K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2011, 00:24   #1
stiglic
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2011
Indlæg: 38
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
stiglic er ny på vejen
sygedagepenge-forlængelse

Hej alle sammen

Jeg håber at nogen herinde kan hjelpe mig.
Nu har jeg været sygmeldt i 52 uger og min tid udløber,men!
Både min læge og min spec.psykiater har skrevet følgene til kommune:
Patient kan ikke komme tilbage på ordinære arbejdsmarked på grund af sine voldsome psykiske og fysiske overbælastninger!
Burde den her bevis være nok at få forlænget min sygedagpenge periode?
Hvis det her er ikke nok så ved jeg ikke hvad er nok.
På forhånd tak til alle sammen.
Hilsen stiglic
stiglic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 08:46   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Grundlæggende set, er det IKKE nok...

Det som skal afgøre det, er hvad lægerne ellers har udtalt om dine diagnoser om fremtiden?

Er dine lidelser stationære og er behandlings mulighederne udtømt?

Hvis dine lidelser er noget nær stationære, og der ikke er behandlingsmuligheder som kan gøre dit helbred væsentligt bedre, så bør du forlænges i forhold til at din arbejds evne skal afklares.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 09:16   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Nej det er ikke nok til forlængelse, for at få forlængelse skal lægen f.eks vurdere at du vil være tilbage på det ordinære arbejdsmarked indenfor f.eks 3. mdr.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 13:38   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Nej det er ikke nok til forlængelse, for at få forlængelse skal lægen f.eks vurdere at du vil være tilbage på det ordinære arbejdsmarked indenfor f.eks 3. mdr.
Sludder...!

§ 27 i lov om sygedagpenge stk. 2 og/eller 4:

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


Alt efter graden af nedsættelsen af arbejdsevnen anvendes enten den ene eller anden af de ovenstående... § 27 stk. 2. til ingen eller minimal nedsættelse.

Og stk. 4 siger sig selv at det er når nedsættelsen allere vurderes så nedsat at der skal kigges på fleks eller førtidspension
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 00:36   #5
stiglic
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2011
Indlæg: 38
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
stiglic er ny på vejen
Min psykh tror at min tilstand er kronisk og varigt og har har ikke flere behandling muligheder tilbage da han har prøvet alle piller som hjelper mig ikke.
Så jeg tror de kan forlænger min dagpenge ifølgene 27 stk 2 eller måske stk 4.
Men hvis de forlænge ifølgerne stk 4,skal de så gør sagen færdig inden min dagpenge udløber eller kan de ifølgerne regler sende mig på bistand mens min sag om flexjob køre?Er det ikke kommet ny regler om de skal gør sagen færdig inden de stopper min penge?
På forhånd tak
stiglic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 00:38   #6
stiglic
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2011
Indlæg: 38
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
stiglic er ny på vejen
Dagpenge forlængelse

Min psykh tror at min tilstand er kronisk og varigt og har har ikke flere behandling muligheder tilbage da han har prøvet alle piller som hjelper mig ikke.
Så jeg tror de kan forlænger min dagpenge ifølgene 27 stk 2 eller måske stk 4.
Men hvis de forlænge ifølgerne stk 4,skal de så gør sagen færdig inden min dagpenge udløber eller kan de ifølgerne regler sende mig på bistand mens min sag om flexjob køre?Er det ikke kommet ny regler om de skal gør sagen færdig inden de stopper min penge?
På forhånd tak
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Sludder...!

§ 27 i lov om sygedagpenge stk. 2 og/eller 4:

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


Alt efter graden af nedsættelsen af arbejdsevnen anvendes enten den ene eller anden af de ovenstående... § 27 stk. 2. til ingen eller minimal nedsættelse.

Og stk. 4 siger sig selv at det er når nedsættelsen allere vurderes så nedsat at der skal kigges på fleks eller førtidspension
stiglic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 00:48   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stiglic Se meddelelser
Min psykh tror at min tilstand er kronisk og varigt og har har ikke flere behandling muligheder tilbage da han har prøvet alle piller som hjelper mig ikke.
Så jeg tror de kan forlænger min dagpenge ifølgene 27 stk 2 eller måske stk 4.
Men hvis de forlænge ifølgerne stk 4,skal de så gør sagen færdig inden min dagpenge udløber eller kan de ifølgerne regler sende mig på bistand mens min sag om flexjob køre?Er det ikke kommet ny regler om de skal gør sagen færdig inden de stopper min penge?
På forhånd tak
Stk. 4, som jeg (med begrænset viden) vil vurdere at du kommer ind under, siger at de skal (hvis muligt) forlænge i lige linie, dvs. du skal ikke "ned" oog runde kontanthjælpen...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forlængelse af sdp..er det muligt? kenneth c Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 14-08-2013 20:23
Hovedpart af vælgere afviser ændring af sygedagepenge Webmaster K10 Nyheder 0 15-02-2013 07:10
forlængelse af sygedagpenge kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 17-11-2011 18:26
Forlængelse af sdp/ nyt team Diablo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 04-09-2011 11:38
Forlængelse...§27, 1 stk 4 jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 08-07-2011 12:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension