K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2014, 01:00   #1
kayjay
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 69
Styrke: 11
kayjay er ny på vejen
Arbejdesskade

Hvis i ser det sammen spørgsmål 2x så må i undskyld for at rode jeg kan mærke der kun gået 30 dage siden jeg har være her ind glemte adgangs kode og kan ikke husk hvordan tasterne fungere så prøver jeg lige igen. Håber i har det godt.

Jeg vil gerne høre om der er noget her ind der kan hjælpe, jeg har været hos en psykiater som ask har sent mig til hvor han skal lave speciallægeerklæring. Er der nogen der prøve at blivet afvist når det er dem der har sent en ud til psykiater?.

Eller kan man godt håbe lidt på det vil ernekend det og bare skal find ud af hvor meget MEN det skal være?.

Grunden til jeg spørge er jeg tænker hvis ikke det vil ernekend det så vil det måske ikke send mig til speciallæge men stadig tænker jeg at det måske kan find på at afvis den.

Er der nogen med erfaring som har prøve det.
kayjay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 13:51   #2
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Hej Jeg havde en arbejdsskade , ask foreslog 3 speciallæge erklæring eller jeg kunne selv vælge en , jeg valgte selvfølgeligt selv en speciallæge i København. Jeg var så heldig at speciallæge var grunddig mht.min erklæring, min diagnose svare til ca.25-30 procent men, da jeg har ptsd med svær depression. Der gik 2 mdr.så fik jeg afgørelse fra ask om anerkendelse med blot 8 men. De vurdere at følgerne af arbejdsskade ikke direkte omfattet af mentabellen, derfor de har fastsat mengraden til 8 procent. Jeg blev ret skuffet, jeg valgte ikke at anke fordi jeg var for syg og ikke ku overskue noget som helst. Men Gjensidige forsikring de anket. Sagen endte i ankestyrelse , der gik 3 mdr. med sagsbehandlingstid, jeg fik medholdt og der gik lidt over en uge så var penge på konto. Der er så gået 5 mdr. og jeg har nu genoptaget min arbejdsskade pga. forværring plus at jeg ikke fik den rigtige afgørelse fra starten af. Jeg er nu underafklaring til fleksbevilling. Min erhvervsevnetab er også i ankestyrelse, da ask ikke har kigget min papir igennem ordentligt. Og det har påvirket at jeg fik forkert afgørelse. Nu skal jeg bare vente og håber at ask og anke kigger grundig i min papir inden de kommer med afgørelse : )
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 23:31   #3
kayjay
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 69
Styrke: 11
kayjay er ny på vejen
Tak for svar Takecare, JPEG fik også det med at tre forskellige speciallæger hvor jeg så valgt min egen psykiater. Hun send min journal fra den tid jeg var hos hende og helt til jeg sluttede men det vil ask ikke brug.

Efter der var gået ca. 6 uger så send det mig igen en ny valg til speciallæger hvor jeg så valgt en af de tre speciallæger på listen. Nu er der gået 2 uger siden de har fået den ny speciallægeerklæring der står at det er arbejdes ralater

Nu har jeg fået brev at de også skal afhøre vidner jeg tænker hvor længe kan det træk det ud al lægerne har sagt at det er på grund af mobning, jeg har svær depression, angst og har udvikle Ptsd. Jeg bare bange for at de vil prøve at find en smut hul.
kayjay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 11:15   #4
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Jeg håber du får den rigtige afgørelse. Min erfaringer med Ask er , ens skæbne lægger i deres hænder. Jeg havde rigtigt mange læge og sygehus dokomentationer ,men de følger ikke speciallæge udtalelser. Jeg havde haft 3 advokat på, men samarbejde var ikke så god, jeg sagde stop og samlede mine kræfter og googlede mig til paragrafer og principafgørelse og smækkede på min sag. Nu står jeg alene i min sag, men jeg har det fint med det, og håber på det bedste. Heldigvis har man 5 år til at genoptaget sin sag, hvis der er forværring. Men det positive ved din sag er at sagen køre indnu : ) men jeg kan desværre ikke spå hvilke afgørelse du vil få, da vores sag ikke ligner hianden. Det kan være rigtigt hårdt at have angst, ptsd. Ikke nok med at man skal slås med ens daglige gener, også har man en sag i Ask eller kommune som tjære virkeligt på ens energi. Husk at passe på dig selv, ikke belaste hoved , sørg for at spise og sove nok. Så du kan opsamle energi til at kæmpe for din ret.
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 11:52   #5
kayjay
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 69
Styrke: 11
kayjay er ny på vejen
Tak takecare for det sød ord. Du har fuldstændige ret. Folk i kommune og ask er så tyng at dans med. For det er så svært når man skal tænk på sin sygdom om man nu nogensinde kommer til at være som før så er det fuldstændig lige glad.

Jeg prøver at samler energi så jeg kan være med min familie.
kayjay er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension