K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2008, 00:01   #21
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jeg kontakter Dukh imorgen, jeg bliver hjemme fra kursus, da jeg er kørt helt ned" / tudefjæs , og håber De kan svare mig hurtigere, end KOMMUNENS: senest i slutningen af næste uge!!!

Tusind tak for hurtig respons ( som altid ,) jeg vender frygteligt tilbage, når jeg er blevet " klogere" Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2008, 08:09   #22
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Kære Helle.

Jeg forstår... Kan se, at du allerede har taget det her feriespørgsmål op i marts måned og så trækker de fra din kontanthjælp nu.
Så nu hedder de 'ydelsessagsbehandlere' - er det når de giver almissen, eller når de trækker fra den. Sikkert begge dele - for de har mange navne, titler og ja, de bliver jævnligt 'skiftet ud'. Jeg tror det er med vilje, for så får de ikke noget personligt forhold til 'klienterne'.
Holbæk kommune er for længst gået fra forståelses til konsekvensmetoden.
Jeg har desværre fundet en hel del uhyggeligt læsestof om deres sagsbehandling foruden mit eget forløb, ved at surfe rundt.
Netop da jeg gjorde det pga. mit genopståede kommunetrauma, fandt jeg pudsigt nok også dette DUKH. Jeg ringede til dem og der ringer en person derfra til mig i morgen...

Jeg forstår også, at du ikke orker ret meget mere, så en sygemelding er sikkert en god ide.
Take care out there og fra Mella

ps.
Finder ud af lige nu, at det er om en 1/2 time, at der bliver ringet fra DUKH og bliver da temmelig nervøs, for der er så meget i 'min sag' - ved næsten ikke, hvor jeg skal begynde...

Kram igen.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2008, 19:36   #23
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hej igen Helle.

Mon du fik ringet til DUKH?
Jeg var har snakket med en kvinde derfra idag og hun var enormt sød og gav mig håb igen, så gør det endelig, okay?

Gennem min lange rejse her i kommunens sagsbehandlingssystem, har jeg fået en utrolig opbakning. Både medmenneskeligt, men også nogle gange økonomisk fra medmennesker, jeg 'kun' kender fra nettet.
- Helle, hvis de virkelig trækker dig for den dag, så vil jeg gerne overføre 200 til din konto, hvis du pm giver dit nr. dertil.
Det kan jeg sagtens undvære i denne måned og jeg kan på den måde give noget tilbage, som jeg selv har fået, når jeg virkelig ikke kunne økonomisk mere.
Jeg modtog de penge, fordi jeg vidste, at det var mennesker, der ville mig det bedste i den situation, jeg var bragt i og håber, at du er i stand til at gøre det samme.

Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2008, 00:18   #24
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Hejsa, ja jeg kontaktede dukh idag, men bliver først ringet op af en af deres rådgivere på mandag, da de ikke havde flere tider idag.

Det er sødt af dig at ville give mig hjælp, men jeg klarer mig, har gode venner og fam. som altid er der for mig, hvis det brænder på, men din tanke er prisværdig

Så nu venter jeg spændt på hvad jeg hører fra dukh, og slapper " bare af"

Takker som altid Jer alle herinde for de gode råd Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2008, 10:33   #25
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ferie ??

Ja så fik jeg snakket med DUKH, men De kunne heller ikke finde andre eksempler angående ferieret, end jeg selv havde fundet på nettet.

Der er ingen steder hvor der eksakt omhandler min situation ( eller ihvertfald ikke nogen der kan finde det)

Jeg er jo på kontanthjælpsydelse, men tilkendt fleks, og mener at jeg må have samme Rettigheder som Dem på ledighedsydelse, til 5 ugers ferie!!

Jeg har jo ret til Privat Aktør o.s.v.

Nå hvor om alt er, så har jeg også snakket med SR- Bistand, her var De mig også svar skyldig, og rådede mig til at ringe til: Plan og Handling.

Her fik jeg en god snak, men de kommer heller ikke nærmere et svar end jeg selv.

Nu venter jeg på svar fra kommunen men jeg er næsten sikker på at, de heller ikke kan finde andet end De andre, ( altså 4 uger aktiveringsfri, fordi jeg bliver regnet som kontanthjælpsmodtager )

Jeg har allerede skrevet en kladde omkring Anke, da jeg vil have " sagen" rejst som et principielt spørgsmål, hvis jeg ikke får nogle § og love, der præcis beskriver mine rettighedder. NÅ !!

Jeg er ifølge min egen udlægning en: Fleksjobbevilliget, der modtager kontanthjælpsydelse, indtil jeg kommer i fleksjob.

Jeg er IKKE kontanthjælpsmodtager, og jeg kan derfor ikke høre ind inder kontanthjælpsloven.

Nå men det skal nok blive " sjovt", kommunen har lovet at jeg SENEST i denne uge, ville høre nærmere så...

Jeg fik skrevet en ordentlig smøre hvad?? Men jeg vil ikke finde mig i mere shit nu!! Giv mig klar besked, eller jeg anker

God week-end til Jer alle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2008, 11:22   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helle4 jeg har også som du været visiteret til fleks på kontanthjælp og jeg har hele tiden fået oplyst at mine rettigheder og pligter er fuldstændig de samme som flekser på ledighedsydelse (og hvorfor skulle det ikke også være det) jeg skal lige prøve at kigge alt gammelt igennem her i weekenden jeg har en hel del liggende omkring det at være visiteret til fleks på kontanthjælp....

Og jeg mener også at der er noget om at vi sidestilles med dem på ledighedsydelse, men jeg syntes det er en rigtig god ide at du allerede nu lægger an til en principel afgørelse for guderne skal vide at der mangler noget for kontanthjælpsmodtager der er visiteret til fleks ..

Kommunerne kan ikke finde ud af det
LAFS virker som om de har opgivet omkring det (det er for kompleks)
ikke engang beskæftigelses ministeren ved hvad hvordan han skal takle det hele ..

Jeg skal sætte mig ned og søge her og finde det der ligger om kontanthjælp og fleks der må være en del da netop det var en af grundene til at siden her blev lavet (frustration over at det skulle være så besværligt at være visiteret til fleks på kontanthjælp) og jeg ved at jeg har modtaget en del breve omkring det fra beskæftigelsesministeret men skal lige finde ud af hvor meget af det der er gået tabt da min gamle puter brændte sammen

Men jeg vender tilbage
  Besvar med citat
Gammel 13-06-2008, 14:31   #27
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja Heidien, det er sq noget rod. Jeg har lige skrevet en mail til ham fra komm, der lovede at, give mig svar inden ugen var gået, men men , hans teamleder havde ikke fundet noget endnu, men han regnede da med at :

"Vi finder en fornuftig løsning, for dig"

Problemet er at, der ingen fornuft findes i Vores system mere, hahaha

Håber du har noget liggende, der måske omhandler spørgsmålet, men jeg tager, som skrevet kampen op ellers, fandme så

God week-end du gæve kæmper.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2008, 22:14   #28
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja så gik der laaang tid, og det er ikke overstået endnu!!

Efter flere rykkermail, og besked til vedkommende om IKKE at ringe mig op kl.18.30 men sende mig skriftlig besked, lykkedes det endelig at få et svar.

LOLOL, i svaret står: Vedrører ansøgning om ledighedsydelse i forbindelse med påtænkt ferie!!

Jeg har sq ikke søgt om led.yd., men sat spørgsmålstegn ved mine rettighedder, til at have 5 ugers ferie, som andre fleksere.

Nå jeg har heldigvis gemt alle mails, og har nu sendt en klage, hvor jeg påpeger at jeg på intet tidspunkt, har søgt om led.yd og så videre, så nu starter det hele sq forfra igen igen.

Det er rent til grin, sommeren er snart gået, ligeså mit kursus, og hvis jeg ikke snart får svar, og kommunen får ret mht. at jeg kun må holde 4 ugers aktiveringsfri, ja så er jeg jo ikke i aktivering mere, og kan ikke holde ferie

Jeg har igen idag rykket for et brev, hvor der skriftligt står et jeg: ikke må holde ferie, når jeg klager over afgørelsen!!! Dette råbte vedkommende nærmest ind i tlf. da jeg sagde jeg ville klage, for mere end en måned siden.

Nå jeg får se, god sommerferie til alle Jer der kan holde det hehehe

fra Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2008, 00:26   #29
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen er det ikke bare kommunalt

Hvordan i aller videste verden skal en ganske almindelig borger kunne finde ud af lovgivningen når man fra officiel side ikke engang kan -lol

Nå, men godt at høre at du har overskud til at finde ud af det.

Go for it

Vi andre venter også spændt på svar
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2008, 00:32   #30
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hmm, jeg véd ikke lige om dette kan bruges til noget da reglerne ikke var fuldt ud de samme da jeg var i fleksjob MEN:

Jeg var på et bosted som nattevagt og ca 2 måneder efter jeg var trådt til skulle beboerne incl nogle af hjælperne på ferie.

Jeg havde på det tidspunkt ikke nogle feriepenge at gøre godt med så jeg ansøgte om ledighedsydelsen i den uge de var afsted for jeg skulle jo ikke med.

Jeg skulle dokumentere at det var de andre som skulle afsted og derfor ikke min "skyld" at jeg ikke var på arbejde den uge.

Efter at have haft min fagforening på banen fik jeg udbetalt min ledighedsydelse og ikke en del af min normale løn, hvis du kan følge mig

Ved som sagt ikke om det er noget du kan bruge men held og lykke.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension