K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2014, 12:12   #11
nobody99
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
nobody99 er ny på vejen
Den hurtigste løsning vil nok være hvis du fik en uddannelse eller et arbejde
nobody99 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 15:38   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nobody99 Se meddelelser
Den hurtigste løsning vil nok være hvis du fik en uddannelse eller et arbejde
Det var ikke det der blev spurgt om - man må gerne springe de indlæg over hvor man ikke føler man kan bidrage til de spørgsmål der bliver stillet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 15:43   #13
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
nej der er ikke foreskæld på gifte og ugifte det er jo lige det gensidig går ud på
Ja og nej ændringen med gensidig forsørgelsespligt gør at samlevende lige som gifte modregnes i pension - Men gifte kan bruge ægtefællens fradrag (hvis man ikke selv kan) - Denne fordel har samlevende ikke.

Man har blot sagt at den ulempe som gifte har skal samlevende også have, men fordele ved at være gift, skal samlevende ikke have !!!!
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 16:21   #14
nobody99
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
nobody99 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det var ikke det der blev spurgt om - man må gerne springe de indlæg over hvor man ikke føler man kan bidrage til de spørgsmål der bliver stillet.
Det er da i højeste grad relevant. At man prøver at tænke sig til større ydelse er moralsk forkasteligt, og ødelægger det for dem der virkeligt har behov.
nobody99 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 16:31   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nobody99 Se meddelelser
Det er da i højeste grad relevant. At man prøver at tænke sig til større ydelse er moralsk forkasteligt, og ødelægger det for dem der virkeligt har behov.
Jamen hvis personen er syg og netop IKKE kan tage et arbejde og/eller en uddannelse, så er rådet måske en smule krænkende fordi du tillægger spørgeren nogle skjulte motiver som KUN omhandler økonomi....

Hvis man nu kan få en bedre økonomi ved at gifte sig, i stedet for at være samlevende, så er det da ikke et lovbrud eller en ulovlighed. Så er det da sund fornuft at man tænker over denne mulighed også.

Manden arbejder jo trods alt, betaler sin skat og bidrager til samfundet.
Sådan et par skal da have også have hvad der tilkommer dem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 18:03   #16
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nobody99 Se meddelelser
Det er da i højeste grad relevant. At man prøver at tænke sig til større ydelse er moralsk forkasteligt, og ødelægger det for dem der virkeligt har behov.
At leve på 2*kontanthjælpsydelse er da under ingen omstændigheder nogen fest. Der er tale om tekniske foranstaltninger for at udnytte et skattefradrag man har ret til. Det er et problem at samlevende og ægtefæller skal være lige i kontanthjælpsystemet, når de ikke er det skatteteknisk.

Alternativt må du prædike for politikerne om at fjerne overførsel af skattefradrag mellem ægtefæller.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 18:47   #17
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Nu har vi snart kobberbryllup og jeg er også hårdt ramt af GF,..som FTP.
Men da vi skulle gifte os dengang undersøgte vi alle fordele og ulemper økonomisk..

Det er der intet forkert i og kun sund fornuft,,måske overvejer trådstarter at gifte sig..ved jeg ikke..men det ku jo tænkes og så vil hun høre hvad det betyder...
Og vil de alligevel giftes på et tidspunkt og der ku være fordele - ja så er det jo ingen ulempe at det ku gi lidt ekstra..

Sådan opfattede jeg det ...

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 20:29   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nobody99 Se meddelelser
Det er da i højeste grad relevant. At man prøver at tænke sig til større ydelse er moralsk forkasteligt, og ødelægger det for dem der virkeligt har behov.
Mener du dermed, at du kan vurdere at n0rgaard ikke "virkeligt har behov"?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2014, 16:04   #19
n0rgaard
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 17
Styrke: 11
n0rgaard er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nobody99 Se meddelelser
Den hurtigste løsning vil nok være hvis du fik en uddannelse eller et arbejde
Jeg kan ikke bare tage en uddannelse eller få et arbejde. Der ligger mere bag end ligeså. Jeg gad godt jeg kunne. Jeg er igang med at få visiteret fleksjob (men det kan jo tage sin tid).
n0rgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 12:10   #20
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Gætter på at nobody99 ikke er ude på andet end provokere, sådan virker det i hvert fald.
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension