K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2014, 16:38   #11
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Jeg har et spørgsmål ang. mig selv.
Jeg 64 år
Mine sdp er løbet fra ca 15/03-2010 Efter 52 uger blev di forlænget med 39 uger til 31/12-2012.
Startet i arbejdsprøvning 12/11-2012 efter afslag på fp §18 i visitation team. Kontaktet min sb og forlangte en arbejds prøvning da dette var en af begrundelserne for afslaget. Skal lige sige at min psykiater frarådet mig en arbejds prøvning i det jeg helt klart ville få det værre.
Lider af ptsd (i forhold til udrykningskøretøjer) og kronisk belastningtilstand pga stress og udmattelse efter en livstruende dobbeltsidig pneumokokk betendelse i 2001 hvor man i en uge ikke viste om jeg ville overleve. blev lagt i respirator i 17 døgn. Koma i 11 af dem. Under koma havde jeg i tillæg systemsvigt. Udviklede efterfølgende kol som i dag er i meget svær grad.
Under arbejds prøvning, efter en mail til sb, fik jeg forlænget mine sdp med henvisning § 7a i retssikkerhedsloven. Der er ikke kommet svar på dette fra kommunens side men sdp løber stadig. Mit spøgrsmål er så: Vil jeg efter den 01/07-2014 overgå til den nye sdp lov, med sdp ned til kh nivå? er stoppet i arbejds prøvning den 17/05-2013

Sidst redigeret af evelyn; 03-02-2014 kl. 16:42.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 17:49   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Lidt vildt at de ikke har gjort noget i al den tid siden arbejdsprøvning..

Som jeg har forstået de nye sdp regler så vil alle.....også dem der er på sygedagpenge nu...overgå til de nye regler...her d-1/7-14..

Har du overvejet at søge på det foreliggende grundlag igen efter den arbejdsprøvning....

Tingene sker jo meget anderledes nu end da sagerne skulle igennem kommunens visitationsudvalg....

Det er jo en lidt anden "besætning" der er i de nye rehab teams..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 18:14   #13
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Lidt vildt at de ikke har gjort noget i al den tid siden arbejdsprøvning..

Som jeg har forstået de nye sdp regler så vil alle.....også dem der er på sygedagpenge nu...overgå til de nye regler...her d-1/7-14..

Har du overvejet at søge på det foreliggende grundlag igen efter den arbejdsprøvning....

Tingene sker jo meget anderledes nu end da sagerne skulle igennem kommunens visitationsudvalg....

Det er jo en lidt anden "besætning" der er i de nye rehab teams..
Progressionsrapport den 01/05-2013 fortalte: Massive skånebehov og kunne ikke pege på noget bestemt erhverv jeg kunne bestride. Havde ingen sb jeg kunne skrive til.
Var til samtale den 23/09-2013 hvor de igen ville sende mig i praktik. Blev indkaldt til incita den 28/10-2013 hvor jeg skulle skrive arbejdsansøgning uden afgørelse fra kommunen. Blev af egen læge indlagt på psykiatrisk center hh. og blev både af min egen læge og psykiater sygemeldt fra al videre press fra kommunens side, på ubestemt tid.
12 dage senere blev jeg indlagt på akut modtagelse HH med pneumokokk betendelse med massive væjrtreknings problemer og en lungekapasitet på 29 %.
Den 16/01-2014 var jeg til samtale hos sb med bisidder. Forhørte os om muligheden for seniorfp. Der er ikke noget svar til nu.

Sidst redigeret af evelyn; 03-02-2014 kl. 18:19.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 19:06   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det lyder som om at de bare trækker din sag og skubber den foran sig...

Hvis man skal "høre" om noget så skal man huske at gøre dette på skrift da det er alt for nemt for dem at bare overhøre det hvis det er noget man siger til et møde...

Måske du skulle prøve med at skrive til dem for at høre hvad der sker..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 19:26   #15
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det lyder som om at de bare trækker din sag og skubber den foran sig...

Hvis man skal "høre" om noget så skal man huske at gøre dette på skrift da det er alt for nemt for dem at bare overhøre det hvis det er noget man siger til et møde...

Måske du skulle prøve med at skrive til dem for at høre hvad der sker..
Tak for dit svar web.
Har lige talt med min bisidder, som er socialrådgiver og vi blev enige om at komme turbo på, sender/skriver en rykker 1, 2 og 3. Sker der ikke noget efter den nr. 3. Klager vi til borgermester i kbh. Har fået lidt kampgnist af at deltage her inde,
Takker for støtte både dig web og fra L.S.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 19:38   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der er desværre alt for mange som holder sig tilbage og ikke gør noget da de gerne vil lade kommunen selv agere...

Men det går bare ud over en selv og ingen kan være tjent med at bare blive holdt hen i flere år...ja i nogle sager helt op til over 10 år...

Det er også den helt rette måde i har tænkt jer at gøre det med at sende rykkere nogle gange for så til sidst sende en klage helt op..

I bør overveje om ikke det kunne være en ide hvis der ikke sker noget og i bliver nødt til at klage til borgmester...at lige sende klagen videre til samtlige kommunalbestyrselses medlemmer sådan at det ikke kun går til borgmesteren. Der er flere der har gjort dette med god success...og man skal huske at skrive det i klagen til borgmesteren at man sender det til dem alle...

Men vi kan håbe at det er nok at rykke dem og der så sker noget...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 20:09   #17
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Takker igen, web for det gode råd. det vil jeg følge.
Min historie er mere omfattende end det er skrevet til nu.

Vender tilbage og skriver hele historien i en blog ved lejlighed. Begynder at blive lidt udmattet. med det varmer med denne støtte.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 22:44   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
I bør overveje om ikke det kunne være en ide hvis der ikke sker noget og i bliver nødt til at klage til borgmester...at lige sende klagen videre til samtlige kommunalbestyrselses medlemmer sådan at det ikke kun går til borgmesteren.
Dette vil jeg også anbefale.

Jeg skrev engang til borgmesteren, og hans svar var en gang vrøvl og udenoms-snak.
Jeg fortrød gevaldigt, at jeg ikke havde sendt den til samtlige byrødder samtidig.

Hvis man sender klagen til dem alle, så er der da en chance for, at der er bare ét fornuftigt menneske imellem, som begynder at rode i sagen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 23:00   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det giver unægtelig en del at borgmesteren ved at alle andre i hele kommunalbestyrelsen får den samme mail....og kan ikke bare sende et ligegyldigt svar tilbage...som de mange gange gør når de alen får en mail eller brev.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 23:03   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det giver unægtelig en del at borgmesteren ved at alle andre i hele kommunalbestyrelsen får den samme mail....og kan ikke bare sende et ligegyldigt svar tilbage...som de mange gange gør når de alen får en mail eller brev.
Lige præcis.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension