K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2009, 00:08   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, Helenekr... du rammer plet med hele indlægget.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 00:15   #12
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og lige pt. er der så mange uskrevne ting i gang politisk, at jeg tror det påvirker os alle sammen til en hvis grad... mange bække små...

Der skal heller ikke meget til for mig, før end jeg maler fanden på væggen, og det selv om jeg enda har alle på min side i min sag, og den nu er til endelig afgørelse... bare en simpel ting som at se førtidspension lagt ind under beskæftigelsesministeriet er nok til at hylde mig helt ud af den i et par dage, for tankerne kører på højtryk, om det så betyder at man igen laver noget om når jeg langt om længe FÅR den skide FP...

Hele tiden er der påvirkninger, og dem der sider inde på borgen og laver den slags regler fatter vitterligt ikke hvor megen psykisk kaos de skaber, blot bare ved at SNAKKE om eventuelle lovforslag f.eks.

Hvor mange af os, har ikke tænkt en masse tanker efter Støjberg fik posten?... og hvor mange af os ved egentligt hvad hun har tænkt sig?... ingen... men aligevel sætter system paranoiaen ind, igen og igen og igen.

Så når folk her inde smider et eller andet skrækscenarie op, hvor de er blevet dårligt behandlet, så tror vi alle straks, at det kommer til at gå ud over alle os andre osse før eller siden, inden vi overhovedet har tjekket om det overhovedet er lovligt det systemet gør.

Derfor er det så godt, at der er samlet så megen viden her inde, så man kan blive bekræftet i at noget aligevel ikke var sandt, eller ikke lovligt osv... og dem det er gået ud over kan finde frem til, at det bare er at fatte klage-pennen og komme i gang.

Det er jo netop VED, at disse skrækscenarier kommer frem her inde, at vi kan få dem undersøgt, bearbejdet og evt. klaget over i sidste ende.
  Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 00:52   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Paw jeg kan godt følge dig (jeg har såmænd også skåret hækken væk så ingen kan følge mig bagfra den af ) men det du skriver er lige netop det der viser hvor vigtigt det er at man læser alt der står i tråden , netop fordi der mange gange som der også skrives herinde korrigeres og kommenteres længere inde i tråden på påstande...

Men vi er jo nød til at have det med, for der er vitterlig jobkonsulener der prøver at bilde borger ind at de ikke skal have hjælp til at finde job og at der ikke er nogen ledighedydelse efter 12 måneder uden job osv ...

Disse ting bliver korrigeret på siden hele tiden , og vi har såmænd også § til at understøtte , jeg er godt klar over at det kan virke forskrækkende nogen gange men de mennekser der skriver det , skriver jo netop fordi de mener der er noget galt eller de syntes det er strengt og selv om vi 1000 gange har skrevet hvordan det rigtig forholder sig , ja så kommer der hele tiden nye til og de har måske også lige fået en løgne historie af deres jobkonsulent ...

Jeg vil sige at det der kommer af forkerte oplysninger herinde i 99 ud af 100 tilfælde viser sig at komme fra kommunen af , så derfor er det vigtigt at man lige prøver at holde hovedet koldt

Og ikke mindst læse hele tråden hvis man mærker panikken brede sig (og et godt eksempel på det er jo debatten om pas og en bruger der i dag gik i panik over at hendes pas skulle inddrages , det var ikke sket hvis man havde læst hele tråden )

Loven er faktisk ikke så rådden som den fremkommer nogen gange herinde men der er en vis tendens til at loven oplyses forkert på kommunen ....

Så læs helenekr`s indlæg jeg tror at det siger det meste...

Men jeg kan helt sikkert godt se hvor det er du vil hen med det du skriver ... desværre er det sådan at så længe kommunerne ikke kan finde ud af at give de rigtige oplysninger så længe vil der i ny og næ komme forkerte oplysninger på siden men heldigvis er der rigtig mange der kender de rigtige regler
  Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 01:09   #14
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Dit indlæg ramte lige i PLET, Kære Helene.. så fra Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 09:25   #15
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Apropos emnet så har jeg som førtidspensionist forsøgt at have mindst mulig kontakt med det offentlige, da jeg helst vil undgå at komme under mistanke for noget, hvad dette eventuelt kan indebære af katastrofer i mit liv, og har indset, at man mærkeligt nok ikke kan forvente nogen praktisk hjælp fra de muligvis fortravlede socialrådgivere, bortset fra eventuelle ydelser, man kan være berettiget til, hvis man ellers er villig til at kæmpe for dem.

Og så mindes jeg kommunens venteværelse som et ubehageligt formørket rum at befinde sig i, foruden socialrådgiverens usikkerhed om den enorme regeljungle, der sikkert også løbende bliver justeret og muligvis er noget hinsides pågældendes oprindelige kernekompetence samt IT systemerne, der næsten lever deres eget liv og at sagsbehandleren i hvert fald officielt oftere end jeg var sygemeldt og ingen andre var villige til at foretage sig noget.

For resten er det heller ikke morsomt at skulle ringe til en telefonsvarer, hvis man i forvejen er ude på det psykologiske overdrev i en forestillingsverden og bliver affejet pga travlhed eller oplever ens sag blive syltet og i sidste ende skal overlades til fjerne skrivebordsbeslutninger på baggrund af en relativ tilfældig ressourceprofil – hvad oplyste man, dengang man var helt eller halvt fra snøvsen, hvordan blev det formuleret, hvordan vil det blive tolket osv....

Mindre mistroisk blev jeg heller ikke efter et fleksjob, hvor ledighedsydelsen, som jeg erindrer det i dag, var omkring 90 procent af dagpengesatsen, altså en forringelse – og hvor resultatet af ordningen var, at jeg i stedet skulle udføre samme fuldtidsjob blot på under halv tid. Eller den manglende hjælp fra min fagforening, og de forskellige "opfølgninger" omkring fleksjobbet, hvor jeg gav tydelig udtryk for, at det gik ad helvedet til, uden dette blev taget alvorligt eller fik konsekvenser, bortset fra at min situation blev jævnt dårligere, indtil jeg blev jeg var en stabil psykotisk grøntsag i kommunens ubehagelige venteværelse.
Så jo, jeg kender også lidt til paranoia i overbureaukratiet, og har siden jeg fik ftp for 3-4 år også oplevet politikere, som med mellemrum skaber overskrifter om, at ftp’er af den ene eller anden årsag skal genvurderes. Og så er det at det ligesom starter forfra.

Forresten vil jeg forsøge at begrænse mig til, hvad jeg ved noget om

God påske.

Sidst redigeret af Gadefejer; 10-04-2009 kl. 09:35.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 09:55   #16
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Efter at have læst alle jeres indlæg, er jeg blevet mindet om alle de gode ting ved K10 Varmen støtten og følelsen af fælleskab med alle de dejlige mennesker herinde. I stedet for at blive sure over mit indlæg, valgte i at støtte og trøste mig og det synes jeg er smukt.Jeg er i gang med at søge pension, og føler at jeg svæver i et tomrum hvor alt kan ske. Det værste er man ikke hører noget, og det er virkelig hårdt psykisk. jeg tror det er det der påvirker mig så meget.Hver gang jeg bliver bange for at læse et eller andet herinde, vil jeg tænke på den her tråd. Mange Paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 10:30   #17
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af paw thomsen Se meddelelser
Efter at have læst alle jeres indlæg, er jeg blevet mindet om alle de gode ting ved K10 Varmen støtten og følelsen af fælleskab med alle de dejlige mennesker herinde. I stedet for at blive sure over mit indlæg, valgte i at støtte og trøste mig og det synes jeg er smukt.Jeg er i gang med at søge pension, og føler at jeg svæver i et tomrum hvor alt kan ske. Det værste er man ikke hører noget, og det er virkelig hårdt psykisk. jeg tror det er det der påvirker mig så meget.Hver gang jeg bliver bange for at læse et eller andet herinde, vil jeg tænke på den her tråd. Mange Paw
Mit simple råd til dig Paw:

Lad være med at side og vente på at kommunen hjælper dig videre, for du riscikerer at vente forgæves, eller meget lang tid.

Hvis du har resourcerne til det, så PRØV at føre din egen sag... find ud af hvad det kræver at få din førtidspension, leg selv lægekonsulent, og PRØV at belyse om der er de ting der skal til for at blive visiteret osv.

Ved at det kan virke MEGET uoverskueligt at skulle klare hele sagsbehandlingen selv, både taget i betragtning at det trækker tænder ud, men også at sagsbehandleren sider og hæver hyren for det arbejde du lægger i det, som Han/Hun burde.

Men det er desvære tit sådan, at den bedste sagsbehandler du kan finde... ja det er dig selv, for du kender dig selv, og ved hvordan du har det, og hvad du kan klare...

Så de ting din sagsbehandler ikke får nosset sig færdig til, skal du prøve om du ikke SELV kan klare. Kræv de speciallæge erklæringer der mangler, skriv din egen resourceprofil hvis den mangler osv.

Når du selv er overbevist om at LOVGIVNINGEN er overholdt, og alt belyst (ikke hvad sagsbehandlere og konsulenter mener der mangler... skid på dem, de kender mange af dem ikke lovgivningen meget bedre end vi gør tror jeg), så søg pensionen... prøv at få dem over på din side med de ting du hiver ind i sagen... kan du ikke få dem til en §18, så søg på en §17... når bare DU mener at lovgivningen er overholdt, og alt er belyst, burde det give en førtidspension. Gør det ikke, så klag, klag og klag... bliv ved. indhent yderligere ting, hvis det mangler osv.

Det værste man kan gøre når man bliver syltet, er at side og vente i frustration og uvidenhed, for det bliver bare ved, og ved, og ved i en uendelighed, for så længe du ikke hamrer i bordet og siger stop, så er du jo "nok interesseret i at komme i arb." på den ene eller anden måde, og så bliver de bare ved.

Nu kender jeg ikke DIN situation, men sådan har det været for mig, og jeg har fået mere igennem på 1½ år, end de førliggende 19, og det siger ik så lidt.

Nogen gange MÅ man bare være den "hadesag" som sagsbehandleren meget gerne vil have overstået... min er nok så agressiv, at den viser tænder af sagsbehandleren hver gang hun når til den i bunken, og jeg er sikker på den selv hopper op øverst i bunken meget tit!

Sidst redigeret af Razmo; 10-04-2009 kl. 10:33.
  Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 17:02   #18
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Du har ret Razmo. hvis man tager sagen i egen hånd så føler man at man genvinder kontrollen med sit liv.men kommunen er tung at danse med, jeg har oplevet at skifte sagsbehandler 3 gange på to måneder, og hende jeg har nu har telefontid en gang om måneden og der trækker hun stikket ud.Jeg er startet på kofoeds skole og deres sagsbehandlere kan heller ikke få fat i hende. Der var engang en herinde der skrev at den tid man går og venter på pension skal man nyde, da man går ned i indtægt ligeså snart man får pensionen(hvis man er samlevende på sygedagpenge/ledighedsydelse)og det er jo rigtigt. Der er positive ting i alt, man skal bare lære at fokuserer på det. Jeg synes også det var rigtig godt, det Helenekr skrev og man ville jo nok have godt af en pause fra K10 men er man afhængig så er det jo svært Paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 20:55   #19
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af paw thomsen Se meddelelser
og hende jeg har nu har telefontid en gang om måneden og der trækker hun stikket ud.
Jeg vil anbefale dig at skrive, i stedet for at ringe, og aflever det helst så du kan få en kvittering på det.
Og så kan du kontakte borgerservice, og bede om at få svarfristen oplyst, og derefter kan du klage til jobcenterchefen, hvis sagsbehandleren stadig ikke besvarer din (skriftlige) henvendelse.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension