K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2014, 10:56   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
I Ekstrabladet er der en anonce om, at sagsbehandlerne ikke ved, hvad der gælder.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 11:12   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, kære Taurus...

... du er ikke alene og du har ganske ret.

Kommunerne er i vild panik inden for deres egne 4 vægge men gør som det nu passer dem.

Mette Frederiksen bliver presset bla af journalist Jesper Tynell, P1 DR Orientering som har henvendt sig adskillige gange til ministeriet og hvad der står skrevet i lovgivningen sammenholdt med hvad der sker ude i kommunerne.

http://www.avisen.dk/formue-hos-kaer...en_255652.aspx

Kommuner er helt uenige om et par kan få kontanthjælp, hvis de har 20.000 kro. på kontoen. Det kan koste kontanthjælpsmodtagere over 6000 kroner om måneden, hvis de bor i den 'forkerte' kommune. Alt for indviklet lovgivning, lyder kritik fra ekspert i socialret.

http://www.dr.dk/Nyheder/Ligetil/Dag...tanthjaelp.htm

Beskæftigelsesminister forstår ikke forskelle

"Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen (Socialdemokraterne) forstår ikke de store forskelle mellem kommunerne.

- De her tal viser, at der er alt for store forskelle kommuner imellem. Derfor er jeg nødt til at reagere allerede nu, siger Mette Frederiksen (S) til Ritzau.

Hun vil nu ændre reglerne for kontanthjælp.

Det sker helt konkret ved at ændre vejledningen til kommunerne for, hvornår de skal udbetale kontanthjælp.
"

Bemærk ordet Vejledning som er en skrivelse der er rettet imod embedsmænd og skal nødvendigvis IKKE følges.

Jesper Tynell og CO kræver en lovændring og han får ret til sidst.

Det ved Mette Frederiksen og hendes embedsmænd ganske udmærket.

Mette Frederiksen forstår ikke!!!!!!!!!!!!

Enten er hun fræk...

Eller også ved hun virkelig ikke hvad og hvordan kommunerne opfører sig ude i den verden, vi andre befinder os i.

Og det er vel lige så alvorligt?

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 12:00   #13
Taurus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2014
Indlæg: 15
Styrke: 11
Taurus er ny på vejen
Ja nogle steder kan man læse at kommunerene er i tvivl om en formue skal betyde 0 kroner eller halv kontanthjælp i 2014

Andre at de er i tvivl om man skal have fuld kontanthjælp uanset formue i 2014 eller halv kontanthjælp.

Alt materiale jeg har set/fået har gået på at formuereglerne først var gældenede fra 2015, lige ind til 2 dage før første udbetaling til samleveren hvor der så står i et brev at formuereglerne også gælder i 2014 med halv kraft. !!
Taurus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 19:55   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvor er det synd i står i den situation, håber inderligt i snart får overblik og ro.

Synes simpelthen det er så frækt, at komme med sådan en udmelding, to dage før udbetaling. Dog mener jeg, at i står godt mht bilen, netop fordi du arbejder og har brug for den, men kan godt se problemet, hvis de vedvarende anser den som formue....

Værre roderi med den kontanthjælpsreform, alt sejler og folk er ved at drukne, fordi der ikke er nogen der har styr på en SKID på kommunerne, og fare forvildet rundt og laver deres helt egne regler (ser det ud til).

Kan desværre ikke engang råde, for jeg kan heller ikke følge med længere. Men jeg kan da sende gode vibes mod dig og din familie, i håbet om en snarlig afklaring, der kun rammer halvt så hårdt

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 00:11   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det ser ud til at der er lavet fejl i en del kommuner ang formue i 2014 http://www.avisen.dk/glade-kaerestep...ge_256383.aspx

Så der er en del som skal have sine penge tilbage
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 02:11   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det ser ud til at der er lavet fejl i en del kommuner ang formue i 2014 http://www.avisen.dk/glade-kaerestep...ge_256383.aspx

Så der er en del som skal have sine penge tilbage
Man kan næsten fornemme glæden hos de par, der nu får pengene retur
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 08:16   #17
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis de får penge tilbage, mange kommuner læser det som om, de selv må bestemme om folk der har formue, mister hele kh
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 12:45   #18
Taurus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2014
Indlæg: 15
Styrke: 11
Taurus er ny på vejen
Ja det er godt nok en farce det her.

Det jeg var chokeret over at finde ud var at formue havde betydning i 2014 på trods af at jeg har fået et brev hvor der står at formue IKKE har betydning i 2014.

At der er nogle kommuner der så tolker det som om at formue alligevel har betydning i år med halv kraft virker mærkeligt, og jeg troede egentlig der var kommet en ændring jeg havde overset, det er der så åbenbart ikke, der er bare nogle af kommunerene der tolker teksten sådan. ??

At der så er nogle kommuner der tolker det sådan at formue har betydning i år med FULD kraft er fuldstændigt vanvittigt og det ser heldigvis ud til at de nu har ændret mening.

(Reglerne om formue vil først få betydning fra 1. Januar 2015, da der er overgangsregler i 2014.)
Et brev med denne formulering har jeg fået fra min kommune og læst det samme i pressen, så hvad der lige er sket kunne jeg godt tænke mig at vide
Taurus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension