K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2014, 18:21   #1
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Rettigheder

Citat:
Oprindeligt indsendt af mama63 Se meddelelser
Jeg har et meget brændende spørgsmål. og har virkelig brug for en opringning.
Hvis det kan lade sig gre må du meget gerne kontakte mig. Jeg har en mand som lige nu har fået besked atf itk2 som åbenbart varetager kommunen gladsaxe sygepenge modtagere ,at de bare stopper hans sygepenge osv.. jeg er nødt tilat vide om hvilke rettigheder han har .De har bildt ham en masse ind og han er blevet tvunget til at skrive under på en raskmelding senest fredag ellers vi lde stoppe den.. altså hvad skal han gøre hjælp nu.. mvh tina
Kommunen kan ikke raskmelde din mand, med mindre han er løbet ind i varighedsbegrænsning, han skal overhovedet ikke skrive under på den slags fra jc. stopper de sygedagpenge alligevel skal du anke med henvisning til:retsikkerhedlovens § 7a
(Lov om Retssikkerhed og Administration på det Sociale Område)
Det rigtigt som jjson skriver. Det er kun en læge der kan raskmelde syge borgere

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=158024

Sidst redigeret af evelyn; 29-01-2014 kl. 18:31.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 18:34   #2
mama63
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2011
Lokation: gladsaxe
Indlæg: 11
Styrke: 14
mama63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af evelyn Se meddelelser
Kommunen kan ikke raskmelde din mand, med mindre han er løbet ind i varighedsbegrænsning, han skal overhovedet ikke skrive under på den slags fra jc. stopper de sygedagpenge alligevel skal du anke med henvisning til:retsikkerhedlovens § 7a
(Lov om Retssikkerhed og Administration på det Sociale Område)
Det rigtigt som jjson skriver. Det er kun en læge der kan raskmelde syge borgere
Ja men det er det er et sted som gladsaxe kommune har ansat til at varetage deres syge.. men han har været syg fra august og så før det havde han også noget men arbejdede ind imellem og jeg tror at det er fordi de skriver noget med 18 efterfølgende kalender måneder... men habn fik et brev fra kommunen hvor de skrev at de ville ophøre senest i mars pga det med de 18 kalender måneder men idag sidder han inde i itk 2 og der sidder en socialrådgiver og siger at han havde to muligheder og det var at raskmelde sig for hun kunne ikke se han var syg med stress og depression og sdelvom hans læge har skrevet at han minimum skal have 3 måndere fra nu af osv..ej jeg kan ikke det her ,,jeg siger de har ikke prøvet med at finde en løsnng kun sat han til stresshåndtering men de har ikke kommet med noget og skal de ikke det før de truer med dette,hvor kan jeg læse om hvad han skal gøre.. jeg har sagt at han skal ringe til jobcenteret imorgen og komme med de paragraffer og sige at de hos itk2 har sagt det.. så ved jeg ikke hun er jo ikke læge skal man holde på det eller hvad.
mama63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 19:59   #3
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mama63 Se meddelelser
Ja men det er det er et sted som gladsaxe kommune har ansat til at varetage deres syge.. men han har været syg fra august og så før det havde han også noget men arbejdede ind imellem og jeg tror at det er fordi de skriver noget med 18 efterfølgende kalender måneder... men habn fik et brev fra kommunen hvor de skrev at de ville ophøre senest i mars pga det med de 18 kalender måneder men idag sidder han inde i itk 2 og der sidder en socialrådgiver og siger at han havde to muligheder og det var at raskmelde sig for hun kunne ikke se han var syg med stress og depression og sdelvom hans læge har skrevet at han minimum skal have 3 måndere fra nu af osv..ej jeg kan ikke det her ,,jeg siger de har ikke prøvet med at finde en løsnng kun sat han til stresshåndtering men de har ikke kommet med noget og skal de ikke det før de truer med dette,hvor kan jeg læse om hvad han skal gøre.. jeg har sagt at han skal ringe til jobcenteret imorgen og komme med de paragraffer og sige at de hos itk2 har sagt det.. så ved jeg ikke hun er jo ikke læge skal man holde på det eller hvad.
En sosialrådgiver er ingen læge og kan ikke vurdere lægelige diagnoser. Det er et overgreb.

Han skal ikke ringe til jc, eller itk2. kun skrive mail eller breve med kvittering for modtagelse. Dette for at i kan dokumentere hvad der er blevet skrevet. Dette med 18 forudgående måneder henviser til sygedapengeloven §24 Hvor der står at man kan være på sygedagpenge i 52 uger i de 18 forudgående måneder.
Se dette link
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=152326

Dvs. Har han været sygemeldt i flere perioder med tilsammen 52 uger i de 18 forudgående måneder er han ramt af varighedsbegrænsning. Men der findes flere forlængelsesmuligheder i §27 Hele 7 stk. Jeg ved for lidt om hans sag til at jeg kan anbefale noget. Men underskriv for guds skyld ingen papirer For fremtiden hedder det mail eller breve med kvittering Og så skal i gå til jers læge med sosialrådgivers udsagn allerede i morgen

Til mama 63
Et sygedagpengestop skal varsles skriftelig af itk2 eller jc senest 2 uger før, med henvisning til de §§ de andvender.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 20:19   #4
mama63
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2011
Lokation: gladsaxe
Indlæg: 11
Styrke: 14
mama63 er ny på vejen
[QUOTE=evelyn;296197]En sosialrådgiver er ingen læge og kan ikke vurdere lægelige diagnoser. Det er et overgreb.

Han skal ikke ringe til jc, eller itk2. kun skrive mail eller breve med kvittering for modtagelse. Dette for at i kan dokumentere hvad der er blevet skrevet. Dette med 18 forudgående måneder henviser til sygedapengeloven §24 Hvor der står at man kan være på sygedagpenge i 52 uger i de 18 forudgående måneder.
Se dette link
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=152326

Dvs. Har han været sygemeldt i flere perioder med tilsammen 52 uger i de 18 forudgående måneder er han ramt af varighedsbegrænsning. Men der findes flere forlængelsesmuligheder i §27 Hele 7 stk. Jeg ved for lidt om hans sag til at jeg kan anbefale noget. Men underskriv for guds skyld ingen papirer For fremtiden hedder det mail eller breve med kvittering Og så skal i gå til jers læge med sosialrådgivers udsagn allerede i morgen[/QUOTE

Sidst redigeret af mama63; 29-01-2014 kl. 21:04.
mama63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 22:57   #5
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Mama63 og Evelyn. Skriver I, i den rigtige tråd?
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2014, 00:03   #6
mama63
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2011
Lokation: gladsaxe
Indlæg: 11
Styrke: 14
mama63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Mama63 og Evelyn. Skriver I, i den rigtige tråd?
undskuyld kender ikke rigtigt det her men opretter en ny tråd
mama63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2014, 00:45   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg er ikke helt sikker på hvad der lige er sket her...

Men jeg har flyttet disse indlæg fra en anden tråd...og over til sin egen tråd...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2014, 20:39   #8
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
stå samen mod Gladsaxe kommunes lovbrud

Til Evelyn og mama63:

se denne her tråd, angående at stå sammen mod Gladsaxe kommunes overgreb på Borgerne:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=296272#post296272





HUSK
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 08:15   #9
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Til Evelyn og mama63:

se denne her tråd, angående at stå sammen mod Gladsaxe kommunes overgreb på Borgerne:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=296272#post296272





HUSK
Ja, det er god ide`Er lidt ny her inde, så jeg er ikke helt sikker på hvordan det gøres.
Gode forslag?
Der er iøvrigt flere kommuner der laver overgreb på borger iflg. div nyhedsudsendelser.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 12:40   #10
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af evelyn Se meddelelser
Ja, det er god ide`Er lidt ny her inde, så jeg er ikke helt sikker på hvordan det gøres.
Gode forslag?
Der er iøvrigt flere kommuner der laver overgreb på borger iflg. div nyhedsudsendelser.
Læs i tråden jeg har postet - der står hvordan i får kontakt med hinanden og f.eks kan lave en socialgruppe.

I kan også starte med at skrive i hinandens tråde..




HUSK
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension