K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2010, 16:23   #1
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
Hjælp til qpark retssag

Hejsa

har sendt dette til flere handicap organisationer og politikere, men endnu har ingen tilbudt at hjælpe......!!

se her:

Hejsa

I 2008 blev min handicap p plads på privat p område nedtaget/opsagt.

Byggesag i kommunen oplyser at det er ok at nedtage en plads, der var sat midlertidigt op, kun med et handicap p skilt banket i asfalten.

Men det er ikke okey når man udvider p arealet først i 2008 og igen i 2009, ikke at gøre det efter gældende bygningsreglement. Oven i købet nægter bestyrelsen at vedkende sig udbygning i 2009 trods af at der både i årsregnskabet og referatet figurerer en post "færdiggørelse af p område kr 53.000,-"

Qpark kom til i februar 2007, og det står jo groft sagt på deres skilte "parkering kun tilladt i opmærked bås", ok er jo svært når jeg ikke kan finde båsen når jeg har handicap p skilt i bilen, vel!

Qpark er ligeglade og mener det er et forhold jeg har indbyrdes med ejendommens bestyrelse. Godt så, men holder jeg så i en standard p bås som jo ikke er bred nok, så må jeg parkere så tæt på bilen ved siden af at jeg hindrer adgang til denne bil. Og det er ulovligt ifølge færdselslovens §29.

Jeg kan selvfølgelig holde på offentlig vej hvilket giver mig 3 -4 x længere gang distance hvilket ikke er muligt når jeg har handlet, kan ikke slæbe varer så langt, og har jo gode og dårlige dage og også medicinen kan påvirke jeg er mere svimmel, eller er jeg træt en aften så er den helt gal og jeg må bruge min klap sammen stok. Hvad gør jeg så når det er glat udenfor?

Så hvad er facts:

- jeg skal parkere i normal smal p bås
- gør jeg det så bryder jeg færdselsloven
- på offentlig vej er der for langt
- forhindret adgang til mit eget hjem

Ifølge en qpark p vagt så er årsagen til de kommer forbi for at sætte en kontrolafgift i min forrude, at en fra bestyrelsen ringer og beder dem komme ud!!!!

Jeg har således holdt ulovligt uden for p båsene på vores private p areal siden 1 august 2008. Det er først efter at jeg i december 2009 henvendte mig til kommunens byggesagsafdeling at der efterfølgende er kommet et påbud til ejendommen om øjeblikkeligt at oprette en handicap p plads, hvilket ikke er efterkommet. Påbudet er fremsendt til statsforvaltningens tilsyn for udtalelse om gyldigheden.

Siden 1 bøde jeg har gjort indsigelse om, 31.12.2009, har jeg til dd modtaget 23 kontrolafgifter, men hvis nu jeg virkelig holdt så ulovligt og irriterende har de jo haft mulighed for at give mig ca 265 tom dd?

Ifob med qpark har stævnet mig har jeg fra deres advokat i hans replik modtaget info om at årsagen til jeg mistede handicap p pladsen var fordi jeg samtidig kørte på motorcykel, og det fandt bestyrelsen ikke kunne værerigtigt når jeg også havde reserveret handicap p plads?. I samme periode udvidede man med 13 p pladser, så kan jo ikke havde været grundet plads mangel?

I bilagene fra qparks advokat har jeg fundet en intern qpark mail sendt fra 1 ansat til 2 andre hvor i der står: "Der her sag skal vi altså bare vinde" - 19.04.2010

Jeg har både gjort indsigelse overfor qpark, indtil flere gange, også informeret dem om mit handicap, mit handicap p skilt, påbud fra byggesag, mailet til qprks inkasso firma at eftersom jeg i flere uger ikke har modtaget respons på inkasso og fogedrets trusler går jeg ud fra at sagen er bortfaldet, hvor der 4 dage senere fremsendes en stævning til retten!

Jeg føler jeg i dennesag er udsat for præcedens, for "lynch" stemning og er jo bla udsat for diskriminering, chikane, ikke ligestilling, brud på menneskerettighederne og flere artikler i fn´s handicap konvention.

I sidste uge var jeg dikteret af retten til telefon konference, hvilket jeg selv klarede efter 3 forberedende dage med 8 timers sammenlagt søvn og ikke overholdelse af min livsnødvendige mad og medicin grundet jeg var mega nervøs. Er altså også i fleksjob så jeg har ikkeoverskud til dette.

Håber en handicap organisation, medie mv vil hjælpe i denne sag da der er flere grundlæggende rettigheder som brydes, ikke kun for mig, men også i forhold til os alle handicappede.

Ville væredejligt at få ret i mine argumenter, få qpark til at nedtage deres skiltning, få allerede indbetalt fra 1 august 2008-1 januar 2010 tilbage og få retsligt dømt bestyrelsesmedlemmer som jo dokumenteret chikanerer og diskriminerer en handicappet


Senest er at bestyrelsen generelt nonchelerer mine henvendelser således at planlagt udskiftning af tætningslister i mine vinduer grundet utæthed, er aflyst med budskab om at jeg får indsat et beløb på min konto så jeg selv kan klare det? Godt så, kulden, træk er specielt hård når jeg har nerveskader i hænder og fødder og hvordan i ******* har de tænkt sig jeg selv skal udskifte de lister? kan jo hverken kravle rundt i vindueskarmen, stå på stige eller udtage gamle tætningslister som er hæftet med ca 100 klips i hvert vindue, og har 9 vinduer???? Har både ringet og mailet flere gange uden held, så bestyrelsens diskriminering fortsætter blot uhindret…HJÆLP

Jeg ser frem til din respons
------------------------------------
Jan Merklin
28468080
[email protected]
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 22:05   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af shylock Se meddelelser

Senest er at bestyrelsen generelt nonchelerer mine henvendelser således at planlagt udskiftning af tætningslister i mine vinduer grundet utæthed, er aflyst med budskab om at jeg får indsat et beløb på min konto så jeg selv kan klare det? Godt så, kulden, træk er specielt hård når jeg har nerveskader i hænder og fødder og hvordan i ******* har de tænkt sig jeg selv skal udskifte de lister? kan jo hverken kravle rundt i vindueskarmen, stå på stige eller udtage gamle tætningslister som er hæftet med ca 100 klips i hvert vindue, og har 9 vinduer???? Har både ringet og mailet flere gange uden held, så bestyrelsens diskriminering fortsætter blot uhindret…HJÆLP
Hvis det er et almindeligt boligselskab du bor til leje i undrer det mig, at du kontakter bestyrelsen (afdelingsbestyrelsen?) for at få skiftet tætningslister.

Det plejer at være vicevært ell.l. man skal have fat i til den slags ting.

Hvis det er et almennyttigt boligselskab har du mulighed for at klage til organisationsbestyrelsen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 22:42   #3
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Har du kontaktet LLO?
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 00:39   #4
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
privat

hej

det er ejerlejlighed og privatvej

det generelle her jeg ønsker hjælp til er jo: diskriminering - chikane - menneskerettigheder og fn´s handicap konvention......

er ved at udtrappe og indtrappe ny medicin mod kroniske smerter og har ingen overskud pt, og retten er jo ligeglad, hvis jeg ikke gør som de siger dømmes jeg blot som taber i sagen + de efterfølgende økonomiske omkostninger..........
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Det rummelige arbejdsmarked? Retssag :( Morgause Politik og Samfund 0 24-09-2009 08:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension