K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2014, 18:34   #1
Fru Gallows
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Fru Gallows er ny på vejen
Erklæring om oplysningspligt

Hej K10
Jeg deler en lejlighed med en kammerat som er på kontanthjælp. 15 januar 2014 sender kommunen et dyneløfterbrev om hvorvidt jeg har formue, om vi handler ind sammen, ejer jeg bil, lever vi i et ægteskabslignende forhold osv osv. Fair nok jeg udfylder det med nej nej nej og nej og sender det ind. Den 30 januar går hans kontanthjælp ikke ind på hans konto så jeg må dække alle regningerne af egen lomme. Da jeg kommer hjem fra arbejde ligger der et brev til mig fra kommunen med en erklæring om oplysningspligt. De skriver at jeg fremover har pligt til at oplyse hvis jeg rejser på ferie, bliver indlagt på hospital, får en billigere el-leverandør, arbejder som frivillig o.lign. Jeg skal have forudgående tilladelse af kommunen inden jeg kan tage på ferie!! Kan det være rigtigt?? Jeg kan godt se at de skal bruge min indtægt til at beregne hans kontanthjælp men hvorfor skal de vide hvornår jeg holder ferie eller ryger på hospitalet?? Det kommer da ikke dem ved.
Fru Gallows er ikke logget ind  
Gammel 02-02-2014, 20:19   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu skriver du ikke om du selv er på kontanthjælp....

Er du ikke det så ville jeg personligt bede dem om at passe deres egen næringsvej og at jeg ikke har lyst til at dele ting med dem...

Men er du selv på kontanthjælp så er der jo nogle regler for hvad du skal oplyse..

Hov du skriver jo at du kom hjem fra arbejde...så det betyder sikkert at du ikke er på kontanthjælp....

Jeg ville skrive til dem lige det du skriver her...at det ikke rager dem hvad du fortager dig....og så ville jeg aflevere dette brev på kommunen og huske at få en kvittering på afleveringen...

Skriv også et til kommunens borgmester med samme ordlyd..
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Gammel 03-02-2014, 02:32   #3
Fru Gallows
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Fru Gallows er ny på vejen
Tak for hjælpen, det vil jeg prøve. Jeps jeg har fast arbejde men deler desværre bolig med en kontanthjælpsmodtager. Så jeg skal spilde en tiltrængt weekend med at læse tunge lovtekster woop de fookin dooo. Jeg har rodet rundt på diverse sider det meste af dagen og fandt to paragraffer der siger at kommunen ikke må kræve flere oplysninger end der er nødvendigt for sagsbehandlingen. Lov om behandling af personoplysninger afsnit 2 paragraf 5 stk 3 samt forvaltningsloven paragraf 32.
Fru Gallows er ikke logget ind  
Gammel 03-02-2014, 08:27   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Skriv også et til kommunens borgmester med samme ordlyd..
Jeg ville sende kopi til samtlige byrødder, så de også er orienteret om hvordan det fungerer i kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Gammel 03-02-2014, 10:23   #5
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Hvis I kun deler en lejlighed og du har svaret nej til alle kommunens spørgsmål, skal de da IKKE beregne hans kontanthjælp udfra din indtægt.
Han skal da erklæres reelt enlig af kommunen og de skal absolut ikke blande dig ind i hans sag.

Han må have modtaget et brev fra kommunen, hvori de skriver om de mener at han er enlig eller om han skal forsørges af dig. Hvis de ikke har vurderet ham enlig, skal han klage!!!!
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind  
Gammel 08-02-2014, 12:34   #6
nobody99
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
nobody99 er ny på vejen
Problemet er at man skal være enlig! Hvilket vil sige man skal have 2 tv licenser, hvert sit buget(ikke handle sammen) osv.
nobody99 er ikke logget ind  
Gammel 08-02-2014, 14:34   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nobody99 Se meddelelser
Problemet er at man skal være enlig! Hvilket vil sige man skal have 2 tv licenser, hvert sit buget(ikke handle sammen) osv.
Det er det man kan få orden på, med separat lejekontrakt.

Man kan kun betale licens én gang pr hustand. Bor man fx i kollektiv, er det typisk den eller dem der står på den oprindelige kontrakt, der betaler licensen. Dog må de gerne lade ''hatten gå rundt'' til et evt bidrag.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 08-02-2014, 16:36   #8
nobody99
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
nobody99 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er det man kan få orden på, med separat lejekontrakt.

Man kan kun betale licens én gang pr hustand. Bor man fx i kollektiv, er det typisk den eller dem der står på den oprindelige kontrakt, der betaler licensen. Dog må de gerne lade ''hatten gå rundt'' til et evt bidrag.
Det er ikke korrekt, hvis man ikke bor sammen er man ikke en husstand man 2 husstande.

Citat licens regler.
Du skal betale licens, selv om din samboende ven/veninde også betaler
Bor du sammmen med en ven eller veninde, skal I begge betale licens, hvis I har hver jeres apparater. En licens dækker kun samlever/ægtefælle og børn på samme adresse"
nobody99 er ikke logget ind  
Gammel 08-02-2014, 16:49   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nobody99 Se meddelelser
Det er ikke korrekt, hvis man ikke bor sammen er man ikke en husstand man 2 husstande.

Citat licens regler.
Du skal betale licens, selv om din samboende ven/veninde også betaler
Bor du sammmen med en ven eller veninde, skal I begge betale licens, hvis I har hver jeres apparater. En licens dækker kun samlever/ægtefælle og børn på samme adresse"
Det kan kun komme til at ske, hvis der oprettes separat stik i alle værelser - tro mig, jeg har selv stået der.

En lejekontrakt er alt rigeligt, ellers der jo ingen der kan bo i samme lejlighed. Så skulle lejligheden have indeholdt to el-relæ til hver sin lysregning, to vandmålere, to badeværelser, tø køkkener, to udgange til TV'et, to ind og udgange til internet, to forskelle konti til varmeforbrug, osv osv....

Med lejekontrakten bliver det muligt at dele regningerne op, ved simpelthen at der står på lejekontrakten, hvad der skal betales af vand, varme, el, licens mm.

Man kan ikke sætte det så firkantet op som du gør. Hvis det var så firkantet, så var lejekontrakter mellem private ikke eksisterende. Så var der INGEN der kunne bo under samme tag i samme lejlighed. Så skulle én lejlighed gøres om til to lejligheder - og det kan man jo ikke.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 08-02-2014, 17:00   #10
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det kan kun komme til at ske, hvis der oprettes separat stik i alle værelser - tro mig, jeg har selv stået der.

En lejekontrakt er alt rigeligt, ellers der jo ingen der kan bo i samme lejlighed. Så skulle lejligheden have indeholdt to el-relæ til hver sin lysregning, to vandmålere, to badeværelser, tø køkkener, to udgange til TV'et, to ind og udgange til internet, to forskelle konti til varmeforbrug, osv osv....

Med lejekontrakten bliver det muligt at dele regningerne op, ved simpelthen at der står på lejekontrakten, hvad der skal betales af vand, varme, el, licens mm.

Man kan ikke sætte det så firkantet op som du gør. Hvis det var så firkantet, så var lejekontrakter mellem private ikke eksisterende. Så var der INGEN der kunne bo under samme tag i samme lejlighed. Så skulle én lejlighed gøres om til to lejligheder - og det kan man jo ikke.
Noboddy 99 citerer jo bar reglerne fra licenskontoret. Det har intet med antal stik at gøre. Man betaler licens for hver husstand..

Logerende der bor på et lejet værelse skal også betale licens.
dinosaur er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension