigt indenfor 69 uger.

Se Tendenser i beskæftigelsesankenævnenes afgørelser på sygedagpenge- og førtidspensionsområdet fra side 21. Den er ganske vist fra 2012, men med hensyn til forlængelse efter § 27.1.2 er der ikke sket meget nyt.

Sidst redigeret af Akvamarin; 29-07-2015 kl. 19:49.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2015, 22:46   #6
liseg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2015
Indlæg: 40
Styrke: 9
liseg er ny på vejen
Mht afklaring af arbejdsevne, tænker jeg, at en reumotolog vil kunne sige præcis, hvad mine skader i ryggen vil betyde for min arbejdsevne. Da der er sket en forværring i den sidste mdr. fra den første undersøgelse, må det være relevant at vide, hvad jeg fejler, før jeg sendes ud i noget, som måske yderligere kan forværre min rygproblemer. På den baggrund tænker jeg, at det må gå under - andre foranstaltninger for at afklare arbejdsevne -

•om det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge din arbejdsevne.

Tak for svar om alt er, så hører jeg fra min sagsbehandler en af de nærmeste dage og så må jeg ta den derfra.
liseg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2015, 23:39   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
ja held og lykke med det. Og fortæl os hvad der sker.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2015, 23:57   #8
liseg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2015
Indlæg: 40
Styrke: 9
liseg er ny på vejen
Vil selvfølgelig følge op på min sag herinde, har selv lært meget af at læse andres indlæg og den der følelse af, at du ikke er alene, der er nogen der forstår, hvad du gennemlever og vil dig det bedste... det gør godt i mit
liseg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2015, 08:43   #9
liseg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2015
Indlæg: 40
Styrke: 9
liseg er ny på vejen
Opfølgning forlængelse sygedagpenge

Hej igen

Ja, så skulle der lige gå 1 mdr. før svar på forlængelse, men resultatet blev en forlængelse, så så må jeg tage den derfra...har læst om meget uanstændige forløb i flere kommuner for at afklare arbejdsevne, men hvis kræfterne holder, skal de få kamp til stregen...der må være en grænse for galskaben og det man kan byde syge mennesker.

Afgørelse:

Årsagen til forlængelsen af dine sygedagpenge er, at vi anser det for nødvendigt, at du
gennemfører virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger, for at din arbejdsevne
kan klarlægges. Dette betyder at sygedagpengeperioden forlænges i op til 69 uger
Sagens faktiske omstændigheder
Du fik forlænget sygedagpengene fra den 1.7.2015 jf. sygedagpengelovens § 27. stk. 1. nr. 6.
Jobcenteret har modtaget oplysninger om, at der er truffet afgørelse i dine sygedagpengesag
den 10.7.2015. Dette har dannet grundlag for at revurdere dit forlængelsesgrundlag.
Plan
Planen er, at du henvises til ressourceafklaringsforløb i 8 uger med henblik på, at vi kan få en
afklaring af din arbejdsevne.
Det vurderes at ressourceafklaringsforløbet vil bidrage til, at din arbejdsevne vil kunne afklares
inden for 69 uger, herunder hvordan jobcentret skal vurdere dine fremtidige
arbejdsmuligheder.
Jobcentret vil følge op på din sygemelding ca. hver 4. – 6. uge.
liseg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2015, 11:16   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Dejligt at gøre, din sag er forløbet så godt. Held og lykke fremover.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension