K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2014, 21:13   #1
Frejatonie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Frejatonie er ny på vejen
forlængelse af sygedagpenge

Hej Alle jer


Håber der er nogle der kan hjælpe mig ....

Jeg har et arbejde jeg er rigtig glad for, og jeg ved de er rigtig glad for mig.
Desværre lider jeg af angst/depression/OCD.
Jeg har været sygemeldt det sidste år, og derfor kan jeg ikke længere få sygedagpenge.
Min læge har udfyldt en"Attest om mulighed for at varetage et arbejde LÆ255"
Hvor de skriver ".... der må forventes varig nedsat arbejdsevne... "
Min psykolog som jeg har gået til siden første sygedag, skriver at jeg ikke kan varetage et arbejde på normale vilkår.
Og en uafhængig psykiater har bekræftet de ting jeg sloges med...

Det er et kæmpe nederlag for mig at acceptere, at jeg ikke kan arbejde som alle andre, men jeg vil kæmpe alt hvad jeg kan får at nå flest mulig timer. Men det er en lang og sej kamp, med mange op og nedture.

Jeg fik desværre af vide af kommunen, at de afslår forlængelse af sygedagpenge, og jeg bliver sendt videre til kontanthjælp. ( hvilket jeg formentlig ikke kan få, da min kæreste tjener en god løn )



Men kan det virkelig være rigtig, at de ikke vil hjælpe mig. Jeg har så svært ved at forstå det, jeg har jo også lidt endnu en arbejdsplads, som er villig til at strækker sig meget langt, for at hjælp mig. Og så får jeg at vide, at jeg skal gå ud og sige op, da de ikke kan udbetale sygedagpenge længere.

I afslaget skriver de, at det er fordi det på nuværende tidspunkt ikke kan sige at jeg er færdigbehandlet, og derfor ikke kan afklare min arbejdsevne. Men hvordan skal vi afklare den, når jeg er på kontanthjælp, vil det ikke være lettere hvis jeg blev holdt i arbejde.

Jeg har gået til psykolog, de sidste 10 år, og har før været på medicin, for at bearbejde det bedst muligt. Men hvornår mener man at man er færdigbehandlet ??


Jeg forstår ikke hvorfor man ikke sammen med kommunen, forsøger at lave en handlingsplan, for hvordan man kommer bedst muligt på arbejde, og dermed ser hvad muligheder jeg har, i stedet for bare at blive afvist.

Men jeg har tænkt mig at klage over afgørelsen, men er der nogen der har været ude for situationer lignende denne, og er der nogle forslag til hvad jeg kan lægge vægt på i sådan en klage.
For jeg syntes det er svært...
Frejatonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 22:06   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frejatonie Se meddelelser
Hej Alle jer


Håber der er nogle der kan hjælpe mig ....

Jeg har et arbejde jeg er rigtig glad for, og jeg ved de er rigtig glad for mig.
Desværre lider jeg af angst/depression/OCD.
Jeg har været sygemeldt det sidste år, og derfor kan jeg ikke længere få sygedagpenge.
Min læge har udfyldt en"Attest om mulighed for at varetage et arbejde LÆ255"
Hvor de skriver ".... der må forventes varig nedsat arbejdsevne... "
Min psykolog som jeg har gået til siden første sygedag, skriver at jeg ikke kan varetage et arbejde på normale vilkår.
Og en uafhængig psykiater har bekræftet de ting jeg sloges med...

Det er et kæmpe nederlag for mig at acceptere, at jeg ikke kan arbejde som alle andre, men jeg vil kæmpe alt hvad jeg kan får at nå flest mulig timer. Men det er en lang og sej kamp, med mange op og nedture.

Jeg fik desværre af vide af kommunen, at de afslår forlængelse af sygedagpenge, og jeg bliver sendt videre til kontanthjælp. ( hvilket jeg formentlig ikke kan få, da min kæreste tjener en god løn )



Men kan det virkelig være rigtig, at de ikke vil hjælpe mig. Jeg har så svært ved at forstå det, jeg har jo også lidt endnu en arbejdsplads, som er villig til at strækker sig meget langt, for at hjælp mig. Og så får jeg at vide, at jeg skal gå ud og sige op, da de ikke kan udbetale sygedagpenge længere.

I afslaget skriver de, at det er fordi det på nuværende tidspunkt ikke kan sige at jeg er færdigbehandlet, og derfor ikke kan afklare min arbejdsevne. Men hvordan skal vi afklare den, når jeg er på kontanthjælp, vil det ikke være lettere hvis jeg blev holdt i arbejde.

Jeg har gået til psykolog, de sidste 10 år, og har før været på medicin, for at bearbejde det bedst muligt. Men hvornår mener man at man er færdigbehandlet ??


Jeg forstår ikke hvorfor man ikke sammen med kommunen, forsøger at lave en handlingsplan, for hvordan man kommer bedst muligt på arbejde, og dermed ser hvad muligheder jeg har, i stedet for bare at blive afvist.

Men jeg har tænkt mig at klage over afgørelsen, men er der nogen der har været ude for situationer lignende denne, og er der nogle forslag til hvad jeg kan lægge vægt på i sådan en klage.
For jeg syntes det er svært...
Hvem siger at du skal sige op?

Hvis arbejdspladsen er glad for dig og ikke har sagt dig op, har du stadig din lønindtægt.

Det er desværre rigtigt at sygedagpenge stopper hvis du ikke er afklaret helbredsmæssigt.

Hvis du mangler at blive arbejdsprøvet kan du prøve at argumentere for forlængelse i op til 39 uger

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...sesregler.aspx

Se punkt 2

Nu er det desværre bare sådan at belutningen er tagetvfra kommunens side når der varsles sygedagpengestop så der kun er en anke tilbage.

Jeg har dog erfaret at en advokat med til møde, eller et brev fra samme, kan gøre underværker, en sådan er bare ikke helt billig.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 23:13   #3
Frejatonie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Frejatonie er ny på vejen
Hej dinosaur


Tak for din besked.
Lige nu betaler min arbejdspladsen mig fuld løn, og så får de det refunderet af kommunen. ( de betaler kun for de 10 timer jeg er der ugentligt, og så får de refunderet resten )
Men fra 1 marts, kan de ikke få refunderet de timer jeg ikke er på job. og dermed kan de ikke betale mig fuld løn længere.
Frejatonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 01:08   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal hurtigst mulig få fat i din fagforening.

Nogle sygdomme, bliver jo aldrig færdigbehandlet, men tilstanden bliver, i et vist omfang mere eller mindre stationær.

Hvis dine læger, mener at du er velbehandlet, og blot skal fortsætte for ikke at få forværring, bør du afklares, NU, på sygedagpengene.

Du bør muligvis forlænges efter §27 stk 4. Men dette kan din fagforening også hjælpe med.

Selvom du evt havner i kontanthjælpsregi, fortsætter din afklaring, når og hvis din tilstand er stationær.

Jeg mener IKKE at du selv skal sige op, men evt vendte til du bliver fyret.

IGEN, IGEN; Få fat i din fagforening!

Husk at du har MAX 4 uger for at indgive klage over sygedagpengestop.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 09:41   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men måske ville det være en mulighed ,at blive ansat de 10 timer mens din sag køre, bedre end ingenting.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension