K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2010, 22:39   #1
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Ny resourceprofil. hvornår

Min sygdom, Fibromyalgi racer stadig derud af, da Jeg ikke får den nødvendige ro, men bliver prersset hele tiden.

Det sidste år er Jeg blevet en del dårligere. Jeg kan ikke cykle på alm cykel mere, Kan ikke gå ret langt pga smerter i ryggen.
Da Jeg jo SKAL rundt, overbelaster Jeg den og det bliver værre.
Så nu kan Jeg faktisk ikke komme ud af huset mere. Min læge har netop givet mig cykelforbud, da Jeg er så dårlig.
Aner ikke hvad Jeg skal gøre ang. jobprøvningen. Jeg må ikke cykle, kan ikke gå så langt. der er ikke andre muligheder.
Svimmelhed, og søvn er blevet meget værre.
"strees" er blevet værre pga. usikkerhed ang min fremtid.
Nu er Jeg i jobpraktik og det går helt amok lige nu, og hat aldrig været så dårlig, som Jeg er pt.
Gør mig meget depressiv. Føler det hel så håbløst.

Hvornår kan Jeg få opdateret min ressourceprofil ?
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 22:46   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser

Hvornår kan Jeg få opdateret min ressourceprofil ?[/SIZE]
Så vidt jeg ved bør den opdateres hver gang der sker noget nyt, f.eks. forværring af helbreddet, men jeg ved også, at nogle kommuner først går i gang med rp'en når der skal træffes en afgørelse, f.eks. fleks eller fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 22:52   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
De skal REDEGØRE din sag, når du har været ledig i 12 måneder....

§ 74 c. Kommunen skal vurdere, om betingelserne for at få et fleksjob fortsat er opfyldt, når en person har fået ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Herefter skal kommunen revurdere sagen, hver gang personen på ny har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Perioder med ledighedsydelse under barsel medregnes ikke.

Stk. 2. Ved vurderingen skal kommunen anvende tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Stk. 3. Grundlaget for vurderingen skal bestå af

1) en redegørelse for, at der er anvendt tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats,

2) en redegørelse for den pågældendes ressourcer samt mulighederne for at anvende og udvikle dem, som udarbejdes i samarbejde med den pågældende og indeholder dennes egen opfattelse af forholdene,

3) en redegørelse for, hvorfor den pågældendes arbejdsevne fortsat anses for varigt nedsat, og

4) en redegørelse for, at det er vurderet, om der kan være grundlag for at påbegynde en sag om førtidspension.


De skal følge op på dig, hvis du er ledig sygemeldt fleksjobber - efter § 12 b i Lov om socialpolitk....

Vil lige tilføje det som Enteneller siger... Jeg synes også du bør stoppe....
Sygemeld dig som fleksjobber, hvis du ikke er det... Det har du ret til... Hvis de så vurderer, at du skal være i match 3, så må de IKKE sætte dig i arbejdsprøvning eller anden aktivering osv...

Sidst redigeret af curls; 04-11-2010 kl. 23:35.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 23:26   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej WP,

Som jeg ser det bør du omgående stoppe din jobpraktik/arbejdsprøvning !! Du og dit helbred tåler det jo ikke.

Book en samtale med din sagsbehandler for at få dig mod ftp. så hurtigt som muligt.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 00:08   #5
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Nej, Jeg kan helt sikkert ikke tåle det her, men......
Lægen ville også anbefale en sygemeldning og står standby.
Jeg ringede til flexrådgiveren og hun sagde at Jeg skulle tage det meget stille og roligt, og selvfølgelig lytte.

Men, hvis Jeg nu sygemelder mig, skal Jeg jo bare afsted senere, ikke ?

Der stod i papirene fra arbejdsprøvning at de bestemt ikke ville anbefale jobtræning.
Det eneste der duede til mig var ftp, men der bliver ikke lyttet.
Nu står Jeg med flex, som Jeg ikke kan bruge til noget.
Jeg er vuderet til 5 timers arbejdsevne som max, med flere hensyn mm.
Det mener kommunen ikke kan været rigtigt.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 00:16   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Wp,

Jeg har ikke forstand på flex reglerne, men ind i mellem tror jeg på at jeg har forstand på hvad min krop og psyke ønsker jeg skal gøre iht. dem

Pas på at du ikke kører dig selv ned (igen?) Se hellere at få en ende på din situation på den gode måde, helbredsmæssigt, er dette ikke muligt ? Hvad siger din sagsbehandler ?

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 14:57   #7
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
For pokker woodpoulsen....

det er jo helt helt galt det der, hvor er det skræmmende at man udsættes for den slags altså...jeg skal selv igennem møllen, når man beslutter sig for hvad og hvornår jeg skal prøves og har som du også fibromyalgi i slem grad. Hvad har de sendt dig ud som nu? Hvad har du tidligere været afprøvet i?

Åh hvor er det altså for meget det her...kan kun sige at jeg føler med dig og forstår inderligt, hvad du står i fysisk nu
Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2010, 16:37   #8
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kære Wodpolsen

Du skal printe de § ud som curls skriver med rød i din sag.

Samtidigt er jeg ening med curls og enteneller
at du skal stoppe lige nu og her

knus fra mig
god kamp du er jo sej og lev kæmpe får din sag
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 12:03   #9
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
:vræler: Takker for Jeres svar.

Jeg har ALDRIG været så dårlig som Jeg er pt.
Jeg kan slet ikke se lyset derude.
Jeg er næsten panisk over, jeg måske vil blive herned i hullet altid, og Jeg ikke vil komme igen.

Jeg har en sød mand og en helt vidunderlig datter, der hjælper mig med at få tøj på, og bla. hjælper mig ved at vaske hår. De ser mig næsten ikke, da jeg sover det meste af tiden.
Når vi skal ud/besøge mm. bliver Jeg hjemme. Jeg orker det slet ikke.

Min sag ligger jo efter 2 afslag hos Beskæftigelseankenævnet og jeg venter på svar. Jeg forventer klart endnu et afslag.

Min flexrådgiver er meget venlig, men kan intet gøre. Hun siger at vi må være tålmodige og vente.
Hvis Jeg ikke kan klare det i jobpraktikken må Jeg jo sygemelde mig, men hvad er det der er problemet ? Hvad er det der er så svært, spurgte hun mig.
Det var efter Jeg havde sendt hende min 3 siders dagbog.
Ja så opgav Jeg at forklare mere.
citat fra dagbogen i næste indlæg.

Hun sagde at hvis Jeg sygemeldte mig, så kunne vi bare vente til afslaget kom, eller de 12 måneder var gået, og så tage en ny arbejdspraktik. Hun kunne jo ikke ændre at Jeg er vuderet til flex, og der betyder at Jeg skal arbejde mere end de 5 timer.
Man mener ikke jobcenteres arbejsprøvning i 6 uger på Espelunde(Herlev) er korrekt. Den viste 5 timer pr. ugen
Det kan jeg ikke engang klar nu, som er ca. halvt år siden. ^
Så stærkt går det ned af bakke.

Takker så meget for Jeres svar. Jeg er næsten helt i bund nu.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2010, 12:19   #10
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
citat fra min dagbog

Har det virkelig skidt, og voldsomme smerter, Tager dobbelt skud Dolol og supplere med Kodymagnyl.
Kan ikke koncentrere mig. Svimmelhed, uro i kroppen, samme smerter i nakke og ned i højre arm. Meget træt da Jeg ikke har sovet pga smerter.
Tinnitus går helt amok. Lyder som et Vesterhav der bliver blæst lige ind i ørene.

Tirdag d. 26
Sover det meste af dagen.
Har det virkelig skidt, Svimmel, kvalme, uro i kroppen. Tager rigtig mange piller, smerter næsten overalt. Næsten som influenza i kroppen, men voldsomt i nakken

Onsdag d.27
Jeg har det virkelig skidt og ringe og siger Jeg ikke kommer i dag.
Er bare træt, får ikke sovet pga. smerter. Kan ikke ligger godt, kan ikke vende mig i sengen og ligge uden smerter. Datter er også hjemme.

Torsdag d.28
Til fysio pga. smerter i ryggen, men det bliver behandling i fastlåste sener/nerver i nakken i stedet. Han er chokeret over hvor slemt det er.
Stadig samme smerter i nakken og ud i armen. Træthed, og sover det meste af dagen. Tinnitus, sejler lidt(svimmel)

Fredag d.29
Sover det meste af dagen, skal hente min datter i skolen og vælter på cyklen, pga. svimmelhed.
Stadig ingen bedring i nakke og højre arm.
Er øm i knæhaserne
Hovedpine, græder en del over situationen som ikke er til at bære.


Lørdag d.31
Stadig rigtig skidt. Kvalme, svimmel, sover det meste af dagen.
Tinnitus irretere mig, både med vesterhav OG bigband. Hører lyde hele tiden
Kan ikke holde mig vågen mere end 2 timer af gange.
Smerter i nakke, arm, knæhaserne er også ømme.
Orker ikke at tale, kan ikke koncentrere mig,

Søndag d.31
Sovet rigtig dårligt, urolig, svimmel, smerter
Tinnitus Føler Jeg er i en osteklokke
Jeg kunne ikke komme i kirke og høre min datter synge, græder en del.
Har dårlig samvittighed over for Jobstedet. Over for min familie, som ikke ser ser mig meget, da Jeg sover det meste af tiden.
Vi får en gæst, men Jeg orker det ikke og går ind og sover.

Mandag d.1 November
Sovet rigtig dårlig og er meget træt, Uro i kroppen. Det er svært at komme afsted.
Store smerter stadig. Spiser rigtig meget medicin.
Svimmel.Tinnitus. Træt.
Min arm kan jeg pludselig ikke bruge, Jeg kan ikke løfte den mere end halv op.
Det prikker i mine fingre og Jeg er helt følelsesløs på højre skulder/nakken
Kan ikke dreje hovedet.
Er som i en osteklokke. Alle lyde lyder mærkelige. Kan ikke koncentrer mig om noget.

Tirsdag d.2
Har ikke fået sovet i nat, og det mærkes om morgenen.
Er hos Fysio og Han er chokeret over hvor fastlåst den er.
Har kvalme, er svimmel. Træt. Urolig indeni, smerter i nakke og højre arm.
Tinnitus. Græder en del. Føler mig næsten uden for kroppen.
Hjem og sover resten af dagen

Onsdag d.3
Møder op og tager en snak med chefen. Jeg har det rigtig skidt over Jeg intet kan lave. Han beroliger mig og siger Jeg bare skal tage det stille og roligt, Han er meget rar og hensynsfuld. Presser mig slet ikke.
Jeg får faktisk sat et par bøger pænt på hylden, måske 2 rækker.
Jeg finder en bog og læser begge timer, jeg er her.
Går hjem i seng.
Smerter, svimmel, træt, urolig, hovedpine, tinnitus, ømhed i hele kroppen, også knæhaserne.
Jeg begynder at blive desperat. Hvad pokker er det med mig?
Jeg har det bare så skidt, jeg kan tude hele tiden, er meget depressiv, og kan slet ikke overskue tanken om at have tiden op og det måske skal være sådan her resten af mit liv.

Torsdag d.4
Har sovet meget lidt, og er træt.
Smerter i nakke tager lidt af. Kan stadig ikke bruge min højre arm, den kan ikke løftes mere end halvt op..prikker stadig i fingerspidserne, og er følelsesløs på skulderen
Kan nu mærke smerterne i ryggen igen. Nok fordi dem i nakken tager af.
Jeg spænder i hele kroppen når jeg sover.
Er hos Lægen der giver mig en balge medicin Ibumetin, morfin, muskelafslappende og parmol. Hun er chokeret, og meget gerne sygemelde mig, men Jeg er bange for hvad der vil ske.
Hun vil stå standby med blokken, som hun sagde. Ville se mig igen allerede i næste uge, for at holde øje, da det jo går hurtigt nedaf bakke.
Får ligeledes cykelforbud af lægen, så længe Jeg er så skidt.
Men hvordan skal Jeg så komme til praktikken? Jeg kan ikke gå så langt med ryggen.
Går hjem og sover. Datteren kører nu selv hjem/tilbage fra skole næsten hver dag, da Jeg slet kan klare turen. Gør mig mere ked af det.
Tinnitus, er så træt. Svimmel. Om i knæhaserne, men det er ikke blevet værre.
Orker ikke tanken om at på Mandag skal Jeg i gang igen. Svært at overskue udsigten. Skal det her være et liv?
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Resourceprofil 5dia Alt det andet 4 22-11-2010 00:15
Resourceprofil. J&J Alt det andet 19 20-08-2010 12:22
Resourceprofil Gunell Alt det andet 5 29-01-2010 18:22
Resourceprofil N.N Alt det andet 11 24-02-2009 02:30
Resourceprofil duedal Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 28-01-2009 14:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension