K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2011, 10:59   #11
imzadi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2010
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 14
imzadi er ny på vejen
Hejsa

Jeg har nu haft fat i fagforeningen og de kan/vil ikke hjælpe mig. Forstår jeg slet ikke før hører bare om så mange andre som gerne vil hjælpe deres medlemmer. Så meget for de dyre kontingentpenge til Hk.

Jeg har nu fået afklaret at det er en lægelig udtalelse kommunen mangler for at kunne forlænge, så vil have på egen læge og dem i Risskov til at skrive at når jeg er færdig med angstbehandling d. 15/12 så er jeg klar til at bruge hvad jeg har lært, og koncentrer mig om at bliver afklaret. Det vil forventes at kunne ske indenfor få måneder.

Så jeg har fået min chef her i arb.prøvning til at skrive et brev til kommunen hvor han også forventer at jeg vil kunne afklares på 3-4 måneder, når først jeg er færdig med min behandling i Århus.
imzadi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 10:52   #12
imzadi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2010
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 14
imzadi er ny på vejen
Hej igen

Nu har jeg fået indleveret nye oplysninger til kommunen ifbm. partshøring. Jeg havde frist i onsdags d.23 og nu venter jeg så på svar. Min SB har skrevet en mail idag at hun har drøftet min sag med sin faglige koordinator, men nu vil de også have lægekonsulenten til at kigge på det, så jeg kan først få et svar på tirsdag d. 29 og mine sygedagpenge udløber d. 30!!!! Det er sgu ikke langt tid man har til at vænne sig til tanken.

Desuden venter min chef her i min arb.prøvning også på svar, da de ikke vil forlænge mig hernede, før jeg har svar på om mine SDP bliver forlænget.

Nu skal jeg så have fat i min a-kasse for at høre om jeg kan raskmelde mig fra d.1/12 og få dagpenge fra dem selvom jeg skal til angstbeh. 3 dage i december. Tror i det er muligt?
imzadi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 12:50   #13
imzadi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2010
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 14
imzadi er ny på vejen
Jubiiiii

Kommune har valgt at forlænge mig efter stk. 3 med op til 2x52 uger. Så hjælper det altså at kæmpe for sin sag. Synes bare stadig det er utroligt at kommunen ikke selv kunne hente nye oplysninger fra lægerne.

Hvad sker der forresten, hvis jeg om 3 måneder så finder ud af at jeg alligevel ikke kan klare ordinær beskæftigelse? Stopper mine sdp så indtil de finder ud af om jeg evt. kan få fleksjob?
imzadi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 13:05   #14
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af imzadi Se meddelelser
Jubiiiii

Kommune har valgt at forlænge mig efter stk. 3 med op til 2x52 uger. Så hjælper det altså at kæmpe for sin sag. Synes bare stadig det er utroligt at kommunen ikke selv kunne hente nye oplysninger fra lægerne.

Hvad sker der forresten, hvis jeg om 3 måneder så finder ud af at jeg alligevel ikke kan klare ordinær beskæftigelse? Stopper mine sdp så indtil de finder ud af om jeg evt. kan få fleksjob?
Hvis de følger reglerne, så ændrer de forlængelses grundlaget til den som passer med afklaringsforløb, det er § 27 stk. 2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger

Men det kræver at lægerne siger at din arbejdsevne er varigt nedsat og at der ikke er flere behandlingsmuligheder
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension - partshøring Holdud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 17-01-2013 18:25
Tassi's partshøring - Hjælp! Tassi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 358 10-11-2012 05:48
Wilhelmines partshøring -hjælp! Wilhelmine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 23-03-2011 21:58
Hjælp partshøring merudgifter Odenseaneren Hjælpemidler til handicappede 60 04-12-2010 13:19
Partshøring hurtig hjælp Sandie75 Alt det andet 13 11-11-2010 16:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension