K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2011, 00:02   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Er i kreative op mod jul??

Jeg skal til julemarked på Lørdag (hvis jeg overlever operation visdomstænder på Torsdag) - det er over på plejehjemmet, hvor de ældre sælger hjemmelavet julepynt, og jeg glæder mig faktisk helt vildt. Både til at hilse på de ældre, men også at se hvad de har lavet og måske købe lidt. Synes det er en hyggelig tanke, at folk selv har siddet og nørklet med det....

Kan i også selv strikke/hækle julestads??

Eller kan i lave noget helt andet spændende og er i kreative??

Jeg ville ønske jeg selv kunne sysle med den slags ting, men jeg kan hverken hækle eller strikke, og er heller ikke særlig kreativ anlagt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 00:07   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg syr strikker og laver smykker - det jeg nu orker.

Har er dejlig veninde der tager det med rundt på julemarkeder
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 00:09   #3
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
nej desværre helenekr

er overhovedet ikke kreativ - får mit barnebarn på 3 til at lave juledekoration - for det er hun klart bedre til end mig
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 00:14   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmp24 Se meddelelser
nej desværre helenekr

er overhovedet ikke kreativ - får mit barnebarn på 3 til at lave juledekoration - for det er hun klart bedre til end mig


Det kender jeg godt.........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 00:15   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Jeg syr strikker og laver smykker - det jeg nu orker.

Har er dejlig veninde der tager det med rundt på julemarkeder
Aii, det lyder da dejligt

Det må være en gave at være kreativ....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 00:18   #6
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Det er det der er med til at holde mig oppe
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 00:23   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jeg er (eller har været) kreativ til jul... og i år forsøger jeg igen på at være det... jeg kan ikke hverken strikke, hælke eller sy mere.. men jeg pynter op og laver dekorationer..

I dag har jeg købt nogle skønne opbevaringsglas med glaslåg.. jeg skal ha mel olign i dem .. og de skal stå fremme på mit køkkenbord..
Så her til jul skal der julebånd om og måske nogle mine julekugler..
Efter jul, skal de bare være glaskrukker med låg

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 00:54   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Strikke kan jeg ikke sy .. så skal det være lige ud eller stramaj (korsstings hvor motivet er malet på, som man så syr efter, åhe det er længe siden, men det altså heller ikke gratis) perler kan jeg sy med, både billeder oma af alm perler, klokker hjerter stjerner skåle figurer osv osv af grønlandske perler (har lavet min egen lille stjerne opskrift både en til grønlandske og en til alm, den alm fordi ungerne sidste år var ved at have alderen til at kunne lave dem) Jeg var så heldig at få en masse grønlandske perler af en gammel veninde for 100 år siden (eller noget) dem har jeg stadig en god del tilbage af, så det eneste jeg en gang i mellem skal købe er snor, men den sidste rulle holdt også i 4 år så det var jo ikke slemt. Runde halskæder (armbånd og øreringe vil jeg også sagtens kunne lave på den måde ... humm måske jeg skulle lave sådan nogle øreringe til tøsen i julegave??) har jeg også leget med at sy, i forskellige tykkelser, min ældste datter er tosset med dem, men jeg kan ikke rigtigt få afslutningen til at være som jeg vil, så jeg er gået væk fra dem igen, var ellers ude efter at lave et sæt i bestemte farver til mig selv.

Og så er jeg temmelig kreativ når det kommer til pap/papir ting, det være sig for største delen kort, men jeg sælger altså ikke, de laves kun til folk jeg kender, det er for mig noget personligt og der er tænkt meget over det jeg laver, ja ja ved godt de fleste før eller siden ryger i skralderen, meeen det er nu alligevel en god følelse at se gæster til en fest ståog beunre mit værk, endnu mere når de spørger om jeg sælger eller vil lave et (eller noget, fx en sangskjuler ol) til dem.
Men jeg laver nu også andet end kort, fx stod jeg i foråret med indbydelser bordkort og sangskjuler til en konfi (det tog 100 år men jeg nød det)

Jeg går da heller ikke af vejen for selv at opdigte noget nyt i karton/papir, fx har jeg en kreation i tankerne til vore kæmpe vindue i stuen, her til jul, normalt klistre jeg hjerter stjerner nisser osv af jule stads på ruden, men sidste år lavede min datter store tal farvelagde dem, de blev lamineret og kom op at hænge i det vindue, de har sat gang i et par ideer der bestemt skal afprøves (hvis jeg finder overskuddet)

Vinsusmaling har jeg også leget med, men for det første er det ikke til at finde ordentlig maling (værkerne bliver meget tynde, fordi malingen er tynd) for det andet er det faktisk dyrt.

Lap på lap laver jeg ikke, jo på kort og hvis en sangskjuler ell kræver det, men ellers ikke, det evner jeg ikke rigtigt så det bliver pænt.

Puslespil hygger jeg også gerne med, forleden fandt manden et på 500 brikker i et nedsivningshus, det tog lige 2 timer (sammenlangt brugte nærmere 4, men jeg kan ikke holde til at side 2 timer i streg med det) så var det samlet *gg* kort fornøjelse

Jeg elsker at være kreativ, men med små børn i huset, er det ikke til at have sine ting i fred, det er jo farvestrålende, = tillokkende for børn = man skal de liiige se hvad det er for en fisk, man kan selv (tror man) og hoooov. Så det bliver ikke til så meget som jeg kunne ønske.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 07:27   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ja da, jeg lader i hvert fald som om jeg er

Igennem året forsøger jeg at være bare en smule kretiv men om resultaterne så står mål med indsatsen tjaaa.. det vil jeg lade andre bedømme

I år laver jeg fx Syltede Nisse numser, de vækker vild jubel som værtindegaver.
De er rimelige "simple" at fremstille, kræver blot en pokkers tålmodighed men at se modtagerens store smil og grin er det hele værd
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 07:35   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg har slet ikke de evner, så jeg køber mig til julestads
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Poll: ”Kreative” og ”sjove” fortolkninger + manipulation med data / fakta i sager. TimeGuest Alt det andet 2 17-11-2011 09:25
Den kreative bogføringsklasse har sejret ad røven til! buster Politik og Samfund 1 13-01-2010 18:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension