K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2009, 09:17   #11
bullermus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2008
Lokation: varde
Alder: 50
Indlæg: 8
Styrke: 0
bullermus er ny på vejen
mange tak for jeres svar og ikke mindst jeres trøst.

ja har her til morgen ringet på kommunen og snakket med en om den pention som min læge fra sygehuset har sagt der skal søges.
hun sage sku til mig. citer ( jamen du har da 2 raske arme så kan du sagtens arbejde. så du skal ikke sætte næsen op efter en pention. )

**** ( undskyld språget ) hvor man bare føler at man bliver banket helt ned under jordens overflade af dem på kommunen.

jeg ringede så til sygehuset for at snakke med min læge derinde og hører hvad han vil sige til det og råde mig til.

så lige nu sidder jeg og venter på at han skal ringe tilbage til mig.

knz bullermus
bullermus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 09:43   #12
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bullermus Se meddelelser
ja har her til morgen ringet på kommunen og snakket med en om den pention som min læge fra sygehuset har sagt der skal søges.
hun sage sku til mig. citer ( jamen du har da 2 raske arme så kan du sagtens arbejde. så du skal ikke sætte næsen op efter en pention. )
Det er netop sådanne ting, man kan blive udsat for, når man ringer til kommunen.
SKRIV til dem. Hvis de så ringer til dig ,og giver dig en besked, som den du her har fået, så bed om at få det på skrift, hold fast i at du forventer et skriftligt svar, på din skriftlige henvendelse.
Hvis de så ikke vil svare skriftligt, så klag over manglende svar til personens chef, ofte vil det være jobcenterchefen.

Hvis du har navnet på den person der kom med den udtalelse, så kan du skrive til vedkommende, at du gerne lige vil have af- eller bekræftet, om du misforstod det som hun sagde til dig i telefonen, for som du forstod det, så sagde hun, at "så længe jeg har 2 raske arme, så kan jeg sagtens arbejde, og skal derfor ikke sætte næsen op efter en pension".
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 10:49   #13
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jeg ville også klart søge hjælp fra sygehuset OG DUHK.

Mange sygehuse har i dag ikke en socialrådgiver ansat, de er sparet væk! -og derfor er det så vigtigt at man holder kontakten m lægen eller andre sundhedspersoner der har været involveret i ens sag.

Havde selv en ansøgning om et hjælpemiddel der tog mere end et år at få kommunen til at fatte at jeg var berettiget indstillet til, så hold ud og hold fast, det er det bedste du kan gøre.

Husk også at have din egen læge m på sidelinjen, hans ord burde være lige så gyldige som alle andres eksperters.

Apropos personlig hjælp, så prøv om du kan finde oplysninger om på kommunens hjemmeside om hvordan denne tildeles. I vores tidligere kommune stod der netop at havde man en rask ægtefælle/samlever så forventedes det at denne tog sin del af slæbet! Havde man hjemmeboende børn over 15år ja, så var det deres opgave at pleje sine forældre!!



__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 15-04-2009 kl. 10:53.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 11:09   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
bullermus hvorfor ikke som det første søge en pension efter § 17 så der kommer til at ske noget i din sag , send selv en ansøgning og send bud efter en aktindsigt (der står garanteret ikke noget af det de har sagt til dig )

Jeg har lige læst på din kommunes hjemmeside og der kan jeg læse at der står
Citat:
Hvis du på grund af alder eller varige følger af sygdom har behov for hjælpemidler, der kan lette din daglige tilværelse, kan du søge kommunen om forskellige hjælpemidler
Som jeg læser det du skriver så har du fået at vide at det er varigt det du har og så er det kommunen der skal ind og hjælpe dig ...

du skal søge på skrift på denne adresse

Citat:
Varde kommune
Bytoften 2
6800 Varde
Att.: Social og Handicapservice
ang boligændringer (så du feks kan komme i seng ved egen hjælp ved ikke om det kan lade sig gøre men er værd at prøve ) så kan du se her

Du kan få hjælpemidler til indretning og tilpasning af boliger og andre lokaler.

Citat:
Alle henvendelser om boligændringer skal ske på tlf. 7994 6222. Her kan du også bestille et ansøgningsskema.

Ansøgning skal sendes til:

Varde kommune
Bytoften 2
6800 Varde
Att.: Social og Handicapservice
så vil de igen være tvunget til at give dig afslag med begrundelse og med ankevejledning og så er du nået et godt stykke af vejen...

det hele står her http://www.vardekommune.dk/content/d...p/hjalpemidler

Jeg kan ikke forstå at de ikke sender en ud til dig og for at snakke med dig , jeg ved at der er stor foreskel på kommunerne og også fra person til person er der en uhyggelig forskel ,selv inden for den samme kommune grænse er der en kæmpe forskel , en kan få det hele og en kan ikke få noget hjælp overhovedet ...

Du skal igang med at søge så du kan få deres afslag på skrift før er det ikke et afslag jeg har også prøvet at få afslag pr telefon, når jeg så siger til dem at den går ikke jeg skal have et skema og et afslag med ankevejledning så er sangen en helt anden ligepludselig ...

Men du kan sagtens starte selv og så havde dukh med på sidelinjen ...
  Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 13:05   #15
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Sygehuset burde have sørget for hjælpemidler og hjemmepleje i forbindelse med udskrivelse. Hvorfra har du din kørestol? Er der lavet en genoptræningsplan? Har der været et hjemmebesøg, inden du blev udskrevet, så de kunne, om du kan komme rundt med kørestol?
Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge til kontanthjælp MP84 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 29-05-2013 21:06
Fra sygedagpenge til kontanthjælp. Arbejdshesten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 01-03-2013 08:31
Sygedagpenge => kontanthjælp/pension Miaolsen2000 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-07-2011 01:38
Fra Sygedagpenge / Kontanthjælp King8900 Alt det andet 8 22-10-2010 21:43
Kontanthjælp / Sygedagpenge SoLost Alt det andet 23 14-07-2010 22:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension